2015-06-11, 10:57
Medlem
Det har ju varit en del inlägg om saker GM inte borde kunnat göra i närheten av cafét med BO, utan att det skulle ha upptäckts...

Men nu har man ju hittat någonting norr om caféet också, d.v.s. spridningen är "god" av saker.

Således...folk sitter med TV / IPhone, GM kanske hade tur och lyckades föra bort henne utan att det märktes, ELLER så såg någon det hela, men vågade inte blanda sig i, trodde inte det skulle få en dödlig utgång, och sedan efteråt kanske det vittnet inte VÅGADE säga att denna sett något. Det kan ju vara straffbart att se ett övergrepp och inte ringa polisen. Kan också vara så att ett ev. vittne inte "hade tid" och tänkte "Det löser sig, bara lite fylletjafs".

Där skall man nog faktiskt inte utesluta att de trots allt kan ha ränt runt en hel del, om GM jagat BO först norrut och sedan söderut? Eller tvärtom?
2015-06-11, 10:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chive
Det har tydligen försvunnit en flicka till som är 17 år i Sverige när hon var på väg hem. Det står på nyheterna som Expressen.

kAN det vara någon som riktat in sig på just 17 åriga kvinnor och vill dessa illa?

Nä. Den flickan var svart och handlar nog om ett frivilligt försvinnande i så fall. Kanske för att undvika att bli bortgift. Hur eller hur inget som angår oss.
2015-06-11, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Tycker du att det är rimligt att tro att GM och BO sprungit 1 km över ängen? Är det rimligt att en av dem under tiden har en trasig mobil i näven och börjar kasta delar av den? Är det rimligt att tro att en av dem har en hel mobil och ägnar sig åt att bryta sönder den under springturen. Eller är det rimligt att tro att den som är jagad söker sig i riktning mot någon av alla bebodda hus?
Nej jag tror inte hon brutit sönder den.
Däremot kan hon ha tappat de i flykten så skalet ramlade av, plockat upp mobilen som hon ser också har gått sönder och kastar den. En I-phone är ju som bekant riktigt skit att tappa.
Alternativt kan delarna ha flygit vid närkontakt med GM där hon lyckats smita vidare.
Hjälmen kan hon mycket väl ha i handen vid dessa tillfällen för att freda sig med.
Någon bil tror jag inte ett dugg på, men man vet ju aldrig
2015-06-11, 10:59
Medlem
Jag gissar att gärningsmannen är en ung kille som bor i området. Han har säkert någon typ av diagnos, typ Asperger.
Kanske har han plågat djur tidigare. Någon som bor i området borde känna till killen.
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Allt skulle vara så mycket enklare, om handsken inte var hennes (föräldrarna kan ju inte ens till 100% garantera) samma med mobilskalet. Och att de hittat en glasskärva, det behöver väl inte ens betyda att de just är från hennes mobil? Eller ens från en telefon? Hon hade som sagt en iPhone. Svår att "ta lös". Även när displayen går sönder så blir det i tusen bitar.
Logiskt tänkande säger att en handske som är identisk med hennes och hittas 60 meter från hennes moped strax efter att hon försvunnit på ett ställe där förhållandevis få andra människor vistas, är hennes. Samma sak med mobilskalet: är det identiskt med hennes och hittas på en ganska folkfattig plats, är det hennes.

Vad gäller displayen så vet vi inte exakt vad som hittats, men en Iphonedisplay består av flera olika lager av glas och annat som inte ramlar i småbitar när den krossas. Små delar av glasytan kan lossna, men det är knappast det de hittat, utan något större.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valentynvozny
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20945009.ab
Nya fynd.

Någon nämnde ju för ca. 2 dagar sen att denna hade sett uppspelta invandrare i en bil parkerad på en kyrkogård. Är det samma kyrkogård som de nya fynden kommer från?
Medlem
Journalist på P4 Skaraborg skriver:

Jag talade nyss med chefsåklagaren i Skövde som sa att polisens uppgift inte stämmer. Polisen är fortfarande förundersökningsledare, däremot hålls åklagarkammaren informerad. Det bör betyda att det inte finns någon formellt misstänkt.
Medlem
Låt säga att GM närmar sig L och där hon står ensam efter jobbet och grejar med sin mobil. GM (har bil i bakgrunden) inleder någon form av kontakt, L gillar inte händelsernas utveckling och det blir en konflikt. Om GM i det läget varken är beväpnad eller säker på sin fysiska styrka kanske han tar ifrån L hjälmen och drämmer till henne? Därför är hjälmen inte kvar bland övriga saker, dvs eftersom den använts som tillhygge/mordvapen.

En till reflektion. Många tonåringar har mobilfodral som också samtidigt har plats för kontokort, leg, kontanter mm. De har alltså inte en separat plånbok. De upphittade sakerna tyder på att Ls mobil med fodral och korten hört ihop på detta sätt.

Jag har inga anspråk på att presentera en sammanhållen teori om vad som hänt men några tankar i detta stora hemska pussel.
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disclosure
Tror ni att det kan vara JV som man har som misstänkt? Eller är han helt avskriven?
Han har med stor sannolikhet span på sig just nu och har haft sedan igår (?), möjligt att spanarna har sett något som innebär att de vill koppla in åklagaren. Tex för att genomföra husrannsakan.

Jag personligen tror inte att det är JV, detta utifrån det jag har läst i den här tråden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmadrass
nja, det är känt att det pågår arbete i ladan. I en nödställd situation där man är ensam och under ett hot så blir den naturliga instinkten att ta sig till ett ställe där man tror att det kan finnas andra människor som kan hjälpa till.

Tror fan inte att in i en lada hade varit min första instinkt iallafall. Ut på vägen och öppna ytor där andra bilar kan komma
2015-06-11, 11:00
Medlem
nanatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Jag gissar att gärningsmannen är en ung kille som bor i området. Han har säkert någon typ av diagnos, typ Asperger.
Kanske har han plågat djur tidigare. Någon som bor i området borde känna till killen.

Ja eller ung tjej. Som av en eller annan anledning fixerat sig på offret.
2015-06-11, 11:00
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shelby
Och du tror inte att någon skulle ha sett henne någonstans och sedan känt igen henne nu i efterhand? Ha pratat med henne? Suttit bredvid henne på en buss eller ett flyg? Att hon skulle lämna sin moppe? Förstöra sin mobil? Idiot.
Varför är jag idiot? En människa som håller sig gömd kan väl mycket väl bara försvinna och inte gå ut?
Tänk såhär:
Hon är 17 år och har fått ett sommarjobb nästan fem mil hemifrån. Nu tröttnade pappa på att köra henne varenda dag och krävde att hon skulle åka moppe, eftersom hon har en.
Den 17-åriga bortskämda ungen tar sin moppe och ska visa honom hur det går när hon inte blir skjutsad till jobbet, och gör då ett försvinnande. Därav de dåligt placerade sakerna.
Hon är fortfarande ett barn och hon tänkte inte hela vägen ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in