2015-06-11, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Ja och det bor säkert lika många sexuellt frustrerade svenska män i 25-50 års ålderns som har psykiska problem.

Nu tvivlar jag väl iofs på att så värst stor del av lokalbefolkningen traumatiserats av krig och diverse andra hemskheter, men jag tycker att det vore synd om detta spår inte följdes upp bara för att det rör sig om invandrare...

Om vi säger så här, tycker du inte att polisen skulle följt upp den gruppen du beskriver om tipset istället hade sett ut så här:

Plötsligt och mycket oväntat stod en bil full av uppspelta sexuellt frustrerade svenska män i 25-50 årsåldern> vid Holmestad kyrka. Bilen var superliten som en Lancia Y10 eller motsvarande och dessutom hade den en mkt iögonfallande gul och grön lack. Det var trångt i bilen och de verkade uppspelta. Det hela var konstigt men saknar säkerligen anknytning.

Citat:
Det var faktiskt en grupp <sexuellt frustrerade svenska män i 25-50 årsåldern> ute på sightseeing i söndagskväll i en liten gul/grön bil. Den var närmast motivlackad och torde vara fler som sett den då den väckte uppmärksamhet. Jag såg bilen i Holmestad vilket är en centralort ungefär lika mycket som Blomberg. De var uppspelta och det var väldigt trångt i bilen, fler passagerare än den var avsedd för. En av dem var utanför bilen och de andra satt i baksätet och såg uppspelta ut. Kanske var de bara glada att de hade skaffat ett transportmedel.

Brännebronas flyktingförläggning i Götene kommun huserar säkert individer som får J*han V*adman att framstå som en korgosse, och då tvivlar jag ändå inte på att den sistnämnda är knäpp.
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ake.Jimmiesson666
Polisen dementerade precis att de dementerat detta!
Källa på det tack.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Jag får info om det som skrivs ja. Hennes vänner reagerar annorlunda nu och ja, de är trötta på hennes lek som gick överstyr.
Kan inte kopiera vad som skrivs men återger deras reaktioner iaf.

För mig är det de spridda spåren som bekräftar att hennes vänner är rätt ute. Finns inte en chans att en gärningsman skulle irra runt som en yr höna med sitt offer.

Ger mig fan på att hon skulle demonstrera för pappa vad som händer när "lilla jag måste åka moppe själv till jobbet istället för att ha pappa som privatchaffis".

Ja, med de utspridda sakerna finns det ingen logik i alls. Ja, det lättaste, perfekta och logiska hade varit (som nån också nämnt i tråden) för en GM att bara dumpa allt på ett och samma ställe.

Men brott begås inte så värst logiskt adrenalinet är ju igång, helt möjligt att det här med "sakerna" på åkern, är något som GM (som nog känner till området väl) kom på i efterhand när denne började "överanalysera". Det är lite väl för många utspridda saker, låter som resultat av "överanalysering", önskan att vilseleda.

Det enda som jag tycker makes sense, är handsken i ladan, ladan är nära kaféet och så om nån som Lisa ska fly och det handlar om sekunder, välja det man känner till (som är nära) är det enda realistiska. Nej, tror inte att hon sprang över åkern eller att GM gjorde det med henne. Det mesta som skedde, skedde säkert i den där ladan.
2015-06-11, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Är GM svensk så gör han det säkert inte.

Rättade.

Nej, med 99% säkerhet så skiter han helt i denna tråd.
2015-06-11, 12:37
Medlem
Heeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag vill gärna tro det, för inte tror jag det var av oro en yrkesmilitär inte kunde vänta längre än 1 1/2 timma på att dottern skulle köra 4 1/2 mil på moppe? Det påstås väl t.om. att hon skulle åka "strax" vilket skulle kunna vara en halvtimma till för en tonåring.
Om hon skulle åka från en kompis och säger att hon lämnar "strax" så är väl en halvtimme rimligt. Men inte när man lämnar sitt jobb som ligger mitt ute i ingenstans. Vet man om hon hade någon bekant eller liknande nära caféet?
2015-06-11, 12:38
Medlem
Någon som var uppdaterad karta med alla fynd?
2015-06-11, 12:38
Medlem
Deferos avatar
Så om jag förstått saken rätt så har föremål hittats:

Mitt över vägen i från caféet i ladan.

På ängar några hundra meter söder om caféet.

I en kyrka flera kilometer norr om caféet.
2015-06-11, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
Ja du har fel svara inte om du är osäker.

Varför så uppkäftig?
Källa: http://www.expressen.se/gt/klockspanne-nya-fyndet-i-sokandet/
Medlem
Är detta Lisa Holm? Sökte efter henne på Kik och hittade förmodligen henne om jag har rätt? Polisen bör kolla upp hennes konto o se om de hittar något spår där aka konversationer där! http://m.imgur.com/wVnrdGP
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Så om jag förstått saken rätt så har föremål hittats:

Mitt över vägen i från caféet i ladan.

På ängar några hundra meter söder om caféet.

I en kyrka flera kilometer norr om caféet.

Norr???? Källa?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sahores
https://www.youtube.com/watch?v=MvXOGaEF2iw

https://www.youtube.com/watch?v=45u76asR-kI

https://www.youtube.com/watch?v=_XukdLJHXvk

https://www.youtube.com/watch?v=BJBmEmuNTKk

Vad är bakom dessa videoklipp? Tre utav dem (26, 16 och 3) är alla uppladdade på samma dag (11/5)medans 8 blev uppladdad dagen innan (10/5). När jag söker på respektive namn, så finner jag bara ett Google + konto till varje person. Kan GM/BO tagit inspiration utav dessa klipp? Det enda samband mellan dessa är att de räknar neråt, antingen från 9:00 eller 1:0. Eftersom titlarna är numrerande tror ni att det kan finnas flera utav dessa som inte är upptäckta ännu? Om detta är aktuellt kan det utesluta slumpen om att titeln på "Lisas" video är samma som dagarna efter hon försvann.

En till sak klippen delar är hur aktiviteten för dem har sett ut, samtliga peakar med visningar vid 21:a och dör ut vid den 23:a.
Det bör väl antyda att dom kanske har använts tillsammans?
Samtliga användare har även 2 st videoklipp varav bara ett är synligt.
2015-06-11, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej men alla dessa fynd gör att något måste ju ha hänt i direkt anslutning till caféet, dvs inte enbart att hon rövades bort därifrån. Tyder inte på någon direkt planering så GM kan bara ha dumpat kroppen vid första bästa plats/tillfälle.

Han hoppa på henne vid mopeden sliter in henne i ladan.. våldtar kanske stryper ..binder armar och ben.. hjälmen skydda mot skrik och bett från henne. han hämtar bilen slänger in henne där tar hennes tillhörigheter som hon hade på sig.. glömmer handsken i ladan.. kör iväg. stannar längre bort och kanske virrar runt på ängarna för att han inte vet vad han pysslar med (kanske påverkad av droger osv) och går igenom hennes saker å slänger medans han går omkring för att fundera på vad han ska göra.?

Nej jag vet inte.. det är bara en teori som alla andra har. Men tror inte hon kommer finnas på platsen iaf.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in