Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Fan alltså, jag undrar inte om jag börjar tro mer att Lisa har självmant försvunnit och iscensatt allt detta.

Tycker det är allt för mycket som inte stämmer i allt detta.

Eller så har vi o göra med en mkt skicklig förövare/mördare
2015-06-11, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrInk
Jag tror att hon är död för länge sedan, hon dog nog samma kväll/natt som hon försvann. Tyvärr.
Min gissning är också att sökningen är för nära platsen hon försvann. Alltså finns kroppen längre ifrån kidnappningsplatsen s a s. Jag tror hon blev kidnappad, bortrövad, våldtagen, mördad och sedan dumpad kanske 5-20 mil från kidnappningsplatsen. Det troliga är att hon ligger i ett vattendrag eller nedgrävd (vattendrag mer troligt), det är därför man inte hittar henne.

Att hon blev kidnappad precis utanför jobbet tror jag tyder på att det var någon som har koll på henne. Han visste att det var där han kunde ta henne. Hade hon fått hoppa upp på sin moped och köra hemåt hade det varit svårare. Han hade nog span på henne eller på annat sätt visste hur hennes schema såg ut. Kidnapparen är ingen total främling för henne.

Kopplingen till Helena Andersson i Mariestad är inte troligt. Det har gått för lång tid mellan.

Vad tror ni om mina gissningar? Har jag helt fel?

Något liknande tror jag på också. Tror dock att hon blivit dumpad inom 20-40 km radie. Vore bra om man kunde hitta kroppen så fort som möjligt med tanke på spår
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Tycker du verkligen det? Varför?
Förklara gärna för mig varför sakerna framstår som utspridda? Hittade inte förövaren hem?

Jag såg en film en gång om en ung flicka som blev bortrövad i bakluckan på en bil. Förövaren missade att kolla om hon hade mobil på sig. Så hon ringde polisen från bakluckan. Polisen tipsade henne om att någon del (kan det ha varit avgasröret?) gick att sparka ut, så att hon fick ett hål att titta ut igenom. Då kunde hon berätta för ledningscentralen vad hon såg på vägen. Kan Lisa ha lyckats få upp ett sådant hål, och kastat ut sina saker för att lämna ett spår efter sig?
Medlem
Dr.Brofessors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chive
Absolut det kan jag visst göra!

http://en.wikipedia.org/wiki/Stealth_helicopter

Stealth helicopters are helicopters that incorporate stealth technology to avoid detection.[1] In recent years, designs for blades have emerged that can significantly reduce noise,[2] which is a major issue for clandestine use of helicopters

Men det kan ha varit en svävare med som använts.

Har polisen inte tillgång till register över svävare och helikoptrar i Sverige ma kan begära ut information och gå igenom dem och se vem som lånat den sist eller den dagen.

Det ligger en radarstation uppe på Kinnekulle tillhörande F7 så det där kan du ju släppa, har det flygit något omkring Vänern så har de koll på det. Finns information om det att söka i en tråd här på FB.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmadrass
fortfarande ingen som kan bekräfta uppgifter om att det senaste fyndet skall ha vart underkläder? polisen sade igår kväll att man hittat personliga saker. Hur ser det ut om trosor skulle vara fallet? kan man dra slutsatsen att det skett ett sexbrott? har tjejer alltid med sig ett extra par underkläder eller är detta bara under mens osv? nån tjej som kan svara på detta tro?

Allt är ett stort mysterium men jag tycker det av expressens karta är väldigt tydligt att LH tagit sig till ladan självmant av en enda anledning , att gömma sig för GM och tillkalla hjälp via sin telefon. Vilken idiot som helst som kan läsa en karta ser att baksidan av ladan där handsken hittats är ett utmärkt ställe att gömma sig då man verkligen inte kan se det från vägen och kafét. För att använda sin telefon så måste LH, som vi vet är iförd mopedhandskar, ta av sig handsken då touch-skärmen inte fungerar annars.

