2015-06-11, 14:39
Medlem
Sitkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Så din teori är att hn först blev skuren och sedan hängd?

Låter som någon i blåställ ( och ev grävmaskinkort) snart sitter häktad. Ska vi slå vad?
Jag menar att snaran kan ha blivit blodig när gm försökt kväva henne. Om snaran har varit av en tunnare material kan det inte vara konstigt att den tränger sig in under huden. Det är bara spekulation. Men vi kan slå vad om ryggdunkningar. Dock tror jag någon i trakten, kanske en bonde, har kidnappat henne dvs. någon som bor i närheten.

Tror däremot inte att det är JV. Oavsett hur psykiskt störd han beter sig.
2015-06-11, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Hon ligger säkert i den svarta silon intill ladan.

Det hoppas jag fan inte, fy fan vad okompetent polis vi har i detta land alltså.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Börjar fundera över om GM kan ha våldtagit BO i ladan, strypt henne och sen dumpat liket någonstans i direkta närheten genom att bära henne en bit? Sen har han plockat på sig hennes prylar och gått igenom dom under flyktväg till fots/cykel. Saker och ting är oftast bra mycket enklare än vad man tror.

Tankar kring detta? Det som talar starkt emot är att inget vittne noterat någon skum person. Sen så är prylarna spridda lite här och där i en cirkel och inte längst en rak sträcka?

Detta är min teori också. Man verkar ha fått upp spår i ladan. Så troligen blev BO införd i ladan i först och sedan bortförd någon annanstans.

Fast det jag undrar över är, hur kunde kollegerna ha missat att se/höra att något inte stod rätt till? Det sägs ju att BO var först ut från cafeet, men sen har jag läst att hon var sist. Har det kommit fram något om detta?
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Tänkte också på den. Har den undersökts?

Säkerligen. Det har förekommit bilder på en person, tillsammans med poliser, som hade andningsmask och syrgastuber på ryggen, så - JA, silon är nog undersökt.
2015-06-11, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Börjar fundera över om GM kan ha våldtagit BO i ladan, strypt henne och sen dumpat liket någonstans i direkta närheten genom att bära henne en bit? Sen har han plockat på sig hennes prylar och gått igenom dom under flyktväg till fots/cykel. Saker och ting är oftast bra mycket enklare än vad man tror.

Tankar kring detta? Det som talar starkt emot är att inget vittne noterat någon skum person. Sen så är prylarna spridda lite här och där i en cirkel och inte längst en rak sträcka?

Kom igen nu, ni som hängt med här ett tag med seriösa teorier. Troligt eller ej?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sappig
Är D:et genomskinligt eller svart? Konstigt i vilket fall, måste betyda att mobilen är igång.

Det behöver det inte alls betyda. Förmodligen har hon en padda liggande hemma som är synkad.
Medlem
Axells avatar
En vän skrev till mig att den hade sett på Facebook att någon skrev den eventuellt kan ha sett någon som liknade LH i Laholm. Säkert någon som vill väl men tyvärr låter det i mina ögon helt osannolikt.
Medlem
trulyawesomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreasofthebft
En 17-årig tjej är försvunnen och det som gör dig upprörd är att nytillkomna läsare inte läst igenom de 690+ sidor tillräckligt noggrant? Bra prioritering chefen!
Förstår honom, hade inte 99% av tråden varit upprepande frågor som folk hade fått besvarat om de använde sökfunktionen så hade vi haft en tråd med bara viktig information och givande teorier.

Jag tror att vi kanske inte är inne på rätt spår med ett leta våldtäktsman/flyktväg och allt det..
Tror mer att det är något åt det här hållet.

Lisa och och en arbetskollega är osams under dagen (kanske en ännu längre tid), när de slutar för dagen så hamnar de i ett gräl, Lisa bestämmer sig för att skita i den andra tjejen, går runt hörnet och sätter sig på moppen och är beredd att starta den när Arbetskollegan skriker något drygt och elakt.
Lisa går då av moppen och tar endast med sig hjälmen som hon kastar på kollegan som står bredvid bilen, kollegan blir arg, hoppar kanske på och stryper henne.
Båda kollegorna, som är så bra vänner med varandra, får panik och drar in Lisas kropp och hjälm i bilen, åker långt åt helvete bort och drar in kroppen i en skog och släpper den där.

