Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ponania
Om det hade varit kroppsdelar i diket så skulle väl ändå hundarna med all sannolikhet kunna indikera på det?

Visst hade dom det.. men polisen säger ju inget vad dom hittat. Bara att det är högintressant. kan var allt från kläder, blod, kroppsdelar, hår osv. Dom har ju inte sagt något om hundar har hittat något. Även om dom skulle hitta ett avklippt finger så tror jag inte dom hade sagt något om det till allmänheten eftersom det är så pass känsligt.. Tänk om expressen fick veta det tex. inte kul för anhöriga att få höra det genom media. Polisen vill vara säker på att saken samt göra eventuella DNA analyser för att vara säker innan man lämnar ut sådan info.
Medlem
bittermandels avatar
Föremålet dom har hittat är BOs enligt en källa till expressen och dom säger att polisen ser detta som en högintressant föremål.
-En lite refresher för er som inte hänger med.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Har för mig att man har letat med hundar i det där området.

Har också för mig det... Och att man även hade utvidgat avspärrningarna och igår sedan hävde dom... Och nu hittar alltså MP något som polisen OCH polisens hundar missat?
Medlem
lilists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobyge
Du får väl uppdatera dig lite innan du slänger ur dig en massa anklagelser...

Du får väl uppdatera dig själv lite innan du slänger ur dig en massa anklagelser. Polisen har redan uttalat sig om att MP är begränsade och får inte gå där polisen inte gått. Om dykare varit påväg till sjön skulle tidningarna dirr ha fått reda på det. Sjukt mycket utrustning som behövs för en sådan sak. Polisen gjorde så i umeälven bara för ett tag sedan. Sjukt stora föremål som behövdes för en sådan sak. Hade sjön blivit letad i med dykare så hade tidningarna fått nys om det.
2015-06-11, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annavaz
Ja, men då gick väl inte gärningsmannen och spred ut delar lite här och där.
Styckar man nån är det väl oftast för att det är lättare att transportera lr gömma kroppen, inte sprida delar i en åker.

Idioter.

Han som dödade asiaten och styckade henne i Boden spridde väl ut delar har jag för mig?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Tackar! Det stärker mina känslor för honom som GM än mer. Är domarna utspridda i tid eller hur ser det ut?

Och hur tusan kan han inte finnas med på Lexbase med ett sådant register?

Domarna är väl utspridda mellan 2002 - 2015:

2002-10-02, meddelad i Skövde
2004-12-10, meddelad i Skövde
2006-11-07, meddelad i Skövde
2008-02-12, meddelad i Lidköping
2015-01-29, meddelad i Skövde
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Styckar man nån är det väl oftast för att det är lättare att transportera lr gömma kroppen, inte sprida delar i en åker.

Idioter.

Jo han i Boden spred ut delar. Benen på ett ställe, händerna på annat (inte hittats ännu) och resten på ett annat ställe.
Bannlyst
Jag tror dom har hittat hjälmen. Knappast kroppsdel för då hade hundarna markerat för länge sen.
2015-06-11, 15:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Idioter.
Jo, det finns fall där de spridit ut delar. Tjejen i Boden t ex.
Medlem
Lizzie-Bordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XAjTiNGfb
Han som dödade asiaten och styckade henne i Boden spridde väl ut delar har jag för mig?

Ja, blaand annat en påse med blodiga underkläder om jag inte har fel.
Medlem
Theforeigners avatar
En RW skriver för 46 minuter sedan på Facebook "HITTA LISA HOLM":

https://www.facebook.com/groups/1453911348236865/

46 mins
Polis helikopter flyger över Götene just nu!

JV bor i Götene.
Medlem
8711s avatar
Är det så lite trafik att en polisbil bara kan ställa sig över vägen sådär utan att det ställer till problem? Tidigare har jag uppfattat det som en hel del bilar. Här verkar det inte komma en enda. Eller är det där en gångväg?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in