2015-06-11, 14:27
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crachie
ja men med värmen på platsen borde det börja lukta ordentligt i närheten av en ev kropp. hur djupt hinner man gräva efter något sådant om man fortfarande står så pass öppet?

pja man blir förvirrad. Inte lätt

Jag vet inte hur det fungerar med liklukt och liknande, men en ganska dold lada med en grävmaskin är ju ett perfekt ställe att gömma ett lik på. Enligt Expressen har polisen börjat klättra ner i hål med en stege i ladan.
2015-06-11, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeagoul
Om vi säger att hon är i någons källare i närheten , skulle polishundar känna det? Dom skulle väl spåra fram till huset isf ?

Ärligt talat kan jag inte svara på det men de hade definitivt inte missat om hon låg nedgrävd i ladan.
Medlem
Ponanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Om detta stämmer så kan snuten fan dra åt helvete så kassa dom är, det ska inte gå att hitta en människa där inne NU 4 dagar efteråt när man hittade en vante där redan första dagen.
Så ett fynd måste vara en människa? Han skrev ju att det var en hund som var bra på att känna av sperma/blod.
Medlem
narkoluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsium
Majsan letar efter sperma lik och blod i en lada just nu.

Majsan kanske skulle ta och sniffa lite på drängen också.
Flickan kanske ligger inrullad i en ensilagebal eller dränkt i säd.
Medlem
Sitkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Kastat ut saker från bilen då eller?
Om hon nu har blivit bortförd av en gm så har hon med all säkerhet gjort motstånd vilket har lett till att hon tappat mobilskalet, handsken mm. GM kunde inte plocka upp dessa för då skulle hon kunnat fly.
Senast redigerad av Sitkin 2015-06-11 kl. 14:33.
2015-06-11, 14:31
Medlem
Intressant att höra att handsken hittades inuti ladan. Trodde man hittat den utanför ladan.
Brott kan lätt ha utfärdats i ladan. Ingen insyn och om man passerar i bil så hör man ingenting av vad som händer i ladan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Nej det kan jag inte när nytillkomna kommer in och ställer samma jävla idiotfrågor om och om igen och kommer med okunniga idiotteorier. Helt jävla sannslöst? Vem är den här JV? Ang youtubeklippet? Var det marsianer som tog henne? Är det ett lik i ladan?

Jävla muppar. Tråden blir en jävla komedi.
Du glömde en viktig detalj: handsken kan ha blåst dit den kommentaren finns på 7000 inlägg av 8500
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsium
MP är sjukt dåliga på att organisera sig, och dom är så jävla sega... om dom hade jobbat fortare hade dom fan sökt en 5 mils radie runt cafét vid det här laget........... Känns bara som det är idioter som vill leka hjältar som är med i MP
MP får bara gå där polisen har sökt..dvs ..dom blir anvisade platser av polisen. Vid ett annat tillfälle då man hittat en övergiven bil och polisen sökt efter personen, då hittade MP personen i bakluckan där polisen inte ens bemödat sig att titta. MP är nog bättre organiserade än polisen.
Varför skriver massa idioter i tråden? Upphittande av ring innebär att dom har eldad upp henne osv
2015-06-11, 14:32
Medlem
WeckiSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasongenova
Hur tror du man lär upp en hund? Man ger ju godbitar när den gör ett bra jobb. Det är väldigt bra rapporterat av Expressen.

Ja, men man brukar vanligtvis ge hunden "leksaken" efter utfört sök även utan positiva resultat. Det är trots allt alltid en belöning utan hänsyn till markering eller inte.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Intressant att höra att handsken hittades inuti ladan. Trodde man hittat den utanför ladan.
Brott kan lätt ha utfärdats i ladan. Ingen insyn och om man passerar i bil så hör man ingenting av vad som händer i ladan.

Jag håller med om att ladan känns som en nyckelplats. Där kan själva tånget in i fordon ha skett alt våldtäkt. Inte så säker på att mord skett där däremot.
Medlem
Det verkar vara den ABSOLUT slarvigaste lyckosamma gärningsmannen hittils.
'tappar grejer överallt'
Om de inte är utkastade med tanke bakom?

Med det i tankarna så antar jag det sista faktiskt.
Och, inga tecken på våld nånstans, hon kände GM.
Hon var hårt hållen hemma läste jag.
Allt detta får mig att börja tänka på närstående.......

Jag har scenario i skallen, men lämnar det därhän då jag inte vill spekulera i sånt.

Mvh
Senast redigerad av Wetnurse 2015-06-11 kl. 14:36.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sitkin
De kan ha hittat en blodig snara som kan vara en viktig pusselbit för att hitta tjejen?

Så din teori är att hn först blev skuren och sedan hängd?

Låter som någon i blåställ ( och ev grävmaskinkort) eller en bondson utan umgänge snart sitter häktad. Ska vi slå vad?
Senast redigerad av Kent-Herbert 2015-06-11 kl. 14:35.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in