2015-06-11, 07:40
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Varför kan inte sådana här jävla institutioner hålla sina små mördaryngel inlåsta?
De får väl ge dem någon psykofarmaka så att de inte orkar rymma om de inte har personal nog att hålla koll på dem.

verksamheten är ganska privatiserad och därmed decentraliserad. att göra vinst på skattemedel har högsta prio. det görs säkert kontroller av hemmen men hur ofta och hur genomgripande vet jag inte.

förresten var det väl i närheten man grep clark olofsson och en massa amfetamin på ett hem för ungdomar i varberg?
Citera
2015-06-11, 07:47
Medlem
Vart i helv... är detta samhälle på väg, 13 åringar misstänkta för mord,familjehemsplacerade,invandrare eller ej.
Man undrar ju, har dessa barn ej några föräldrar, har man hamnat så fruktansvärt fel redan i barn stadiet då vet jag inte riktigt vad man skall säga.
Men som det ser ut i dag så är det ju samhället som skall sköta barn,ungdomar, vi som föräldrar skiter ju fullständigt i våra barn man fullkomligt kastar in barnen på dagis vid 1 års åldern sen rullar det på skola, fritids-- gud va bra nu kan jag göra allt som jag vill samhället tar hand om mina barn som jag har skaffat.
Och skulle det nu vara så att dessa barn är invandrarbarn då är det väl dags att sätta stopp för invandringen eller är det så synd om dessa efter allt de har varit med om under sin uppväxt, så då är det synd om dem eller.
Citera
2015-06-11, 08:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senicen
Vart i helv... är detta samhälle på väg, 13 åringar misstänkta för mord,familjehemsplacerade,invandrare eller ej.
Man undrar ju, har dessa barn ej några föräldrar, har man hamnat så fruktansvärt fel redan i barn stadiet då vet jag inte riktigt vad man skall säga.
Men som det ser ut i dag så är det ju samhället som skall sköta barn,ungdomar, vi som föräldrar skiter ju fullständigt i våra barn man fullkomligt kastar in barnen på dagis vid 1 års åldern sen rullar det på skola, fritids-- gud va bra nu kan jag göra allt som jag vill samhället tar hand om mina barn som jag har skaffat.
Och skulle det nu vara så att dessa barn är invandrarbarn då är det väl dags att sätta stopp för invandringen eller är det så synd om dessa efter allt de har varit med om under sin uppväxt, så då är det synd om dem eller.

Ja, lantbrukaren som miste livet kan det ju inte vara synd om. Han var svensk och därför privilegierad. Eller något.
Citera
2015-06-11, 08:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Du kan tycka att det är hur osmakligt du vill, det hindrar inte att det fortfarande är en ganska rimlig och plausibel förklaringsmodell.

Vad som är fruktansvärt osmakligt är den här typen av inlägg, framförallt när vi fortfarande inte ens vet vem gärningsmännen är eller var dom kommer ifrån:
Du tycker alltså det är rimligt att peka ut BO som pedofil, men fruktansvärt osmakligt att anta att gärningsmännen är av utländskt ursprung?
Exponerar verkligen din mentala nivå..

Mvh

PS. rimlig och plausibel är synonymer...men typiskt människor som dig, slänga dig med ord utan att ha riktig koll
Citera
2015-06-11, 08:44
Medlem
SpecialEditions avatar
Spekuleras det bara om MGM eller är det någon som vet?
Citera
2015-06-11, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Spekuleras det bara om MGM eller är det någon som vet?

Välkommen till Flashback, här finns bara spekulationer, och absolut inget fakta
Citera
2015-06-11, 10:20
Medlem
Namnen på gm alltså sekretess-belagda, hur funkar det? Inga officiella dokument kommer att innehålla namnen i klartext men de måste ju finnas i massor med interna? Går det öht att hemlighålla namn på det sättet
Citera
2015-06-11, 11:00
Medlem
Citat:
Två 13-åriga pojkar är fortsatt misstänkta för att ha mördat en 65-åring på en gård norr om Varberg.

Citat:
- Vi har väldigt mycket annat som ska sammanställas först, så det blir nog inte förrän i nästa vecka, säger han.
– Bland annat fortsätter den tekniska undersökningen på gården. Men misstankarna kvarstår.

unvis.it/www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article20946950.ab
Citera
2015-06-11, 11:02
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OpusSpicatum
Namnen på gm alltså sekretess-belagda, hur funkar det? Inga officiella dokument kommer att innehålla namnen i klartext men de måste ju finnas i massor med interna? Går det öht att hemlighålla namn på det sättet

Det kommer säkerligen försökas iaf. Det finns väl olika grader av sekretess gissar jag på, så beroende på vilken grad deras identiteter behandlas med, kommer det bli okänt för den breda allmänheten i antagligen en längre tid framöver.
Citera
2015-06-11, 11:19
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OpusSpicatum

Bröderna Molnars namn kom ju fram till slut, men det tog nog lång tid. Det var innan internet var stort iofs.
Citera
2015-06-11, 11:19
Medlem
Ungjävlarna kommer att få LVU (Lagen om vård av unga) på en sluten avdelning någonstans i Sverige på en SIS institution. (Statens institutionsstyrelse).
När de "landat" där och sköter sig kommer de så småningom (helt säkert inom ett halvår) till en början att få helg permissioner. (om de har någon att vara hos då vill säga) De kommer också få åka med på inköpsresor och på aktiviteter. Det är på sådana resor som de brukar rymma..

Sedan efter ett år kommer de få komma till en "öppen" avdelning och kommer därifrån innan de fyllt 15 år och utplaceras i ett fosterhem eller ett stödboende.
Så ser det ut i Sverige och en lågoddsare är att dessa individer fortsätter på sin bana livet ut och gör livet osäkert för hederligt folk.
Jag arbetade på en SIS institution för runt 10 år sedan........
Citera
2015-06-11, 12:30
Medlem
Bertings avatar
De två Göteborgsgrabbarna är svenskar, så tyder jag det efter en artikel i dagens GöteborgsPosten.

Socialtjänsten i Göteborg är inkopplad i mordutredningen med 13-åringarna.

De två 13-åriga Göteborgspojkarna som misstänks för mordet på en man i 65-årsåldern, befinner sig just nu i socialtjänstens förvar i samband med polisutredningen.

- Jag har fått bekräftat att pojkarna kommer ifrån Göteborg, säger Lisbeth Nilsson, avdelningschef för individ- och familjeomsorg vid stadsledningskontoret.

Det är bekräftat nu så det bör betyda att ingen invandrarbakgrund föreligger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in