2015-06-11, 15:32
Medlem
IamSosas avatar
Intressant teori om att det kunde varit ett rån som gått snett. Men att byta motiv så drastiskt finner jag svårt att förstå. Att vara helt inställd på att råna en flicka, som dock försöker fly, sen bara byta spår helt och kidnappa den unge flickan. Det är en stor påfrestning på psyket över lag, men visst, detta kan vara en tvättäkta psykopat så..
2015-06-11, 15:32
Medlem
Grandiosos avatar
I en och en halv månad dröjde det innan Linda Chens döda kropp hittades ute i ödebygden.
Och det krävdes att den som en gång lagt henne där återvände till platsen och berättade
för hela svenska folket var det var någonstans hon fanns att hitta...

On topic: Det är väl inte helt otänkbart att GM sitter och roar sig med att följa den här tråden...
och det må vara föga lönt att vädja till en person som tagit sig rätten att beröva livet
på en ung 17-årig flicka, men man kan ju försöka ändå och då gäller denna vädjan
följande: låt polis, media eller MP på något sätt få veta var kroppen befinner sig.
Låt de anhöriga få slippa leva vidare med all denna hemska ovisshet och anspänning.
Om det finns någon mänsklighet kvar så gör så att dom får vetskap.
2015-06-11, 15:33
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtFalukorv
Den som tvättar i hushållet lär ha sett sina familjemedlemmars underkläder ett antal gånger.
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det är ju det dom har Tvätten... Klart föräldrar har rätt bra koll även på en 17-åring.

Men alla tjejer typ har väl svarta stringtrosor.

Någonting vill säga att man inte bara en svart stringtrosa och jag har svårt att se hur föräldrar kan säkert säga att dessa trosor tillhör BO.

Tvätt hit och dit, jag pratar om 100% säkerhet.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanmilk
Den här skogsdungen man letar i nu. Är det samma som polisen hittade mobilskalet och telefondelarna i?

En fråga... Hade inte polisen LETAT där redan?

Har för mig att man har letat med hundar i det där området.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De fick förflytta sig ganska långt (press/åskådare) så att de inte längre kan se vad polisen sysslar med. Det indikerar att det kan röra sig om en kropp/kroppsdelar etc.

Det verkar ju inte så sannolikt att de flyttar avspärrningarna flera hundra meter för småsaker tänker jag.

Gå in på Google Earth - 200 m söder om Cafeet så går det in två grusvägar till höger som bla leder boningshuset på säteriet - ngn av dem skulle jag tro
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lelles90
Kan någon bekräfta att dem har hittat hennes underkläder? Hittar inte de på nyhetssidorna
Det har inte sagts i media. Det har nämnts i denna tråden samt av någon som PMade en annan här i tråden. Så det är obekräftat....
Medlem
Liberty75s avatar
En uppgiftslämnare säger till Expressen:
– Föremålet tillhör tjejen, så mycket kan jag säga.

Knappast så man skulle uttrycka sig om det var kroppsdelar upphittade.
Märkligt hur långt från vägen sakerna tycks ligga ...
Medlem
Är de hjälmen som hittats kanske? Kollar på tv4 live men de står bara 2 snutar och blänger där..
Medlem
Citat:
Kan någon bekräfta att dem har hittat hennes underkläder? Hittar inte de på nyhetssidorna

Ingen kan bekräfta det, endast folk på Flashback som säger att dom hört det av de på plats.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilist
Asså varför i helvete begränsas MP till någon radie av några få kilometer? GM kan ju fan inte ha lämnat henne i närheten av BP. Det fattar ju vem som helst. Det är ju inte så att GM vill bli hittad eller vill låta någon hitta BO. Så antagligen finns hon inte i närheten av BP. Varför inte leta över hela alltet? All skog, alla hus, alla lador, överallt i staden, byn och städerna intill. MP är så pass många att dom kan sprida ut sig i skogen (skogen som sträcker sig från bryn till alla städer bredvid.... inte bara någon jävla kilometer...). Och varför har dom inte kollat i SJÖN BREDVID BP!!! Idiotiskt. Det ligger en sjöjävel bredvid brottsplatsen... Suck. Dumpa kroppen där så förstörs majoriteten av alla bevis. Att inte ens ha kollat sjön med dykare är sjukt.

Det är väldigt ovanligt att lik flyttas en längre sträcka.
Sen är Jorden en väldigt stor plats. Jobbigt att leta överallt på en gång.
2015-06-11, 15:34
Medlem
Citat:
Fick infon i PM. Håller på att försöka bekräfta sanningshalten i det.
2015-06-11, 15:34
Medlem
Annavazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
För det har ju inte hänt förut, eller?

Ja, men då gick väl inte gärningsmannen och spred ut delar lite här och där.
Styckar man nån är det väl oftast för att det är lättare att transportera lr gömma kroppen, inte sprida delar i en åker.

Idioter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in