Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 11:00
Medlem
Chives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Jag gissar att gärningsmannen är en ung kille som bor i området. Han har säkert någon typ av diagnos, typ Asperger.
Kanske har han plågat djur tidigare. Någon som bor i området borde känna till killen.

där har du nog något på spåren! det är ofta mördare har plågat djur har man ju läst om.
kan polisen få fram någon form av register på dem som plågat sina djur i området som är aktuellt kan det ge en bild av vem det kan vara.
2015-06-11, 11:01
Medlem
OnlyHates avatar
Jag tycker det är märkligt att dessa tillhörigheter är spridda på så många olika ställen, man ska ju komma ihåg att sökandet och polis blev inkallad relativt snabbt efter anmälan. Är det långsökt att tro att GM finns med bland missing people och på ett sådant sätt spridt villospår?
Låter långsökt men det finns väll andra fall där GM varit med i sökandet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chive
kan inte åklagaren innebära dem måste anhålla denna tokiga man, eller göra rannsakan på honom?

Nej, åklagaren leder förundersökningen om brott, man behöver inte ha en misstänkt för att inleda förundersökning. Rätt tidigt rubricerades detta som ett brott, undrar varför ingen åklagare kopplades in då.
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isaleex
Enligt rykten sedan jag var tonåring så ska det finnas en mängd med gångar i berget och hemliga "rum" för militären där det ska finnas hjälpmedel om det blir krig.. Detta har man spekulerat i hur många år som helst och det drar tonåringar som vill ha någonstans att festa eller utforska så behöver inte ha någonting med LH att göra.

Om det är en lokal förövare så vet den vart man kan placera kroppen eller henne för diverse saker i gruvan/berget. Poliserna som var där, kanske inte har all den kännedom om platsen? De skulle verkligen behöva finkamma gruvan/berget/området.

Tipsa det till dem.
Senast redigerad av DIEXEL 2015-06-11 kl. 11:05.
2015-06-11, 11:02
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Någon nämnde ju för ca. 2 dagar sen att denna hade sett uppspelta invandrare i en bil parkerad på en kyrkogård. Är det samma kyrkogård som de nya fynden kommer från?

Jasså? Länka och berätta mer!
2015-06-11, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disclosure
Tror ni att det kan vara JV som man har som misstänkt? Eller är han helt avskriven?
Jag tror inte det är han. Det såg ut att finnas en koppling mellan honom och ett användarnamn är på flashback förut som postade om kidnappningar och att ha tjejer som sexslavar etc.
Men den kopplingen tycker jag inte är lika klar längre.
Personerna postar på helt olika tider.
JV's twitter får ofta uppdateringar vid 05-07 (antagligen för att han verkar vara hemlös och går upp vid den tiden) medans den här användaren skrev framåt kvällen och inpå natten.
Deras sätt att skriva är också helt olika. JV kan komma med sluddriga, berusade inlägg, ofta på engelska. Användaren här skrev aldrig så.

Dock är det synnerligen skumt att de bägge två intresserar sig för matematiska formler, men det är också den enda kopplingen. Med tanke på hur många troll flashback har så är det inte helt omöjligt att ett av dem gillar matematiska formler, och det är inte omöjligt att vi har en hemlös (?) som också gillar matematiska formler.

Den här JV dök upp från första början för att en enda person kopplade samman honom med ett youtubeinlägg, den här jävla videon ni pratar om. Det ska ha skrivits en kommentar av JV. Den kommentaren finns inte kvar, och har med all sannolikhet aldrig funnits. Jag har då inte sett den.

Ge upp JV. Jag ska försöka jämföra den här kidnappar-användaren med det kontot som kopplade samman JV och youtubevideon.
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag såg en film en gång om en ung flicka som blev bortrövad i bakluckan på en bil. Förövaren missade att kolla om hon hade mobil på sig. Så hon ringde polisen från bakluckan. Polisen tipsade henne om att någon del (kan det ha varit avgasröret?) gick att sparka ut, så att hon fick ett hål att titta ut igenom. Då kunde hon berätta för ledningscentralen vad hon såg på vägen. Kan Lisa ha lyckats få upp ett sådant hål, och kastat ut sina saker för att lämna ett spår efter sig?
Jamen? Det är ju i det fallet sakerna borde ligga i linje och inte utspritt.
Medlem
Finns det en möjlighet att LH har kört iväg med moppen, och sen återvänt? Alt nån annan kört tillbaka moppen?
2015-06-11, 11:04
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Någon nämnde ju för ca. 2 dagar sen att denna hade sett uppspelta invandrare i en bil parkerad på en kyrkogård. Är det samma kyrkogård som de nya fynden kommer från?

Det där låter väldigt misstänksamt.. Kan du berätta mer? Måste missat den informationen.
2015-06-11, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isaleex
Enligt rykten sedan jag var tonåring så ska det finnas en mängd med gångar i berget och hemliga "rum" för militären där det ska finnas hjälpmedel om det blir krig.. Detta har man spekulerat i hur många år som helst och det drar tonåringar som vill ha någonstans att festa eller utforska så behöver inte ha någonting med LH att göra.
Detta ger mig dåliga vibbar. Usch.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Jasså? Länka och berätta mer!

(FB) 17-årig kvinna försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hopeyouguessmyname
Den här JV dök upp från första början för att en enda person kopplade samman honom med ett youtubeinlägg, den här jävla videon ni pratar om. Det ska ha skrivits en kommentar av JV. Den kommentaren finns inte kvar, och har med all sannolikhet aldrig funnits. Jag har då inte sett den.

Ge upp JV. Jag ska försöka jämföra den här kidnappar-användaren med det kontot som kopplade samman JV och youtubevideon.
Nej, JV nämndes relativt tidigt i tråden som en potentiell GM eftersom han bott i närområdet och tidigare trakasserat tjejer. Youtubevideon kom senare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in