2015-06-11, 08:26
Medlem
MrSkargards avatar
Jag tror inte att Molly Sandén är feministisk på riktigt, snarare kallar hon sig feminist för att hon känner sig tvungen eller för att få PK-poäng av etablissemanget. Det är nämligen så att genuina feminister i regel är groteskt fula och det kan man knappast säga om Sandén.
Citera
2015-06-11, 08:29
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
1. Jag tycker det är kul med damorkestrar. Det andra har jag ingen synpunkt på.

Undviker diskussionen. Fegis.
Citera
2015-06-11, 09:16
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
Undviker diskussionen. Fegis.

Inte alls. Låt oss vända på det hela? Vad har du emot damorkestrar? Herrorkestrar finns det ju hur många som helst.
Citera
2015-06-11, 09:27
Medlem
FelixSotizs avatar
Citat:
Inte alls. Låt oss vända på det hela? Vad har du emot damorkestrar? Herrorkestrar finns det ju hur många som helst.

Det är väl förfan inte det de handlar om, det handlar om att Molly Sandén sparkar bandmedlemmar/vägrar förlänga kontrakt p.ga. deras kön. Även om hon hade sparkat ut en kvinna i sitt band för att ersätta med en man enbart p.ga. kön så hade det varit väldigt fel.
Citera
2015-06-11, 09:38
Medlem
jaybones avatar
Citat:

Jag är emot att anställa pga kön skrev jag. Den moraliska aspekten går inte att trolla bort genom att fråga om jag ogillar damer.
Citera
2015-06-11, 10:19
Medlem
Jag tycker det är helt ok så länge det dessutom är olika nationaliteter på varje bandmedlem. Jag hoppas dessutom att man överraskar genom att inte göra det självklara valet att sätta en kraftig negress som trumslagare.
Citera
2015-06-11, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Gör Molly Sandén rätt?
Ur laglig synpunkt låter det som att hon gör fel.
Att sparka någon på grund av dennes kön har varit olagligt ganska länge.

Diskrimineringslag 2008:567
Citat:
4 § I denna lag avses med diskriminering

direkt diskriminering: att någon missgynnas genom att behandlas sämre än någon annan behandlas, har behandlats eller skulle ha behandlats i en jämförbar situation, om missgynnandet har samband med kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder,

Supertydligt erkännande från Molly om att hon sparkat dessa endast på grund av deras kön så borde vara ett ganska enkelt fall.
Senast redigerad av workinman 2015-06-11 kl. 11:35.
Citera
2015-06-11, 12:26
Medlem
Otems avatar
Rätt och rätt finns det väl knappast någon benämning på i detta
fallet. Väljer hon att jobba med kvinnor så gör hon det men på
något vis är det ju en liten diskriminering mot oss män? Det
tycker jag iallafall. Ska det inte vara jämlikt?
Citera
2015-06-11, 17:07
Medlem
FlamingBacons avatar
Jag undrar också över huruvida detta är lagligt? Det verkar tämligen suspekt tycker jag.

Sedan är jag givetvis frihetlig och konsekvent, vill Molly Sandén bara anställa tjejer tycker jag att hon ska få göra det. Problemet är ju att inte alla i Sverige har rätt att anställa endast ett kön om de har lust med det.
Citera
2015-06-11, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phike
Jag är mest chockad över att hon inte pratade om sin vikt.

Ganska korkat av henne att välja bort kollegor efter kön och inte efter kompetens.
Hon är väl sosse och gör som husse! Löfven
Citera
2015-06-11, 19:12
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelixSotiz
Det är väl förfan inte det de handlar om, det handlar om att Molly Sandén sparkar bandmedlemmar/vägrar förlänga kontrakt p.ga. deras kön. Även om hon hade sparkat ut en kvinna i sitt band för att ersätta med en man enbart p.ga. kön så hade det varit väldigt fel.

Skitprat. Hon anställer vem hon vill. Hur ska det annars gå till menar du? Ska det kvoteras? Ska det vara 50/50? Ska det vara så generellt i samhället?
Citera
2015-06-11, 19:50
Bannlyst
Citat:
Skitprat. Hon anställer vem hon vill. Hur ska det annars gå till menar du? Ska det kvoteras? Ska det vara 50/50? Ska det vara så generellt i samhället?

Naturligtvis. Men att påstå att man gör det "för feminismen" när det slutar med 100% kvinnor, alltså hur kan du ens hävda att det är rimligt?

Men som vanligt har folk överseende med att det diskrimineras åt ett håll, vafan, det är ju ändå bara män. Det är ju knappast individer, vad man har mellan benen är det viktigaste idag, kompetens är skitsamma.

Ja, det ska kvoteras till förbannelse idag. Kvinnorna här är mer eller mindre inkvoterade p.g.a. sitt kön, eller, varför hade dom inte jobbet från första början? För att Molly inte kände till patriarkatet? Eller feminismen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in