De kommer efteråt överens om att låtsas som ingenting hänt och en historia om hur hon skulle lämna av den andra kompisen på en busshållsplats. De glömde dock att lisas nyckel satt kvar i tändningslåset.
Under färden kastar de ut hennes grejer som sedan sprids lite varstans av den starka vinden.

Då lämnas frågorna:

1. Hur dags kom de till busshållsplatsen? Med min teori borde det tagit minst 20 minuter extra förutsatt att skogen de släppte kroppen i är åt samma håll som busshållsplatsen.
2. Hur kan de hålla masken? Och det vet jag inte ens om de kan, de kanske gråter ögonen ur sig och polisen tröstar dom i tron på att de är rädda om sin kompis. Den som blev intervjuad verkade iskall men det är ju inte ovanligt med iskalla människor, speciellt inte gällande mord.
3. Hur hamnade handsken i ladan? Hon kanske hade tagit av sig den för att skriva smset till hennes föräldrar och lämnade den på moppen när hon gick iväg, och den blåste sedan in dit?

Detta är som sagt bara en teori men inte heller något som ska avfärdas bara sådär, detta löser ju isåfall problemet med att gärningsmannen måste vetat att det var första gången hon åkte hem själv, kollegorna visste ju det garanterat. Och kollar man tjejerna ytligt och stereotypiskt så ser det ut som den ena är kapabel till något sånt här och den andra ser lite blåst ut och kanske skulle hänga på.

Kom ihåg att detta bara är en teori, så inget jävla uthängande av tjejerna på Facebook.

Potentiell GM:
http://x.cdn-expressen.se/images/78/...6x9/645@70.jpg

Potentiell medhjälp:
http://y.cdn-expressen.se/images/08/...6x9/645@70.jpg
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaleo97
EXTRA!

Nu kretsar uppgifter att polisen möjligen har frihetsberövat en misstänkt.

SLA har varit i kontakt med presstalesmannen vid polisens länskommunikationscentral i Göteborg.

Har ni gripit någon?

- Den uppgiften är inte känd av oss, säger presstalesman Stefan Gustavsson.

Men ja eller nej, sitter någon frihetsberövad?

- Den uppgiften är inte känd av oss.

Ligger i tid med genomgången av datan från masterna. Hoppas verkligen dom är något på spåren nu. Så alla lugnar ner sig och vi kan gräva efter mgm istället.
Medlem
mikkelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Jag vill nästan inte skriva detta för det har säkert ingen koppling och är kanske lite långsökt. Känns lite hollywood över det, men tåls att skriva ändå.

Men jag tänker på den sadistiska pedofilen som rymde från Söderhamn nu i dagarna. Det sägs att han befinner sig utomlands nu, men när han gick igenom passkontrollen vet jag ju inte.
Avesta är längs E4 från Söderhamn mot Mariestad, klockren resväg mellan dessa platser, om man nu vågar dra den kopplingen då.
Och bilen brann i Sundsvall, right?

Ta det inte för seriöst, men jag har hakat mig upp på denna rymlingen och jag kan inte släppa Sundsvall av någon anledning och inte heller den brinnande bilen.

Tänder pedofiler på 17åriga brudar?
2015-06-11, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Detta är min teori också. Man verkar ha fått upp spår i ladan. Så troligen blev BO införd i ladan i först och sedan bortförd någon annanstans.

Fast det jag undrar över är, hur kunde kollegerna ha missat att se/höra att något inte stod rätt till? Det sägs ju att BO var först ut från cafeet, men sen har jag läst att hon var sist. Har det kommit fram något om detta?

De lämnade tydligen samtidigt men BO blev sist kvar som jag förstår det.
2015-06-11, 14:42
Medlem
Det där om 4-hjuling känns inte troligt.
Det är ganska så ovanligt fordon som drar till sig uppmärksamhet. Låter betydligt mer än en bil.
Väldigt dumt att använda sig av MC/4-hjuling vid såna här brott.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in