Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 01:12
Medlem
BjornHsonLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agnusdei
JVs twitterinlägg den 25:e maj är rätt intressant ändå.
"gonna be drunk tonight. love you kate bock. ty for visiting and work in sweden. you are always welcome."

Han är ju uppenbarligen besatt i fotomodellen Kate Bock. Han skriver "ty for visiting and work in sweden". Kan det vara som så att han varit på caféet någon dag där innan och träffat henne, fått reda på vad hon heter. I sin vanföreställningsvärld så tror han att det är den riktiga Kate Bock (de är väldigt lika, finns bilder längre bak i tråden som visar det). Den 24:e maj lägger han upp klippet på Youtube och postar sen den 25:e maj ovanstående twitterinlägg.

Hon besökte Stockholm den 18 maj.

https://mobile.twitter.com/katelynnebock/status/600301697647419392
Medlem
Azeras avatar
Vad är detta för intervju alla snackar om? Kan man få se den?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azis
tror ni det är stor risk att hon kommer påträfas mördad med tanke på de gått många dagar nu?.
har för mig polisen redan sa de hade letat i gödselstackar i närheten...
Jag vet inte hur lång tid det brukar ta tills man hittar någon efter deras försvinnande. Det är antagligen helt beroende på omständigheterna.

Just nu är det nog dessvärre så att chanserna för att hon lever är väldigt låga med tanke på den tiden som gått. Jag tror att om ingen kropp påträffas under morgondagen kan det nog ta ett bra tag innan man hittar henne. Hon har i så fall troligen förflyttats långt bort från det område man söker i. Med tanke på att man inte ens vet om GM använt bil eller varit till fots så kan GM med BO lika gärna kunnat ta sig vart som helst i landet.

Nä, det här lutar mot ännu ett tragiskt och meningslöst mord...Ber för de anhöriga och givetvis för Lisa själv. Hoppas fortfarande med hela mitt hjärta att hon hittas vid liv.

Nu går jag till sängs. Kanske har det kommit fram något nytt imorgon bitti.
Medlem
Rorbassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
Så därför lämnar man sin påse med kläder och nycklarna till mopeden?
Alltså..
Ok det wisste jag inte att hon lämnade kläder kvar på stället, låter konstigt, men nycklarna förstår jag på ett så avigt ställe.
Medlem
ThroneWatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythonn
Efter att ha kollat lite på vägarna och sånt i google maps måste jag bara säga detta, då jag har bott i en liten avskildplats med "bönder". Det jag finner JÄVLIGT konstigt är att, INGEN har hört något, INGEN har sett något.

Varför är det konstigt?

Vad har killar i 14-25 åldern för intresse ute i landet oftast?

JO hänga på ett ställe eller cykla köra runt med sin epa, och föra oväsen.

Det måste ha varit en Person som känner till området och folk där och vet var dom hänger osv. Finns inte ens chans att GM har haft såhär tur och perfekt tillfälle i akt att kunna göra allt det och lyckas vara borta sålänge. Helt sjukt! Tror verkligen att det är någon hon känner bra.

Jag håller helt med dig och påpekade detta för ett par dagar sedan redan. I små samhällen som dessa så både ser och hör alla precis allt. En bil som inte vart i området tidigare, eller för den delen avvikande beteende eller liknande- ses direkt. Finns ju t.ex. vittnen men från lördagen som sett ett par killar utanför fiket, detta kring 21-22-tiden på kvällen. Alltså till och med då har det funnits ögon vakna och uppmärksamma.

Jag personligen är därför övertygad om att den eller de som ligger bakom detta är för Lisa kända personer. Hon har känt igen GM och därmed inte ställt till en scen direkt som dragit till sig uppmärksamhet, utan först när det redan är för sent (t.ex. redan inne i en bil, eller omkring ladan i skymundan).

Dessutom om man tänker sig att brottet på plats utspelat sig under längre tid än ett par minuter, ökar chansen exponentiellt att någon ska ha sett eller hört något. Allt talar emot att bortförandet tagit någon längre tid, eller krävt någon längre kamp.

