Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discolampan
Om det varit en ung man så hade intresset inte varit lika stort.

i en annan tidsålder hade pojkar varit viktigare. Var god klaga ej på folk som engagerar sig i sökandet. Det råder lite mystik kring det hela och det kan också intressera folk.

Sen så är ungen söt och kommer från en rik familj så media pushar ju på detta bra mycket mer än om nån snubbe i en förort inte kommit hem på några dagar.

Orsak och verkan. Hitta ett annat delforum för ditt köns-dravvel.

on topic så känns det som att folk svävar iväg med vindar som blåst handksar, båtar och buskkrypande. Oftast är händelseförloppen inte så avancerade. Våran fantasi vill förklara det vi inte vet.
Medlem
Charlie6789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Och GM räknar kallt med att ingen rör sig i området? Kryllar ju av folk som cyklar/går/åker bil längs den där vägen. Speciellt på fina sommarkvällar
Om det nu är sant att det kryllar av folk på den stigen där hennes saker hittades... Då gick ej hon där, utan då va det bara gm eller gm's som gick eller körde bil där med henne dödad eller nedsövd/medvetslös i bagageluckan. Knappast att hon inte skrikit annars om det fanns folk i närheten.
Medlem
Är det någon som har en uppdaterad karta liknande denna; http://prntscr.com/7f2fyj om vart ytterligare fynd har hittats? Kan vara intressant att se då man lättare kanske kan se en potentiell väg GM eller Lisa tagit?
2015-06-11, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berge1
Handsken ska tydligen ha legat i en spannmålstork. Källa: Expressen.

Det har jag funderat på. Hur kom den dit?
Är det den svarta höga mojängen eller finns den i ladan ?
2015-06-11, 09:41
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
För 30 år sedan var det okänt i Sverige. Förhållandena är annorlunda nu på grund av vissa förändringar i befolkningen...

Jag har levt i över 50 år och vet att överfallsvåldtäkter och mord på kvinnor funnits i hela mitt liv i det här landet och även innan. Förvanska inte historien. Läs t ex nordisk kriminalkrönika.
2015-06-11, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Bra info. Tack.

Fan alltså, det lät inte bra.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doniix
Är det någon som har en uppdaterad karta liknande denna; http://prntscr.com/7f2fyj om vart ytterligare fynd har hittats? Kan vara intressant att se då man lättare kanske kan se en potentiell väg GM eller Lisa tagit?

Expressen hade en bild som visar något iaf,
http://puu.sh/iky8m.png
Medlem
DIEXELs avatar
Det bådar inte gott om hennes tillhörigheter leder polisen till Riksväg 44/E20.

Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
Ett klockspänne om jag inte har fel. De vet dock inte om de tillhör L.

Vart är klockan då? Det kanske var initialt ett rån som utvecklades till något värre?
Medlem
Jag har hela tiden trott att hon är den sista att lämna platsen, efter stängning, men hon är den första att gå enligt hennes arbetskamrat, nu när jag lyssnade på den korta intervjun. Än mer märkligt. Då har ju vad än skett, skett otroligt snabbt om dom två arbetskamraterna inte ser något anmärkningsvärt när dom sen kommer ut.
2015-06-11, 09:43
Medlem
Om vi tänker oss att dom där amatörfotograferna aldrig fotat Anders Eklunds fordon, då hade vi kanske inte vetat var Engla är än i dag och Anders Eklund hade varit okänd för oss alla. Det krävs inget geni för att genomföra en sådan här sak. Att någon dragit in BO och fört bort henne för att våldta och mörda henne får ses som den rimligaste förklaringen i nuläget. Bilolyckor och kollegor köper jag inte alls. Sådant nystas upp omgående.
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Telefonen stängdes av efter att hon smsat. Så hon kollade inte av sms, Facebook o dyl efter smset till pappan.

vad är tidsspannet mellan kollegornas avfärd från platsen och telefonens avstängande då?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Har redan gjort det hela dagen i går. Sök istället för att det ska tjatas om det igen.

Missade delar av tråden under gårdagskvällen så ber om ursäkt om det tjatats!
Men skulle va intressant att veta när sista kund, dvs sista person utöver personal såg LH senast. Om det redan tagits upp ber jag om ursäkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in