Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 13:10
Medlem
NewSouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isnisn
Exakt, och polisen har redan bekräftat att mobilen stängdes av 18:30 i söndags

du tror inte polisen har laddat telefonen och kollat?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Tipsa polisen omgående!

Det känns väl ändå lite att ta i? Polisen måste ju ha koll på detta, om inte så är det under ALL kritik. OM de ändå inte har tänkt på kik och andra sociala medier innan så vet de med all säkerhet det nu då jag är övertygad om att de läser här.
Läser de inte denna tråden heller så är det också under all kritik. Polisens arbete alltså.

Blir det ett svart D eller ett R, då blir det nog dock att att ringa.
Medlem
Sappigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xamzter
Kan lika gärna vara polisen som aktivt granskar hennes sociala medier, därav kik, utifall meddelanden skulle skickas.
Det kan stämma, men var inte mobilen sönderkrossad?
Medlem
louderthanbombss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d3lux
Exakt. Är garanterat så. Hade mobilen varit på hade dom haft bra mycket mer spår?

Du har helt rätt.
2015-06-11, 13:11
Medlem
Ragolins avatar
Man är borta från tråden ett par timmar och då är den helt utom kontroll
Läste dock en bra sammanfattning som skrevs för ett par timmar sen. Men nu verkar tråden allt mer dras mot att hon håller sig undan själv! Finns det mer trovärdiga källor på det än lösa rykten här på FB?
Tänkte själv i början att försvinnandet var en trafikolycka som någon vill dölja, tvekar på den möjligheten nu med tanke på fynden i omgivningen. Då återstår människorov och frivilligt försvinnande. Har en del frågor och funderingar som någon gärna får svara på:
Är hjälmen verkligen inte upphittad? Har polisen i klartext sagt att den är borta?
Handsken i ladan kan väl ha blåst dit då vinden låg på åt det hållet från mopeden? Men Iphone fodralet och de övriga fynden på markerna på café sidan av vägen kan väl inte ha blåst dit?
Iphonedisplay delarna som hittades ca 1km söder om cafét är dom bekräftat från hennes telefon?
Klockspännet som hittades vid fältet nära Medelplana kyrka är det helt säkert hennes?
Jag läste i Aftonbladet att alla fynden var bekräftat BO s. Men det vete fan! I så fall måste polisen ha mer information som man mörkar. Det är ju flera kilometer till kyrkan och åt andra hållet! Hur fan kan man springa på ett klockspänne på ett fällt så långt ifrån brottsplatsen? Svårare än en nål i en höstack tänker jag, om man inte har andra förhandsuppgifter! Typ vittnen som sett något, eller pejling av telefoner etc.
BO skickade sms till pappan 18.23. Vet man av övriga tids och vittnesuppgifter om hon gjorde det från mopeden eller inifrån cafét? Tjejerna gick ju ut samtidigt, finns det uppgifter om tiden. Ungdomar i den åldern är ju väldigt aktiva med sina telefoner, kanske finns svaret i arbetskamraternas telefoner. Någon av dom kanske använde telefonen just innan dom gick ut från fiket så tiden kan bekräftas. Tappade BOs mobil kontakten med nätverket exakt kl. 18.30 som det anges här i tråden? I så fall, var det då telefonen krossades ca 1km söder om caféet? Hinner man dit på 7min? I så fall har fynden på området vid cafét hamnat där under våldsam flykt. Men det låter som ett tveksamt scenario, men vem vet! Mobilen är kanske avslagen 18.30 och krossad senare? Har en känsla av att allt som hände mellan 18.23 och 18.30 kan vara avgörande och viktigt att reda ut. Borde dessutom vara möjligt att göra.
2015-06-11, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeckiS
Karta över fyndplatser som någon efterfrågade.

Edit: Två minuter efter tidigare likadan post, shiet.

Tack.

Är det ringen och armbandsuret som hittats norr om cafet?

