Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 06:01
Medlem
daniboeyys avatar
Enligt Google Trends så söktes det efter Lisa Holm 16 gånger i Juli 2012 i Sverige. Det intressanta med detta är att det endast har gjort sökningar på detta namnet i Juli 2012 och i Juni 2015. Kanske något att gräva i?
2015-06-11, 06:09
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Edit: Jag vill lägga till att NFC troligen har tillgång till BO's apple-konto och via det försöker få ut information, tex vilka appar som använts, backuper, osv.

Det har dom bara om dom har ett lösenord. Utan det går det inte.
2015-06-11, 06:12
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Jag tror att i såna här fall så är polisen mycket medvetna om såna personer och hur de kan bete sig. Mycket sannolikt att polisen har deltagarlistor från MP och matchar dem mot intressanta personer. Jag håller med om att en del av fynden är "lite för bra" men å andra sidan är det inte säkerställt att de faktiskt tillhörde Lisa.

Vet inte varför du påstår att de nya fynden "inte säkerställt att de faktiskt tillhörde Lisa", det stämmer ju inte als, du kan ju läsa här:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20945009.ab

"Bland polisens hetaste spår finns flickans mobilskal och delar av hennes mobil som hittades på tisdagen i närheten av hennes arbetsplats – ett kafé på Kinnekulla.
Men på onsdagen gjorde polisen ytterligare fynd. Det ska röra sig om flera personliga tillhörigheter – och det är säkerställt att de tillhör Lisa.
– Det finns fynd i det avspärrade området som gjorts under dagen. De är kopplade till flickan, det är säkerställt via föräldrarna, sa polisens insatschef Martin Fredman på onsdagskvällen."
2015-06-11, 06:15
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullensPilsner
Det har dom bara om dom har ett lösenord. Utan det går det inte.
Ja det beror lite på. De kanske kan ta sig in via datorutrustning i hemmet som har tillgång till rätt konton. Annars kan polisen begära ut inloggningsuppgifterna från Apple, vet inte hur lång tid det tar dock.
2015-06-11, 06:18
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniboeyy
Enligt Google Trends så söktes det efter Lisa Holm 16 gånger i Juli 2012 i Sverige. Det intressanta med detta är att det endast har gjort sökningar på detta namnet i Juli 2012 och i Juni 2015. Kanske något att gräva i?
Det där var faktiskt en intressant observation. Vi vet ju att Google kan taga reda på vad folk har sökt såvida de inte använder VPN och liknande lösningar. Borde inte polisen kontakta Google?
2015-06-11, 06:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Vet inte varför du påstår att de nya fynden "inte säkerställt att de faktiskt tillhörde Lisa", det stämmer ju inte als, du kan ju läsa här:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20945009.ab

"Bland polisens hetaste spår finns flickans mobilskal och delar av hennes mobil som hittades på tisdagen i närheten av hennes arbetsplats – ett kafé på Kinnekulla.
Men på onsdagen gjorde polisen ytterligare fynd. Det ska röra sig om flera personliga tillhörigheter – och det är säkerställt att de tillhör Lisa.
– Det finns fynd i det avspärrade området som gjorts under dagen. De är kopplade till flickan, det är säkerställt via föräldrarna, sa polisens insatschef Martin Fredman på onsdagskvällen."

Jag klickar inte på länkar till slaskpressen. Dessutom påstod jag inte att alla upphittade saker inte tillhörde Lisa utan att det inte är säkerställt att alla upphittade saker faktiskt tillhörde henne, förstår du skillnaden?
Läs hellre en seriös tidning som SvD eller DN för en mer rättvisande bild av sökandet efter Lisa. Min erfarenhet är att både expressen och aftonbladet är väldigt duktiga på att brodera sanningen om vad polisen påstås ha sagt och inte.
2015-06-11, 06:35
Medlem
lolnollkolls avatar
Tänk om lisa var helt startklar med hjälm på och nyckel i, men upptäcker att ena handsken saknas - går till framsidan och letar och där möter GM som tar tillfället i akt? Känns orimligt att GM befinner sig på baksidan på något sätt. Eller då att GM iakttagit att Lisa gått själv till baksidan och sedan när de andra åkt men inte Lisa så smyger han bak.

Allt känns ändå så lustigt. Det var ju ljust ute - nån måste sett något?
2015-06-11, 06:35
Medlem
Mollemeisters avatar
Angående videon 13.. Lades upp 24 maj, 13 dagar senare är hon försvunnen, hon försvinner efter 14 dagar(?) Något gick fel på lördagen då kidnappningen(?) egentligen skulle utförts. Klippet är 11 sek börjar från 1:01 ner till 50sek. Uppladdaren har valt 56 som bild på videon..11? Vad försöker uppladdaren säga?
2015-06-11, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daniboeyy

Över hela världen:

Från år 2010 finns det månader där sökning på "Lisa Holm" gjorts 1, 2, 3, 4, 5 & 20 gånger.

2010-2011 återfinns sökningar vid 4/24 månader (antal sökningar/ månad var här 2, 3 & 5). Januari 2012 och framåt har sökningarna/månad minst uppgått till en. Den stora trendavvikaren är Juli 2012 där det gjordes 20 sökningar. Juni 2015 uppgår till 100 vad jag kan se, men jag kan inte se om detta gjorts innan eller efter försvinnandet.
Senast redigerad av toooobi 2015-06-11 kl. 06:44.
2015-06-11, 06:41
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Jag klickar inte på länkar till slaskpressen. Dessutom påstod jag inte att alla upphittade saker inte tillhörde Lisa utan att det inte är säkerställt att alla upphittade saker faktiskt tillhörde henne, förstår du skillnaden?
Läs hellre en seriös tidning som SvD eller DN för en mer rättvisande bild av sökandet efter Lisa. Min erfarenhet är att både expressen och aftonbladet är väldigt duktiga på att brodera sanningen om vad polisen påstås ha sagt och inte.

Sluta larva dig BWisser, jag läste just upp både SvD & DN och dom skriver ju exakt samma info angående de nya fynden som aftonbladet gör!
2015-06-11, 06:46
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Det där var faktiskt en intressant observation. Vi vet ju att Google kan taga reda på vad folk har sökt såvida de inte använder VPN och liknande lösningar. Borde inte polisen kontakta Google?

Fast varför skulle personen ha väntat i tre år på att slå till, och under tiden ha varit helt ointresserad av att ta reda på nyheter om LH? Det är mer troligt att det var någon kille som var förälskad i henne då för tre år sedan, som höll på och googlade - men sedan gick känslorna över.
2015-06-11, 06:47
Medlem
det har nog hänt något pä hennes arbetsplats,förhör hennes arbetsgivare och anställda

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in