2015-06-11, 03:18
Medlem
ThroneWatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edt.cat.
Varför? Är det verkligen så orimligt att en 17-årig tjej köper lite alkohol helgen innan skolavslutningen?

Nej, men det orimliga ligger i att ingen annan skulle vetat om köpet. Tonårstjejer fungerar inte så.
Medlem
Theforeigners avatar
"Café På Klostret"'s facebook :

https://www.facebook.com/pages/Caf%C3%A9-p%C3%A5-Klostret/138910449570492?sk=timeline
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Men du, tänk om han surfar anonymt då.... då får ju polisen inte fram någon IP-adress oavsett hur många tillstånd de har eller inte har.

Nej jag vet, men man måste ju ändå undersöka det.
2015-06-11, 03:19
Medlem
Citat:
Skön härskarteknik, jag tog upp ett exempel för att du ska förstå att det är vanligt med ungdomar som köper sprit, det är såldes ingen galen teori.

Varför skulle polisen hittat någon sprit? De har ju inte ens hittat flickan Vad fan snackar du om?

Men snälla lägg av.. Vad har ungdomar och deras spritvanor något alls med Lisa att göra. Håller helt med Klasina lägg ner.
2015-06-11, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Du har uppenbarligen inte hängt med. Alla andra fynd har kommenterats. Inte kvällens påsar från ladan, nej. Det var för sent för pressutlåtanden då, folks arbetsdag var ju faktiskt slut.

Nu är diskussionen med dig slut. Du är för borta och för jobbig. Tack och hej.

Okej, hade vår mt alibi för dagen? Vad gav ytvideon? Osv osv tror du dom säger allt???
Naiv
2015-06-11, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
Vi kommer ändå inte längre på FB såvidare inte dom släpper mer info...
Gissningar sedan sida 1.

Hur resonerar du nu? Det jag menar är ju att det är ren och skär idioti av någon att sitta och fördömma när någon delar sina tankar som kommer fram om dom kan vara rent av avgörande i slutändan. Du/jag/ni kanske inte ser det som personen ser och spåret den är inne på...
2015-06-11, 03:22
Medlem
Edt.cat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher
Nej, men det orimliga ligger i att ingen annan skulle vetat om köpet. Tonårstjejer fungerar inte så.

Det har du i och för sig rätt i, men vad vet vi? Isåfall var det förmodligen inte första gången. Att köpa sprit är en snabb affär helt enkelt, varken mer eller mindre.
2015-06-11, 03:22
Medlem
kristerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostochkex
Fick hon mopeden samma dag som hon försvann eller? Läste nånstans att hon åkte på den för första gången den dagen? Kanske därav youtubefilmen med nedräkningen? .. Till den älskade mopeden

Hennes far står som ägare på en: PEUGEOT SFXR EU-Moped (2001)
Införskaffad 2009-11-22 alltså fem år och sex månader.
Troligtvis har den gått i arv efter storssystern.
Bör vara den mopeden som Lisa använt.

Ett litet tillägg, hennes fader äger två fastigheter. Inte EN som någon skrev här tidigare.
2015-06-11, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huomaamaton
Kompisar? Någon som sett henne lämna hemmet på förmiddagen? Någon som sett henne passera förbi deras bil på vägen till jobbet, mja ganska många.
Det tror jag . Men inte alla ju noterade det. Inte ju världens nyhet att en tjej kör moppe.
2015-06-11, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillarnold
Hur resonerar du nu? Det jag menar är ju att det är ren och skär idioti av någon att sitta och fördömma när någon delar sina tankar som kommer fram om dom kan vara rent av avgörande i slutändan. Du/jag/ni kanske inte ser det som personen ser och spåret den är inne på...

Det är jättebra. Vi har fått fram en mt de mkt väl skulle kunna vara, och en väldigt konstig ytfilm/användare och vad mer? 500 sidor av upprepningar och folk som frågar samma saker.
Ge er ut och leta ist.
Medlem
Citat:
Varför? Är det verkligen så orimligt att en 17-årig tjej köper lite alkohol någon vecka innan skolavslutningen?

ok? vart vill du komma? En tjej försvinner inte bara för att hon köper alkohol om så är fallet. bara löjligt
Medlem
Edt.cat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTron
Men snälla lägg av.. Vad har ungdomar och deras spritvanor något alls med Lisa att göra. Håller helt med Klasina lägg ner.

Jag vill få Klasina att förstå att det inte alls är en orimlig teori att hon bestämt möte med GM för att köpa alkohol en vecka innan skolavslutningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in