Tror att bo finns att finna söder om cafet medans gm flytt norrut. Det här låter ruggigt och makabert men tror att fynden norrut kan vara trofeer som gm tagit från bo men som han sedan kastat. Ser ingen annan vettig förklaring.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag har fått intrycket av att hon själv ville få köra moped hela den långa sträckan för första gången. Enligt en intervjuad granne gillade hon verkligen att åka moped. Vet du något om att det inte skulle vara så?
Nej en tanke bara!
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragolin
Man är borta från tråden ett par timmar och då är den helt utom kontroll
Läste dock en bra sammanfattning som skrevs för ett par timmar sen. Men nu verkar tråden allt mer dras mot att hon håller sig undan själv! Finns det mer trovärdiga källor på det än lösa rykten här på FB?
Tänkte själv i början att försvinnandet var en trafikolycka som någon vill dölja, tvekar på den möjligheten nu med tanke på fynden i omgivningen. Då återstår människorov och frivilligt försvinnande. Har en del frågor och funderingar som någon gärna får svara på:
Är hjälmen verkligen inte upphittad? Har polisen i klartext sagt att den är borta?
Handsken i ladan kan väl ha blåst dit då vinden låg på åt det hållet från mopeden? Men Iphone fodralet och de övriga fynden på markerna på café sidan av vägen kan väl inte ha blåst dit?
Iphonedisplay delarna som hittades ca 1km söder om cafét är dom bekräftat från hennes telefon?
Klockspännet som hittades vid fältet nära Medelplana kyrka är det helt säkert hennes?
Jag läste i Aftonbladet att alla fynden var bekräftat BO s. Men det vete fan! I så fall måste polisen ha mer information som man mörkar. Det är ju flera kilometer till kyrkan och åt andra hållet! Hur fan kan man springa på ett klockspänne på ett fällt så långt ifrån brottsplatsen? Svårare än en nål i en höstack tänker jag, om man inte har andra förhandsuppgifter! Typ vittnen som sett något, eller pejling av telefoner etc.
BO skickade sms till pappan 18.23. Vet man av övriga tids och vittnesuppgifter om hon gjorde det från mopeden eller inifrån cafét? Tjejerna gick ju ut samtidigt, finns det uppgifter om tiden. Ungdomar i den åldern är ju väldigt aktiva med sina telefoner, kanske finns svaret i arbetskamraternas telefoner. Någon av dom kanske använde telefonen just innan dom gick ut från fiket så tiden kan bekräftas. Tappade BOs mobil kontakten med nätverket exakt kl. 18.30 som det anges här i tråden? I så fall, var det då telefonen krossades ca 1km söder om caféet? Hinner man dit på 7min? I så fall har fynden på området vid cafét hamnat där under våldsam flykt. Men det låter som ett tveksamt scenario, men vem vet! Mobilen är kanske avslagen 18.30 och krossad senare? Har en känsla av att allt som hände mellan 18.23 och 18.30 kan vara avgörande och viktigt att reda ut. Borde dessutom vara möjligt att göra.

Jag har inte hittat några riktiga källor som tyder på att hon ska ha rymt frivilligt. Verkar mest vara bullshit från någon enskild användare.
Medlem
isnisns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewSoul
du tror inte polisen har laddat telefonen och kollat?

Du menar att de har hittat hennes mobiltelefon? Såvitt jag vet är det ett skal och display som hittats.
Medlem
https://www.youtube.com/channel/UCoxv0iv2ArSQvHQmOsZp_9g

https://www.youtube.com/channel/UCBRlrG5teYTvQt-ceOkVsRw

https://www.youtube.com/channel/UCGmZ0GuB3q-FIw1IiCiPj3Q

https://www.youtube.com/channel/UClykf_HsUgZIiM50klaB2AQ

https://www.youtube.com/channel/UChX-ywWFNoEmp3HY-3YRO1Q

Finns ju hur många som helst.
2015-06-11, 13:13
Medlem
Draugadrottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Med tanke på de goa vädret så förvånar de mig inte, men att som förälder släppa iväg sin dotter o köra 4 mil, när vad som helst kan hända, rattfyllerister etc. Tycker ja e konstigt.
Jag tycker du överdriver, det är en tjej som är 17år och 4månader alltså myndig om 8 månader och inget litet barn.
2015-06-11, 13:13
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Kan likagärna handla om att en ipad eller liknande är påslagen.

Du kan bara vara inloggad på en enhet i taget. Försöker du med två loggas den ena ut automatiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in