Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrInk
Jag tror att hon är död för länge sedan, hon dog nog samma kväll/natt som hon försvann. Tyvärr.
Min gissning är också att sökningen är för nära platsen hon försvann. Alltså finns kroppen längre ifrån kidnappningsplatsen s a s. Jag tror hon blev kidnappad, bortrövad, våldtagen, mördad och sedan dumpad kanske 5-20 mil från kidnappningsplatsen. Det troliga är att hon ligger i ett vattendrag eller nedgrävd (vattendrag mer troligt), det är därför man inte hittar henne.

Att hon blev kidnappad precis utanför jobbet tror jag tyder på att det var någon som har koll på henne. Han visste att det var där han kunde ta henne. Hade hon fått hoppa upp på sin moped och köra hemåt hade det varit svårare. Han hade nog span på henne eller på annat sätt visste hur hennes schema såg ut. Kidnapparen är ingen total främling för henne.

Kopplingen till Helena Andersson i Mariestad är inte troligt. Det har gått för lång tid mellan.

Vad tror ni om mina gissningar? Har jag helt fel?

Jag tror dessvärre också att detta kan stämma. Men om vi ska se något possitivt så är det att det är de kommande månaderna som flest människor är ute och rör sig i den här typen av terräng. Både semestrande familjer, bärplockare och senare jägare. Har vi tur får vi napp före snön faller.
Medlem
MarxistHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Jag har lite svårt att släppa det faktum att fynden de hittat är utspridda. Hade gärningen skett av en stressad gärningsman med en tonåring under armen så hade grejerna helt klart legat i en skapligt rak linje.
Nu ser det nästan utplacerat ut.

Släpper inte tanken om frivilligt försvinnande än. Vad säger Trojan om det?
Extremt orealistiskt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kasta ut eventuella kvarvarande gäster, räkna kassan, plocka undan disk, torka av bord, stänga fönster, låsa dörrar, gå på toaletten, byta om(?), larma på. Småprata lite med kollegorna kanske.
Men på en söndag på ett café som ligger relativt avlägset lär dessa rutiner vara gjorda innan stängning.
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chive
Det behöver faktiskt inte ha varit en man med bil som rövat bort henne. Möjligheterna finns att det kanske har använts någon form av flygfordon, som en helikopter eller någon form av svävare. Det är betydligt lättare att komma långt bort snabbt med en sådan, sedan lämnar man inga spår heller.

För stora resurser för detta. Då krävs det minutiös planering lång tid tillbaka. Inte värt det.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En ung kille på fyrhjuling och boendes nära caféet intervjuades tidigt i sökandet. Han körde runt och letade, tyckte att "då gjorde han något".

Har yngre syskon i Lisas ålder. Vem är han?
Jag har postat honom några gånger, men här är han igen.
Pi*rs Cl*ment *=e i Källby
https://m.facebook.com/piers.clement?refsrc=https%3A%2F%2Fsv-se.facebook.com%2Fpiers.clement
Medlem
fortfarande ingen som kan bekräfta uppgifter om att det senaste fyndet skall ha vart underkläder? polisen sade igår kväll att man hittat personliga saker. Hur ser det ut om trosor skulle vara fallet? kan man dra slutsatsen att det skett ett sexbrott? har tjejer alltid med sig ett extra par underkläder eller är detta bara under mens osv? nån tjej som kan svara på detta tro?

Allt är ett stort mysterium men jag tycker det av expressens karta är väldigt tydligt att LH tagit sig till ladan självmant av en enda anledning , att gömma sig för GM och tillkalla hjälp via sin telefon. Vilken idiot som helst som kan läsa en karta ser att baksidan av ladan där handsken hittats är ett utmärkt ställe att gömma sig då man verkligen inte kan se det från vägen och kafét. För att använda sin telefon så måste LH, som vi vet är iförd mopedhandskar, ta av sig handsken då touch-skärmen inte fungerar annars.
2015-06-11, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RennTech71
Jeg synes også dette er merkelig, men det kan kanskje forklares med stress/panik.

Det 'beste' for en gjerningsmann må jo være å komme seg så langt unna offerets sist kjente posisjon som mulig (og kanskje dumpe mobilen av frykt for at den kan spores) så snart man kan.

