Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 06:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Sluta larva dig BWisser, jag läste just upp både SvD & DN och dom skriver ju exakt samma info angående de nya fynden som aftonbladet gör!

Sluta larva dig själv. Hur är det med läsförmågan egentligen? Inte så bra tydligen:

Citat:
Mobiltelefonen och handsken är sannolikt den försvunna flickans men vi inväntar dna-svar innan vi vet helt säkert, säger polisens presstalesman Stefan Gustafsson.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/over-800-deltog-i-sokandet-efter-forsvunna-17-aringen/

Se vad man missar när man bara läser artiklar från slaskpressen.
2015-06-11, 06:49
Medlem
Steff83s avatar
Alla här måste inse att hon troligen är mördad..och ligger i närområdet nånstans. Det kan ta nån vecka innan man hittar och kroppen är övertäckt..men till slut har djur varit där.
2015-06-11, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast varför skulle personen ha väntat i tre år på att slå till, och under tiden ha varit helt ointresserad av att ta reda på nyheter om LH? Det är mer troligt att det var någon kille som var förälskad i henne då för tre år sedan, som höll på och googlade - men sedan gick känslorna över.
fattar inte era inställningar.det har hänt på hennes arbetsplats
2015-06-11, 06:53
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Fast varför skulle personen ha väntat i tre år på att slå till, och under tiden ha varit helt ointresserad av att ta reda på nyheter om LH? Det är mer troligt att det var någon kille som var förälskad i henne då för tre år sedan, som höll på och googlade - men sedan gick känslorna över.
Hmm, du har nog rätt där, men det är emellertid anmärkningsvärt.
2015-06-11, 06:54
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Alla här måste inse att hon troligen är mördad..och ligger i närområdet nånstans. Det kan ta nån vecka innan man hittar och kroppen är övertäckt..men till slut har djur varit där.
Ida i Trollhättan låg ju 5-6 veckor men då var det lukten som avslöja det. Sen vill jag minnas att det inte hade varit något djur där och käkat.
Men men, vad vet jag.
2015-06-11, 06:54
Medlem
Enligt polisen skickades smset 18.21, Ägaren utav kaféet säger - "Vanligtvis stänger kaféet klockan 18. Men just den här söndagen var det lite gäster. Därför kunde Lisa Holm och hennes två kolleger städa undan i god tid innan stängning".

Jag tolkar det som att dom var klara innan 18:00, då undrar jag varför var dom kvar 20 min efter stängning. Dom låste ju och åkte direkt enligt dom andra 2 tjejerna.
2015-06-11, 06:55
Medlem
Citat:
Dessutom finns 53 personer innehållande för- & efternamn Lisa Holm (www.upplysning.se) i Sverige. Att sökningarna skulle vara direkt kopplade till den försvunna Lisa är svårt att säga, men sannolikheten är låg.
2015-06-11, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Hmm, du har nog rätt där, men det är emellertid anmärkningsvärt.
tänk lite vännen,du blir aldrig en krimmare,hon är tagen av daga på kafeet........
2015-06-11, 06:57
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolnollkoll
Tänk om lisa var helt startklar med hjälm på och nyckel i, men upptäcker att ena handsken saknas - går till framsidan och letar och där möter GM som tar tillfället i akt? Känns orimligt att GM befinner sig på baksidan på något sätt. Eller då att GM iakttagit att Lisa gått själv till baksidan och sedan när de andra åkt men inte Lisa så smyger han bak.

Allt känns ändå så lustigt. Det var ju ljust ute - nån måste sett något?
Det är en av mina teorier om det inte förplanerat var en person som väntade på just lisa bakom hörnet.
Den andra är att hjälmen var stulen.
Om hjälmen var borta kan det både varit random tjuv, eller någon som omedvetet ville hindra lisa från att åka. Lisa går därför omkring och letar, synlig för förbipasserande. Eller möter den person som stulit hjälmen som låtsas vilja hjälpa henne.
Handsken skulle hon kunnat tappa från att hon kom på morgonen tills hon var på väg att åka, om detta var orsak till att hon inte kom iväg.

Att det faktiskt slumpmässigt var någon helt okänd bakom hörnet, lämnar många frågetecken för att kännas som det rimliga alternativet? Men inte omöjligt naturligtvis.
2015-06-11, 06:58
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimintresserad
tänk lite vännen,du blir aldrig en krimmare,hon är tagen av daga på kafeet........
Eh, vad har ditt inlägg med mitt att göra?! Och han kan väl ha tagit kål på henne inne på/utanför kaféet och likväl sökt på hennes namn på Google...
Senast redigerad av NixYO 2015-06-11 kl. 07:00.
2015-06-11, 06:59
Medlem
brunnsangs avatar
Finns det kåkstäder med gypzys i närheten ? Kanske hon blivit stulen och sitter fången där i en bur eller ligger i nåns byrålåda och dammar ?

Hoppas hon hittades oskadd iallafall!
Senast redigerad av brunnsang 2015-06-11 kl. 07:04.
2015-06-11, 07:00
Medlem
Är det bara jag som reagerar över hennes instagramkonto?

För några dagar sedan hade hon typ 945 följare. Nu är det 982 och kontot är privat! Dvs någon måste godkänna alla förfrågningar?

Hon heter Lisaholmmmm

För det måste väl vara den Lisa som är försvunnen? Ruskigt lika i alla fall...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in