Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 11:15
Medlem
3 nya fynd har nu alltså hittats via MP på 3 olika platser. Inte bekräftat ha en betydelse i händelsen.
Källa: Expressens Livesändning
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Hur långt är det mellan Holmestad kyrka och kaféet där LH försvann?
Medlem
Lizzie-Bordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
teh fuck? Ok, tack för inputen.

Den kyrkan ligger ju norr om både cafét och övriga föremål.
Om det är ett fynd kopplat till BO, så har GM verkat ändra rörelsemönster. Då kan man ponera att GM gjort något på grusvägen i samband med bortrövandet, sedan styrt kosan tillbaka, kört förbi cafét och vidare norrut.

Det pekar mer och mer på att ett fordon måste ha varit inblandat.

Ja det är troligt, om inte GM har lurat med sig BO på en liten färd mot kyrkan till fots vilket iofs verkar rätt ologiskt, tippar på någon form av fordon.
2015-06-11, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag skulle kunna tänka mig att det kan vara frivilligt på det sättet att hon spontant träffar nån hon känner, drar iväg och glömmer höra av sig till föräldrarna, inom några timmar är det fullt pådrag och hon tycker det är pinsamt och vill vänta tills det har lugnat ner sig innan hon kommer fram, innan hon hunnit blinka är det hus i helvete, tidningar, TV, 800 pers som söker frivilligt, militären indragen... Då blir det jobbigt att komma fram. Ju längre tiden går, desto större pådrag, desto svårare blir det. Är man 17 kanske känner man att det är läge att hålla sig undan tills det blåser över.

Den teorin får kanske 2% av mig.

Citat:
Ursprungligen postat av RainbowBright
Det skulle faktiskt kunna vara en rimlig teori. Hon kanske aldrig hade kunnat föreställa sig vilket pådrag det skulle bli, utan trodde kanske bara att föräldrarna skulle bli oroliga och få sig en tankeställare och nu när polis, militär och halva Sverige är inkopplat så har situationen glidit henne helt ur händerna och hon vågar inte komma fram för att det blev så mycket större än vad hon hade trott.

Jag hoppas, för hennes och för anhörigas skull, att det är så det ligger till.

Det var det jag skrev för ett tag sen.
2015-06-11, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spectacular.
Det är omöjligt att hitta något i tråden

1. hur kom man på att JV har någon koppling till lisa?

2. vad är lisas facebook?

Vad jag förstår har inte JV nån koppling till Lisa, utan han bor inte så långt därifrån och har trakasserat tjejer bla på cafe tidigare. Verkar dessutom störd om man går in och kollar hans twitter nakenbilder bla...drogar.
Medlem
Hon kanske åkte med Killen på 4-hjulingen. Samma ålder o så hade hon egen hjälm.

Kolla från var youtube videon laddades upp. Är det Lisa? Eller ngn annan som lagt upp den?
Medlem
Chrillothekids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djow
Jo, det är fullt möjligt.

Men om LH hade hjälmen på sig betyder det att är en solklar olycka, där LH har gått över vägen. GM kanske är en idiot, eller så var denne påverkad av alkohol eller droger, och visste då att han skulle åka fast. Frågan är om är i rätt tillstånd att placera ut fynden här och där då...

Folk gör konstiga saker när de hamnar i ovana situationer. Se fallet med Ida för 2 årsedan. Dom elda kläder i nån skogsdunge, la kroppen på ett annat ställe, eldade upp en bil vid ett tredje ställe. Dessutom har dom i ett bostadshus krånglat med att bära kropp och lämna enorma blodspår efter sig. Och ingen märkte nått. En söndagkväll ute på landet är det nog inte mycket folk. Gärningsmannen kan ha fått panik, kastat in henne i bilen och kört en kort bit för att stanna, fundera över vad som hänt. Slängt ut lite saker som mobildelar, hjälmdelar och nått annat han plockade upp vid olyckan. Han kanske tänkte att han inte ville ha det liggandes synligt i bilen. (logiskt tänkande fungerar inte om man inte är en van mördare tror jag).

Vissa fynd som görs är ju inte fastslagit att det är hennes.

Det är en teori iaf. Sen kanske det är vanligare och därför större chans att det är svartsjukedrama, sexförbrytare eller nån importerad kulturberikare.
Medlem
Som jag med flera i denna tråd har pratat om i flera dygn nu, är det bekräftat att polisen har tillgång till data från masterna? Det är verkligen det bästa dom har att gå på just nu, det MÅSTE vara prio 1 hos polisen. Något annat kan jag inte tänka mig.

Ber om ursäkt om jag missat detta, men tråden är ju full av svammel och har varit i 2 dagar nu.
2015-06-11, 11:18
Medlem
Enligt Expressen ska Polisen fotograferat något i det höga gräset.
2015-06-11, 11:19
Medlem
Nu börjar de även på nyheterna att göra kopplingar till Helena försvinnandet 1992, då hon aldrig hittats kan det varit någon galning som hållit henne fången under alla dessa år (som vi sett i utlandet) och nu kanske hon avlidit (eller blivit för gammal) och därmed behövde denna galning ett nytt offer?

Det är ju inte helt otroligt att något sådant här kan inträffa även i sverige, det kan finnas hus med dolda rum osv där någon lätt kan hållas fängslad år ut och år in medan kidnapparen lever ett till synes normalt liv.
I Helenas fall så har hon aldrig blivit hittad, och nu är en ung tjej till i samma trakter spårlöst försvunnen.

Man får hoppas att polis vänder på varenda teori som finns, och man kan alltid hoppas att hon återfinns omskakad men vid liv.
2015-06-11, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Tack. Dessutom signalerar hennes vänner att hon ska sluta fjanta sig och komma fram.
Vissa är rätt sura på henne för tillfället.
Kan du länka till något sånt?
Citat:
Ursprungligen postat av Bakfylla
Som jag med flera i denna tråd har pratat om i flera dygn nu, är det bekräftat att polisen har tillgång till data från masterna? Det är verkligen det bästa dom har att gå på just nu, det MÅSTE vara prio 1 hos polisen. Något annat kan jag inte tänka mig.

Ber om ursäkt om jag missat detta, men tråden är ju full av svammel och har varit i 2 dagar nu.
Ja, polisen har tillgång till data.
2015-06-11, 11:20
Medlem
[quote=narkoluder|53643277]En beundrare har sökt upp flickan där på parkeringen, blivit avspisad och flippat ur.
(Kanske en dräng med kännedom om spannmålstorken)
Han sitter i buren inom 24 timmar.[/QUOTE

Drängar har nog svårt få en så rik och vacker flicka

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in