Citat:
Ursprungligen postat av
Malingin
Helt galet fel analys, Alliansen är bästa valarbetarna, SD är fullt med missnöjda moderater.
Att SD skulle vara så fantastiskt och bra, nej.
De skulle kunna ställa upp med en kaktus som partiledare.
SD är främst ett missnöjesparti, jag själv tex skulle lämna SD direkt om det kom ett vettigt högerparti.
Att högutbildade inte skulle drabbas av massinvandringen är inte sann heller, klart de gör.
Det finns tiggare även på Östermalm i Stockholm.
Däremot träffar de kanske mest högutbildade invandrare vilket får de att bli mer positiva antar jag.
Massinvandringen och tiggeriet har bara ytligt sett med varandra att göra. Vi skulle kunna ha en flykting- och anhöriginvandring på 1000 personer per år men ändå låta tiggeriet fortsätta som nu eller accelerera. Att ha tiggare omkring sig är, hur mycket jag än ogillar fenomenet och hur negativ till mångkultursexperimentet jag än är, inte att drabbas av massinvandringen.
Att drabbas av massinvandringen, det är kulturkrockar på arbetsplatsen, att bli kallad rasist av en aggressiv kravmaskin till invandrare när du säger ifrån vid oacceptabelt beteende, att du eller din son blir rånad av ett invandrargäng, att utsättas för annan brottslighet från invandrare, att den där filmen du så gärna ville se på bio bara gjorde dig förbannad för det var för mycket invandrarungdomar som skrek och pratade i mobil och den enda svensken som sa ifrån fick bara ett hot som innefattade orden "brushor" och "din mamma" till svar, att du inte vill gå till ditt bibliotek för där är det för stökigt och våldsamt återigen på grund av hänsynslösa invandrarungdomar, att flyktingförläggningen som öppnat i den lilla orten som du bor på helt plötsligt har gjort att väntetiderna på vårdcentralen har tiodubblats och du har "nyanlända" som går in i din trädgård och återigen beter sig som hänsynslöst patrask, det är att du måste fundera över vem du ska sälja din bil till om du inte vill öka risken rejält att få problem med köparen på olika sätt (Det gäller för övrigt allt man säljer), att din trappuppgång nu bebos av ett invandrargäng för "att de inte har någon lokal" som skriker och skräpar ned och tittar hotfullt på dig som svensk när du går förbi eller att dina grannar, som brukade vara tysta svenskar, nu skriker på nätterna så att du inte kan sova och är helt slut på jobbet, det är att bli kallad svennejävvel eller svennehora dagligen när du går i grundskolan. Och så vidare.
Jag kan fortsätta men i min mening har tiggeriet väldigt lite att göra med den migrationspolitik som vi väljer att föra och de konsekvenser den får, förutom att de är sprungna ur samma attityder om Sverige som humanitär stormakt ungefär och försvaras av samma typ av människor.
Jag tror, att så länge tiggeriet inte är aggressivt eller stör (Det vill säga tiggare som bara sitter utanför butiker och säger "hejj" eller "kråna") så är det inte en bråkdel så effektiv rekryterare av SD-röstare som den typen av upplevelser som jag räknat upp ovan. Svensken är rätt trög och behöver oftast själv direkt få utsättas för de obehagliga delarna av effekten av migrationspolitiken för att fatta galloppen. Och de som är högutbildade som oftast tjänar mer och har råd att bosätta sig i vita svenskreservat stöter inte på den typen av upplevelser som jag nämnt ovan en bråkdel så ofta som lägre utbildade, åtminstone inte i lite större städer som tenderar att vara rejält segregerade (Malmö undantaget). Att det sitter en tiggare utanför ICA och säger "kråna" är inte en tillräckligt obehaglig upplevelse för att få folk att börja fundera.
Sedan tror jag också högutbildade av någon anledning har större tilltro till dagens sjuklöverpolitiker och oftare tror att SDs företrädare är särskilt korkade eller brottsbelastade, eller tror att deras övriga politik är mindre genomtänkt än andra partiers. Jag stöter ofta på uppfattningen "Invandringen är ju åt helvete men SD kan man ju inte rösta på. Kolla på deras övriga politik". Sedan har de ingen aning om vad SDs övriga politik är men de tror ovanstående.