Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 10:52
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gebege
Ber om ursäkt om det redan skrivits om detta i tråden.

"Han berättar att under natten har polisen följt upp en mängd olika tips, de har bland annat sökt igenom en gruvgång på Billingen efter ett tips om att närboende hört skrik från platsen, men utan resultat."

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4060383-sokte-efter-lisa-i-gruvgang

Det måste väl vara i närheten av Billinge fritidsområde som JV har spenderat tid på.

https://twitter.com/666Vadman/status/601478227996102657
Hyddan ligger intill sjön uppe på Billingen. Jäms med 5km-slingan, tror jag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid
Min teori om olycka får ändå ses som aktuell. Varför hon skulle ut på vägen är inte så intressant. Hon kanske skulle tillbaka in i cafét för å pissa? Hon kanske glömde bullarna hon skulle ta med sig hem? Hon såg en katt som stod mitt i vägen eller så kanske Ryssland anföll

Att det inte blir spår vid en olycka är inte ovanligt. Dessutom behövs inga kraftiga smällar för att en person ska avlida. Det var en motorcyklist som avled nyligen efter att ha kört omkull i ca 50km/h med hjälm. Med en tung hjälm på hövvet knäcks nacken av lätt om det vill sig illa.
Det var ett fall för inte längesen med en ung tjej i Oslo som blev påkörd. Gärningsmannen slängde in henne i bilen och gömde henne hemma hos sig.
http://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Sigrid_Schjetne
Jo, det är fullt möjligt.

Men om LH hade hjälmen på sig betyder det att är en solklar olycka, där LH har gått över vägen. GM kanske är en idiot, eller så var denne påverkad av alkohol eller droger, och visste då att han skulle åka fast. Frågan är om är i rätt tillstånd att placera ut fynden här och där då...
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Jag fattar inte varför polisen inte söker igenom Billinge också. Det var väl där JV kampade. Bl a vid rövarkulan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Fast det kan ju även varit Lisa som har spritt ut sakerna åt ett håll för att ta sig åt det motsatta hållet.

Säger absolut inte att du har fel. Allt e möjligt i detta samhället. Men e de som du säger, så e de smart gjort av henne. Har du fel, så e de inte första gången denna liraren har gjort ett sånt här brott
Medlem
Svammels avatar
Detta måste lösas omgående.. Jag tror inte GM stoppar vid detta. Han kommer göra det igen .. Garanterat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chive
Det har tydligen försvunnit en flicka till som är 17 år i Sverige när hon var på väg hem. Det står på nyheterna som Expressen.

kAN det vara någon som riktat in sig på just 17 åriga kvinnor och vill dessa illa?
Givetvis kan det vara så. Det skiljer sig dock 26 mil mellan de olika platserna så jag skulle nog säga att det är föga otroligt.
Medlem
Disclosures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p4nd0ra
Enligt P4 Skaraborg ska en åklagare nu ha kopplats in till utredningen om försvunna Lisa.

Vad innebär detta? Är det en speciell fas som man kopplar in en åklagare?

Har ingen riktigt koll på vad en åklagare innebär. Någon som kan förklara lite?
2015-06-11, 10:53
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Om bilen stod på framsidan så skulle den ha noterats av övriga i personalen som gick kort innan. Den hade varit så intressant för polisen att de hade velat ha mer information om den och därför valt att gå ut med uppgifter om den för att få vittnesmål innan folks minnen bleknar...
Jag menade kollegornas bil.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Fast det kan ju även varit Lisa som har spritt ut sakerna åt ett håll för att ta sig åt det motsatta hållet.

Gärningsmannen har inte planerat något. Flickan har inte spritt ut saker. Så här har det sett ut varje gång en ung flicka försvinner och blir sexmördad.
Medlem
for what it's worth...

Källa P4 Skaraborgs liverapportering

Mats:
Polisen uppger nu att en åklagare kopplats till utredningen. Kan vara en rent fomell sak, men kan också betyda att det finns saker man vill göra som kräver åklagarbeslut, exempelvis husrannsakan, avlyssning eller liknande.
Medlem
Kan man få med en liten medvetslös tjej på en fyrhjulin
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disclosure
Vad innebär detta? Är det en speciell fas som man kopplar in en åklagare?

Har ingen riktigt koll på vad en åklagare innebär. Någon som kan förklara lite?
Skulle gissa på att det betyder att det nu är rubricerat som en brottsutredning och att en åklagare blandas in för att samla bevis vid ett eventuellt åtal kanske... Det låter iallafall inte bra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in