Man behøver ikke å køre mer enn 30-40 minutter med bil (= 3 til 5 mil) før man er så langt unna at et eventuelt dumpingsted aldri vil bli funnet i forbindelse med organisert søk som tar utgangspunkt i stedet offeret forsvant fra.
Precis, och GM verkar ju ha haft en ordentlig tur i med att ingen tycks ha sett honom eller någon bil för den delen. Han (och en eventuell kropp) kan vara var som helst i landet nu.
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
5 % kollegorna, 75 % sexualmord, 5 % personligt motiv, 15 % övriga teorier...är min bedömning.

Övriga teorier inkluderar exempelvis mord utan närmare bekantskap till GM (men med avsaknad av en sexuell komponent), att hon upptäckte ett inbrottsförsök samt att hon hålls inlåst.

Jag säger att det ligger på 90% sexualmord. Allting tyder på att det är någon som smugit upp bakifrån när hon smsade med farsan. Därav tog hon av sin ena handske och därför har just en handske blivit återfunnen, hon använder handskar eftersom hon åker moped i 50 minuter. Personen ifråga har vetat om när hon slutar så därav kan vi utgå från att det är antingen en stammis till caféet eller någon BO säger personligen. Men 50 minuter ifrån sin bostad, då kan man nästan utesluta en person hon känner personligen. Vilket leder oss till stammisar, vad för stammisar fanns på caféet? Det verkar ligga ute i ingenstans så då är det antingen någon i närorten eller lastbilschaufför.

Jag tror BO har blivit strupen till döds och våldtagen.
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Det känns rätt, att gm återvände för att lägga ut villospår. Då hade lisa hunnit kliva in i bil utan kollegorna hunnit se ngt o då finns hon nog en bra bit från sökområde.
Många osannolika teorier om en gm som irrar i trakten och arrangerar villospår på natten. Pappan kom till platsen 21.00 och polisen kom en halvtimme efteråt.
Söndagen 7/6:
Kafét stänger 18.00. Lisa Holm arbetade på kafét och städade samt stängde kafét med 2 unga kollegor.
18.20 Kollegorna tar bilen hem, säger hejdå till Lisa som runt husknuten går till EU-mopeden.
18.23 skickar Lisa sms till sin pappa om att hon snart kommer hem.
18.30 är Lisas mobil helt avstängd pga att batteriet är slut (det var lågt) eller att den har blivit avstängd av okänd person.
20.00 Föräldrar oroliga, pappan kör hemifrån till kafét i motsatt riktning, om något hänt, för att leta.
21.00 Pappan framme vid kafét. Upptäcker Lisas parkerade, fungerande moped med nyckel i tändningslåset. EU-mopeden snyggt parkerad. Mopedhjälm ej där. En påse med Lisas tillhörigheter finns vid mopeden. Pappan larmar polis samt ägarinnan av kafét.
21.30 Poliser är på plats.
(FB) 17-årig kvinna försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Att hon själv skulle ha spritt ut delar av sin mobil är horribelt: att hon skulle ha fått ha den kvar eller att hon skulle ha förstört den i syftet att sprida ut delar. Mobilen är det första en gm av idag förstör eller dumpar och det sista ett brottsoffer förstör eller dumpar.
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
i dagens GT står att de tre tjejerna lämnade och stängde samtidigt, två åkte iväg i bil och BO gick till sin moped.
Det förklarar att hon kan har åkt i bil o ingen sett ngt.
Medlem
optiEtechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarxistHunter
Det var inte hon som låste.
Om hon glömde något kanske hon behövde gå in och hämta nyckeln för att ta sig in i cafeet.
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Jag har lite svårt att släppa det faktum att fynden de hittat är utspridda. Hade gärningen skett av en stressad gärningsman med en tonåring under armen så hade grejerna helt klart legat i en skapligt rak linje.
Nu ser det nästan utplacerat ut.

Släpper inte tanken om frivilligt försvinnande än. Vad säger Trojan om det?

Det blåste mycket och vinden ändrar ofta riktning då. Föremål kan flyga långt och ta konstiga riktningar.
Senast redigerad av optiEtech 2015-06-11 kl. 10:21.
Medlem
gm kanske hade båt och smet med flickan över vänern.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in