Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 07:02
Medlem
Frozzzts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Alla här måste inse att hon troligen är mördad..och ligger i närområdet nånstans. Det kan ta nån vecka innan man hittar och kroppen är övertäckt..men till slut har djur varit där.

"Alla måste inse"..."djur har varit där".
Jaha? Vad vill du ha sagt? Jävla äckel.

OnT.
Skulle vilja se en karta som är mycket mer precis angående fynden (tvivlar på den som lades upp av Aftonbladet igår).
2015-06-11, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ka86
Är det bara jag som reagerar över hennes instagramkonto?

För några dagar sedan hade hon typ 945 följare. Nu är det 982 och kontot är privat! Dvs någon måste godkänna alla förfrågningar?

Hon heter Lisaholmmmm

För det måste väl vara den Lisa som är försvunnen? Ruskigt lika i alla fall...

Hon hade iaf 995 följare precis efter kontot låstes, så det verkar snarare ha sjunkit.
2015-06-11, 07:03
Medlem
dannees avatar
Hon kanske stämt möte med någon hemlig kille hon träffar på cafet?
"Jag slutar 18 möt mig på baksidan då"

Jag tror hon haft sällskap där bakom. GM och BO känner varandra ytligt eller hyfsat väl.

Alla som jobbat på ett cafe, affär eller liknande vet att tjejerna där får massor av killar som flörtar / beundrare, en del är konstigare än andra.
Senast redigerad av dannee 2015-06-11 kl. 07:22.
2015-06-11, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beartrap
Enligt polisen skickades smset 18.21, Ägaren utav kaféet säger - "Vanligtvis stänger kaféet klockan 18. Men just den här söndagen var det lite gäster. Därför kunde Lisa Holm och hennes två kolleger städa undan i god tid innan stängning".

Jag tolkar det som att dom var klara innan 18:00, då undrar jag varför var dom kvar 20 min efter stängning. Dom låste ju och åkte direkt enligt dom andra 2 tjejerna.

Nja. Bör nog mer tolkas som att de kunde börja städa, diska, plocka undan osv vid kanske 17:45 eller liknande och därav kom ifrån vid strax efter 18.
När de stänger så måste de ju städa så det bör om något vara lite tidigare än vanligt i min mening
2015-06-11, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhobinl
Hon hade iaf 995 följare precis efter kontot låstes, så det verkar snarare ha sjunkit.

Hmm okej. När låstes kontot? Jag är säker på att jag kollade kontot typ i förrgår eller igår och då hade hon typ 940-950 följare och idag 982.
2015-06-11, 07:06
Medlem
ElCampeadors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimintresserad
det har nog hänt något pä hennes arbetsplats,förhör hennes arbetsgivare och anställda

Jag är böjd att hålla med. Sms kl 18.21 från jobbet, väl efter stängning när de städat bort redan innan stängning. Känns som en logisk krock. Mobil och saker återfinns i närheten. Andra tjejer? Knappast. Ägaren? Känns värt att undersöka om han har rivsår, hemlisar i källaren och så vidare. Är han sen helt ren så kan man ju gå vidare. Min instinkt säger att den som rövat bort flickan gjorde det för att behålla henne, inte för att våldta en gång och mörda. För vacker. Elin Crantz-fallet är dock tyvärr så. Jag vet att chansen till överlevnad går ner efter 24 timmar, men vi får hoppas att hon lever. Var vassa och noggranna, poliser.
Senast redigerad av ElCampeador 2015-06-11 kl. 07:08.
2015-06-11, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Nu vet jag inte om hon verkligen var rökare men om det är som du påstår så låter din förklaring väldigt trovärdig. Ett par minuter hinner man ganska långt på i en bil och hennes arbetskamrater skulle vara borta när hon försvann.
Har man sett någon dokumentär om seriemördare och våldtäktsmän så vet man att dessa mänskliga rovdjur inte behöver många minuter på sig att utföra sina dåd. Den gemensamma nämnare kring såna personer är väl tom att de i nästan samtliga fall tog tillfället i akt. Det är deras modus operandi som skapar den där otäcka känslan av att BO "bara gått upp rök".
Med det sagt så hoppas och tror jag iaf att Lisa är välbehållen och att hon hittas snart.
Det sägs ha blåst kraftiga vindar den dagen. Om hon röker kanske hon sökte vindskydd någonstans?
2015-06-11, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElCampeador
Jag är böjd att hålla med. Sms kl 18.21 från jobbet, väl efter stängning när de städat bort redan innan stängning. Känns som en logisk krock. Mobil och saker återfinns i närheten. Andra tjejer? Knappast. Ägaren? Känns värt att undersöka om han har rivsår, hemlisar i källaren och så vidare. Är han sen helt ren så kan man ju gå vidare. Min instinkt säger att den som rövat bort flickan gjorde det för att behålla henne, inte för att våldta en gång och mörda. Vet att chansen till överlevnad går ner efter 24 timmar, men vi får hoppas att hon lever. Var vassa och noggranna, poliser.

Ägarinnan*
2015-06-11, 07:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ElCampeador
Jag är böjd att hålla med. Sms kl 18.21 från jobbet, väl efter stängning när de städat bort redan innan stängning. Känns som en logisk krock. Mobil och saker återfinns i närheten. Andra tjejer? Knappast. Ägaren? Känns värt att undersöka om han har rivsår, hemlisar i källaren och så vidare. Är han sen helt ren så kan man ju gå vidare. Min instinkt säger att den som rövat bort flickan gjorde det för att behålla henne, inte för att våldta en gång och mörda. Vet att chansen till överlevnad går ner efter 24 timmar, men vi får hoppas att hon lever. Var vassa och noggranna, poliser.

Du kan nog fortsätta ta dina läkemedel och sova vidare trygg i förvissningen om att polisen redan undersökt och avfärdat den vinkeln.
2015-06-11, 07:10
Medlem
OM Lisa blivit bortförd i en bil, hur förklarar man den mycket stora spridningen av hennes saker över fälten? snackades om att man skulle ha funnit ett mopedlås igår? Har vi någon källa på det?
2015-06-11, 07:11
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapten_momo
Jag har kollat MINST 100 inlägg men blir inte klok på 2 saker. Vem är denna "JV"?? och vad är det för YT klipp man pratar om hela tiden? Jag har inte hittat svar eller länkar och jag har läst i en timme nu. Så, kanske dags att någon repostar lite info om det
JV = Johan Vadman, https://twitter.com/666Vadman

Videoklippet: https://www.youtube.com/watch?v=n3IuUuNV_zk
2015-06-11, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapten_momo
Jag har kollat MINST 100 inlägg men blir inte klok på 2 saker. Vem är denna "JV"?? och vad är det för YT klipp man pratar om hela tiden? Jag har inte hittat svar eller länkar och jag har läst i en timme nu. Så, kanske dags att någon repostar lite info om det
Jv är en person som har fantasier för unga blondiner, lägger ut nakenbilder och bor i närheten. För några dagar sedan hotade han att våldta cafépersonal i Lidköping.
Möjligtvis dömd för ofredande, det enda man vet säkert är att han fick böter för rattfylleri

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in