Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 15:30
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annavaz
"Kroppsdelar" skriver en del idioter, ni tror väl inte hon är styckad lr sliten i bitar, bara eran sjuka fantasi.

Fast man ska ju aldrig säga aldrig, kolla på styckmordet i Askersund eller i Boden
Medlem
Xcango013s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Känns dock svårt att avgöra om det är Lisas underkläder. Känns inte som föräldrar har koll sina barns underkläde.

Det skulle väl gå att jämföra eventuellt DNA på trosan med Lisas DNA?
Medlem
8711s avatar
Citat:
Känns dock svårt att avgöra om det är Lisas underkläder. Känns inte som föräldrar har koll sina barns underkläde.

Det är ju det dom har Tvätten... Klart föräldrar har rätt bra koll även på en 17-åring.

Men alla tjejer typ har väl svarta stringtrosor.
2015-06-11, 15:31
Medlem
BengtFalukorvs avatar
Citat:

Den som tvättar i hushållet lär ha sett sina familjemedlemmars underkläder ett antal gånger.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Nåja, stå fast vid dina felaktiga teorier du bara.
Det är bevisat 1000 gånger om att titta bort inte betyder ett skit.
Torr mun och gom får man av stress och att vara nervös - tror du hon kan vara lite stressad och nervös när en vän är borta och hon blir intervjuad på tv?

Amatör.

Har du varit i närheten av en flock kvinnor nån gång? har du beskådat hur en grupp kvinnor beter sig när något händer speciellt i den åldern? Direkt laddar dom upp bilder och riktar uppmärksamhet mot sig själva. Dessutom ifall dom hade varit med på tv " Ahh vi är bästisar jag är så förkrossad vet ej vad jag ska göra" sen några krokodiltårar. "Kunde ha varit jag vem vet" . Detta vet vem som helst som har kommit 50 meter i närheten av en flock bestående utav honor. men hennes kollegor är iskalla och beter sig mer som dom är killar och dessutom försöker inte få för mycket uppmärksamhet. Pajas.
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nich
Jag vet att vi har släppt JV till stor del nu. Men när han var som mest intressant begärde jag ut domar med hans namn i från Skaraborgs tingsrätt.

Så tänkte bara redovisa: misshandel 2 gr, olaga hot 2gr, skadegörelse, hot mot tjänsteman 2gr, våldsamt motstånd 3gr, ofredande, rattfylleri.

Påföljder: fängelse, psykvård, skadestånd, nykterhetsvård.
Tackar! Det stärker mina känslor för honom som GM än mer. Är domarna utspridda i tid eller hur ser det ut?

Och hur tusan kan han inte finnas med på Lexbase med ett sådant register?
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Någon i tråden bad om att få se en överblick över området med alla fyndplatser så jag gjorde en lite snabbt i Google Earth. Ni får gärna rätta mig om någon punkt är fel. vissa punkter är säkert inte 100% rätt men ger en fingervisning av den informationen som jag kunde hitta.

Varsågoda.

http://sv.tinypic.com/usermedia.php?uo=bbi8MiGk22M6PoUpEl9vcYh4l5k2TGxc# .VXmIIVXtmko
http://sv.tinypic.com/usermedia.php?uo=bbi8MiGk22NCp2wt0aP6zIh4l5k2TGxc
http://sv.tinypic.com/usermedia.php?uo=bbi8MiGk22N%2BtUkLPKDiLIh4l5k2TGx c

Ladan (om det är rätt lada) ligger ca 250m från brottsplatsen.
Mobilfodralet ligger runt 1km söder om brottsplatsen.
Kyrkan ligger 4km från brottsplatsen
Blombergs Säteri ligger ca 4,3 km från brottsplatsen.

Uppdatera mig gärna om ni vet något mer eller vill rätta mig så kan jag göra en ev. revidering.

Jag trodde att handsken hittades i en lada precis över vägen från caféet. Mot vattnets håll alltså..
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Vart ska man leta då? Ska man börja knacka dörr i Stockholm eller?

Man måste ju hitta ledtrådar/bevis för att gå vidare.

Så illa behöver det inte va.. Det finns en inre spaning också – det kan bli den vägen som det rullas upp. Där finns ett antal trådar att nysta i. Jag skulle inte bli förvånad om vi ganska snart har ett anhållande.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Sorry, men det var inte mycket som stämde med verkligheten.

Jasså förklara eller ge fan i att skriva...

Caféet är rätt och kyrkan är rätt. Är säker på att säteriet också är rätt.
2015-06-11, 15:32
Medlem
Lelles90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XAjTiNGfb
Hon bor hemma = Mest troligt hennes föräldrar som sköter tvätten..

Kan någon bekräfta att dem har hittat hennes underkläder? Hittar inte de på nyhetssidorna
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lilist
Asså varför i helvete begränsas MP till någon radie av några få kilometer? GM kan ju fan inte ha lämnat henne i närheten av BP. Det fattar ju vem som helst. Det är ju inte så att GM vill bli hittad eller vill låta någon hitta BO. Så antagligen finns hon inte i närheten av BP. Varför inte leta över hela alltet? All skog, alla hus, alla lador, överallt i staden, byn och städerna intill. MP är så pass många att dom kan sprida ut sig i skogen (skogen som sträcker sig från bryn till alla städer bredvid.... inte bara någon jävla kilometer...). Och varför har dom inte kollat i SJÖN BREDVID BP!!! Idiotiskt. Det ligger en sjöjävel bredvid brottsplatsen... Suck. Dumpa kroppen där så förstörs majoriteten av alla bevis. Att inte ens ha kollat sjön med dykare är sjukt.

Jag håller med. Sökningarna har varit alldeles för centrerade till närområdet kring cafeét. Visst, det är där de flesta fynden har gjorts men känns för osannolikt att hon skulle finnas där.
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcango013
Det skulle väl gå att jämföra eventuellt DNA på trosan med Lisas DNA?
Ja, men till skillnad från på TV så görs inte en DNA-test på några minuter. Om några dagar i bästa fall - annars om någon vecka - så vet man om de kommer från henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in