Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 07:47
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Det som är oroande är Vänern. Mycket sjö att söka igenom.

just för att det är vänern så kan dom använda ubåtar, det underlättar nog. så den biten är inte särskilt oroande. värre om GM åkt långt med bil
2015-06-11, 07:48
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brizax
Ja, men varför påstår man att gm i detta fallet är intelligent? Känner man gm? Eller är det bara en ogrundad idé som låter lite häftig? Läs inlägget igen

Va??

Jag skrev att det antagligen inte är någon intelligent person som räknat ut in i minsta detalj hur bortrövandet skulle ske då det passaerar en hel del folk där. Lär dig tolka texter ärthjärna.
2015-06-11, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggturban
Ingen som känner eller är bekant med henne som har yttrat sig i tråden? Folk brukar oftast vara rätt duktiga på att skvallra. Även om det finns en hel del troll. Men jag hittar ingenting när jag försökt söka.

Känner, nej. Men har gått på samma skola som henne. En helt vanlig tjej med en helt vanlig bekantskapskrets.
2015-06-11, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Jag tycker ändå att kaffeet är lite för risky för en intelligent brottsling. det är ju tex jäkligt många som cyklar förbi där på racer på kvällarna.

Nej, du skrev detta. Om du menade något annat så skriv det istället.
2015-06-11, 07:50
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedinator
Enligt uppgift så har han hotat att våldta personalen på Café Limtorget i Lidköping
Här kommer bild http://gyazo.com/69b309d99c18766bbb43466b5f25288b
Jag har inte sett någon vettig källa till det påståendet? Finns det ingen tidningsartikel eller polisens "aktuella händelser" på det?
2015-06-11, 07:50
Medlem
Citat:
Någon har påstått det i tråden? För det är väl inga uppgifter som polisen skulle ha gått ut med?

Tomten finns! Det har jag fått uppgifter om..
Just därför jag inkluderar en bild på honom i fiket jämfört med en selfie från twitter
2015-06-11, 07:51
Medlem
Citat:
Hur vet du att gm är intelligent? Intelligenta människor blir väl knappast brottslingar
Det er mange eksempler på kjente mordere som er godt over gjennomsnittet intelligente

Jeffrey Dahmer (17 drap, IQ 145) og Ted Bundy (30+ drap, IQ 136) er to av dem som samtidig motbeviser oppfatningen mange har om at det bare er 'fula gamla og misslyckade gubbar' som begår grove forbrytelser med seksuelt tilsnitt.
Medlem
Citat:
Enligt uppgift så har han hotat att våldta personalen på Café Limtorget i Lidköping
Här kommer bild http://gyazo.com/69b309d99c18766bbb43466b5f25288b

Denna joh+n v+dman han verkar ju synnerligen skum trodde han möjligen att lisa var denna tjej kate bock. tänkte på vad han skrev på sin twitter den 29 maj och de är ju ganska lika.Han kanske var på cafet kring den tiden och fick för sig att det är hon...http://www.google.se/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&ved=0CA cQjRxqFQoTCJf18oL5hsYCFcuKLAodm0kA8w&url=http%3A%2 F%2Fwww.lebook.com%2Fcreative%2Fgq-com-kate-bock-editorial-2014&ei=jyF5VdfxMcuVsgGbk4GYDw&bvm=bv.95277229,d.b Gg&psig=AFQjCNEJ3FGLK3k-HniGZDpudUFNzz3kng&ust=1434088174336159

https://twitter.com/666Vadman/status/602898812202590208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attackocopter
Förklara det osannolika i att GM känner BO. Vilket de i regel oftast gör när det gäller våldsbrott. Har du någon egen teori som är mycket mer sannolik?
Är en mycket begränsad skara människor som lär ha känt till att hon för första gången skulle ta moppen hem själv, är med andra ord väldigt enkelt för polisen att kolla upp dessa personers förehavanden den 7/6. Att hon dessutom skulle lämna platsen efter sina kollegor är bara en slump vilket gör en sådan teori ytterligare mindre sannolik. Det är dessutom långt hem till Skövde där BO bor och med sannolikhet de flesta personer som känner henne, mig veterligen har BO ingen annan koppling till Blomberg än caféet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
polisen bör nog ta en titt på deltagarna i MP's skallgångsskedjor.
Jag skulle leta efter jämngamla som vill dra uppmärksamhet till sig i media för sitt deltagande i eftersöket.
De nya fynden känns onaturliga.

Alla dom deltar i sökanden måste lämna namn, personnummer och telefonnummer och visa legitimation. Kan va ett bra sätt som du säger att man kan se över.
Medlem
Citat:
Just därför jag inkluderar en bild på honom i fiket jämfört med en selfie från twitter

Jag menar uppgiften om att han skulle ha hotat att våldta personalen. Det är en uppgift som kommer från en anonym källa och inte från polisen, har jag rätt?
2015-06-11, 07:52
Medlem
Xreyls avatar
Har man kollat på övervakningsband från bensinstationer under samma dag och dagarna efter i området, GM borde finnas med där?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in