Är säker på att Polisen i detta nu letar matchningar av kortköp/mobiler vid fiket som kan kopplas till personer i hennes umgängeskrets (vilken jag antar är rätt stor).
2015-06-11, 01:13
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McLovin-
Tror faktiskt denna JV är skyldig. Snubbens twitter: https://twitter.com/666Vadman

Fram till han befinns vara skyldig kommer han ta mig fan vara min idol
Maken till kändiskarriär har jag aldrig skådat. Naken-Janne kommer att få pensionera sig med tillväxten tryggad.
Hoppas killen får en karriär i TV.
Senast redigerad av Tomato 2015-06-11 kl. 01:16.
Medlem
Dem borde kolla övervakningskameror från fiket både lördag och söndag om dessa finns. Sen borde dem kolla kassaregistret för dem som betalat med kort under dessa dagar och bakgrund kolla individerna (kan inte vara mer än 100-200 st) då jag är nästan 100% säker på att GM har befunnit sig på plats under dem dagarna och troligen handlat något!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkas
Alltså en hanske blåser inte någonstans om det inte är extrema vindar. Den ligger platt på marken

Stämmer, bedömde det som ICKE TROLIGT också!
2015-06-11, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
Jag sitter med mobilen, orkar inte trassla med det. Begär ut det imorgon hos tingsrätten.

Jag bedömer informationen som trovärdig. Högst trovärdig

Vad är det för information? Om tidigare brott eller? Kanske är för trött för att förstå vad du menade med att du fått ut handlingar ^^
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Jag tror fortfarande hennes unga kollegor har något med försvinnandet att göra. Intervjun med en av dem är ju helt otrolig.
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
INTRESSANT INFO
Kollade nyss på JV Twitter igen och noterade att bilden där han visar sin kuk framifrån är borttagen!
Har han varit inne och raderat bort den nyligen!?? Eller är jag bara trött och blind just nu, isåfall är det ju ett tecken på aktivitet på JV Twitterkonto!!!!!
Någon mer som noterat detta!?
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Vet vi om polisen kollat kameror på fiket om det fanns någon?
Citat:
Ursprungligen postat av agnusdei
JVs twitterinlägg den 25:e maj är rätt intressant ändå.
"gonna be drunk tonight. love you kate bock. ty for visiting and work in sweden. you are always welcome."
Han är ju uppenbarligen besatt i fotomodellen Kate Bock. Han skriver "ty for visiting and work in sweden". Kan det vara som så att han varit på caféet någon dag där innan och träffat henne, fått reda på vad hon heter. I sin vanföreställningsvärld så tror han att det är den riktiga Kate Bock (de är väldigt lika, finns bilder längre bak i tråden som visar det). Den 24:e maj lägger han upp klippet på Youtube och postar sen den 25:e maj ovanstående twitterinlägg.

Citat:
Moderatormeddelande
Sök i tråden innan postning, det finns massor av sammanfattningar om olika teorier postade, det finns också en sammanfattning i trådstarten.
Undvik oneliners, upprepningar och chatande, tänk efter innan postning:" Tillför mitt inlägg något?"
Det finns stor risk att varningar delas ut om detta inte hörsammas.

Observera att 1.06 gäller. Sammankopplingar av ett Flashbackkonto och en IRL-ide3ntitet eller andra konton på eller utanför Flashback är förbjudet och kan komma att resultera i både avstängning och bannlysning.

/Mod

Allt citerat är från EN sida i tråden.. Man blir lite rädd för folk alltså.
Medlem
lilists avatar
LA, BO's kollega, följer inte BO på instagram...... Konstigt kan jag tycka om dessa två arbetar tillsammans, har båda instagram och beskriver BO med "snälla ord". Jag är i deras ålder och har alltid följt kollegor, speciellt dom jag sagt "snälla saker" om. Jag tror jag hittat rätt LA på instagram, men jag kan ha fel. Hon skrev för en vecka sedan att hon åkte till jobbet i "Blomberg" som ligger i Kinnekulle. Dessutom är hon lik på bilderna då hon intervjuas på video. Samma bilder på instagram som på FB. Hon är inte vän med BO där heller. Detta behöver inte betyda något såklart, men är det inte konstigt att dom inte följer varann om dom är arbetskamrater, har jobbat tillsammans ett tag och hon säger trevliga saker om henne? Jag kanske är ute och cyklar. Lite konstigt bara. Båda är/var ju aktiva på instagram. Äsch.
Medlem
Hulkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rorbasson
Ok det wisste jag inte att hon lämnade kläder kvar på stället, låter konstigt, men nycklarna förstår jag på ett så avigt ställe.

Men är ni helt sallad hon blev attackerad och sprang därifrån frågor på det??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in