Men om BO har försökt gömma sig för GM så måste ju något ha hänt innan som fått GM på efterkälke. Vem fan springer in i en lada om GM attackerat och befinner sig vid precis vid BO. Då hade ju ut på vägen varit en bättre flyktväg.
Medlem
Liberty75s avatar
Nu tror jag inte att LH:s kollegor har något med det här att göra. Men tanken slog mig att det är bara genom deras vittnesmål vi tror att LH gick ut till moppen på baksidan. Kanske gick hon inte ens ut ur caféet? Alltihop hände där inne - vad det nu var.

För övrigt tyckte jag mig läsa häromdagen att hundarna letat igenom ladan och polisen sa att de inte fann någonting, inte ens spår efter henne? Vilket i så fall omkullkastar teorier om att hon flydde dit etc.
Därmed är fyndet av handsken ännu konstigare. (Tror inte den blåst dit då det blåste åt andra hållet).

Utplaceringen av alla hennes tillhörigheter är - som många redan nämnt - väldigt märkligt, som om det vore medvetet. Och då kan det bara vara för att förvilla. "Den röda tråden" ?
2015-06-11, 10:40
Medlem
CuzFejjas avatar
Oj, har endast suttit vid Aftonbladet & Expressen och läst om det här tills idag. I'm back FB!
Nu blir det: läsa, läsa, läsa igenom varenda sida.

Det här fallet känns otroligt konstigt i mina ögon, så uppgjort allting. Har det verkligen bekräftats än att det var hennes mobilskal / mobildelar, förstod att dem kändes igen av föräldrarna men polisen är inte 100% säkra än & att det har skickats in på analys, kanske har missat ifall det är bekräftat?.

Vi har några frågor som verkligen inte är lösta på långa vägar.

Är det hon som har spridit ut saker p.g.a att hon har blivit kidnappad?.
Är det "GM" som sprider ut sakerna för att leka tjuv och polis?.

Där någonting hittades var ute på äng eller hur(?), Jag menar om nyckeln sitter i tändningslåset på mopeden så går man inte 1 km bort och traskar ut på äng bara så där, någonting skumt är det.

Hoppas verkligen att hon är oskadd, såna här "fall" åker verkligen in i huvudet på en. Det är som vanligt, så många frågor så få svar.
Senast redigerad av CuzFejja 2015-06-11 kl. 10:44.
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Du verkar känna till området, är det mycket trafik på vägen som går utanför kafét? Hur ser det ut på söndagarna, speciellt i söndags? Är detta kafé välbesökt? Hur många fastboende/bostadshus finns det på orten och i direkt anslutning till kafét?

Känner till är nog inte rätt att säga. Men jag var där häromdagen och letade. Det var gott om trafik. Vägen är ju en huvudväg för dem som skall resa bort från berget, från Hällekis mm. Lägg därtill att berget är ett populärt utflyktsmål för turister och att det var helg så får du mer trafik än den jag såg på tisdagen. Caféet vet jag inget om eftersom jag såg det efter händelsen och då är det ju vissa där av nyfikenhet...

Kinnekulle församling har 2200 invånare...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xevilmf
Ingen som tänkt att nycklarna kan ha glömts av redan på morgonen (i moppen), när hon kom till jobbet.

Inte alls omöjligt, kan va en teori
Medlem
Jag vill veta mer om han som körde fyrhjulingen. Vilken tid bestämde hans sig fara ut och leta efter försvinnandet? Vart letade han? Kan ju lika gärna vara han som kört sönder hennes saker ute på ängarna/kastat dom omkring sig?

Tänker lite på perrongmordet. Yngre kille som tidningen snackade med som "hörde nåt och kollade vad som hänt och var först på plats" slutade med att han som var skyldig till hela skiten.
2015-06-11, 10:41
Medlem
styrlunds avatar
jag upprepar.
polisen bör kolla upp alla unga män som förekommit i media där de berättar om sitt deltagande i eftersöket, dels med MPS och på egen hand.
2015-06-11, 10:42
Medlem
Chives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Brofessor
Det ligger en radarstation uppe på Kinnekulle tillhörande F7 så det där kan du ju släppa, har det flygit något omkring Vänern så har de koll på det. Finns information om det att söka i en tråd här på FB.

Jaså, ja då är det väl bil kanske.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in