2015-06-11, 00:44
Medlem
Handeldvapens avatar
Alltså, jag har hela tiden varit inställd på ett bortrövande av typen, planerat spontant, dvs att någon fått en tanke om gärningen kanske inom ett dygn innan händelsen.

Men jag börjar luta mer och mer åt att hon har gjort detta frivilligt. När polisen uppger att citat:

"Tillhörigheterna har hittats utspridda på ängarna ovanför kaféet där flickan försvann", så gör det mig fundersam. Ligger sakerna utspridda eller följer de en linje? Kan de vara placerade av LH för att vilseleda? Ingen har uppgett vad det är för saker, det enda vi fått veta är att det följer en röd tråd.
Vilken tråd? Hon hade ju uppenbarligen bara mobilen och kläderna på sig, inkl hjälm.

Om en gärningsman utfört detta mot hennes vilja så borde definitivt alla saker följa en linje, men nu är uttrycket att de är utspridda. Det gör mig fundersam. Kan sakerna vara planterade av henne själv?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebigcock
Intressant. Men detta måste ju polisen redan kollat upp.

Jag nämnde det för poliserna vid bussen och de kände igen namnet, så andra har också tagit upp det tydligen.
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rorbasson
Det trodde jag verkligen inte, att det är sådana som söker sej till sverige. Jag trodde verkligen att det var seriösa människor som sökte sej jobb i utlandet?

Det är lösdrivande folk utan familjer, en slags luffare ála 2015 som bara vill tjäna lite snabba cash som dom kan spenderar på sprit och annan skit. Samma skit som föregående beskriver har jag stött på i Oslo/London. Asfaltsarbetarna som härjar till exempel, lösdrivande irländare som är riktigt obehagliga att stöta kant med.
2015-06-11, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shelby
Är det verkligen polisens ord? Att han är högintressant?

Men oavsett, kom med någonting som binder honom till brottsplatsen den aktuella dagen, något som säger mer om honom än att han är en småkriminell pundare/uteliggare.

Folk gör ju det. Människor som bor i trakten har ju observerat honom. Polisen har en man under uppsikt ja, och det har rapporterats det är den här mannen alla tjatar om. Denna gång tror jag ingen rök utan eld är befogat.

Flickan kommer snart hittas, inte vid liv tror jag tyvärr. Mannen kommer gripas. Resten av sommaren kommer samhällets, rättsväsendets, misslyckande diskuteras, igen. Frågan varje dag på kvällsblaskornas löpsedlar kommer vara "Hur kunde det hända, igen". Inget ändras. Folk lär sig aldrig.
Senast redigerad av Klasina 2015-06-11 kl. 00:52.
2015-06-11, 00:45
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Men är det så att två olika händelse på två olika caféer har lagts ihop. Var det tjafs på Lisas café, men med en annan person än JV?

Detta har diskuterats många gånger i tråden. Ägarinnan sa att på lördagen hade en knasboll varit på caféet. Alltså dan innan Lisa försvann. INGET finns som säger att det var JV. Inte någon har sagt detta.
2015-06-11, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Alltså, jag har hela tiden varit inställd på ett bortrövande av typen, planerat spontant, dvs att någon fått en tanke om gärningen kanske inom ett dygn innan händelsen.

Men jag börjar luta mer och mer åt att hon har gjort detta frivilligt. När polisen uppger att citat:

"Tillhörigheterna har hittats utspridda på ängarna ovanför kaféet där flickan försvann", så gör det mig fundersam. Ligger sakerna utspridda eller följer de en linje? Kan de vara placerade av LH för att vilseleda? Ingen har uppgett vad det är för saker, det enda vi fått veta är att det följer en röd tråd.
Vilken tråd? Hon hade ju uppenbarligen bara mobilen och kläderna på sig, inkl hjälm.

Om en gärningsman utfört detta mot hennes vilja så borde definitivt alla saker följa en linje, men nu är uttrycket att de är utspridda. Det gör mig fundersam. Kan sakerna vara planterade av henne själv?
Ingen 17-årig tjej skulle förstöra sin mobil. INGEN!
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holeshot
Om det bor eller bodde ngn nyligen på medeltidens värld och om JV setts vid preem i Götene så hoppas jag att polisen kollar där snarast. De ligger typ grannar för alla utsocknes.

Ring och tipsa?
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werner3
Börjar få en obehaglig känsla om ett nytt fall likt Amanda Berry och de andra flickorna.
Inlåst i ett hus/källare i 10år......

Man ska ju inte utesluta något, finns säkerligen personer som sitter inlåsta och gömda och sexuellt utnyttjas i vårt land som man inte har en aning om. Personer som planerat och fört bort personer för att sedan användas som sexslavar. Dock tror jag mer det rör sig om ensamkommande flyktingbarn som försvunnit eller människor som smugglats in i landet eller liknande.
I detta fall tror jag tyvärr inte att LH är fångatagen och utnyttjas utan till stor sannolikhet är hon redan mördad men att kroppen är ordentligt gömd.

Men som sagt det har kommit mycket sjuka filmer om just detta ämne och inte alls omöjligt att någon sjuk person tagit henne för att sedan utsätta henne för diverse sexuella sjuka saker. Alltså blivit inspirerade av dessa filmer och fantasin blivit för stark och sedan skridit till handling.

För motivet tror jag fortfarande är av sexuell karaktär och att det planerat och att LH är utvald tvivlar jag inte alls på.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Nej nej, det fungerar inte så. NI som tror att han är skyldig och att den här filmen betuyder något ska komma med bevis på varför NI tror på det. Vi ska inet motbevisa er. Det är precis som när en kristen säger "Men bevisa att gud inte finns" nej, man ska bevisa sin sak och övertyga omgivningen, man ska inte låta andra motbevisa något som dom inte tror på. Ge dig bara, långsökt är inte ens förnamnet.

Angående videon framförde jag huvudargumentet i mitt inlägg, med GWs ord "hata slumpen". Ge en annan rimlig förklaring till filmen om du inte tror på den teorin.

Angående JV är jag inte alls säker på att han är inblandad, men att påstå att det inte finns några som helst indicerar är ju felaktigt.

1) Han har bevisligen varit stökig på andra caféer dagarna innan försvinnandet, vilket alltså är typiskt beteende för honom
2) På lördagen fanns en stökig person på BOs café, som besvärade henne
3) Flera personer vittnar om att han är störd, och hans twitter bekräftar detta, liksom en läggning av stalker-beteende
4) Han är tidigare dömd. Finns uppgifter om ofredande och rån - dessa ännu obekräftade.
5) Polisen har bekräftat sitt intresse för mannen
2015-06-11, 00:47
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nolan11
Skumt det där med telefonen, att 18:23 skickas sms till pappa, runt 18:30 stängs den ner, batteriet som dog eller GM som stängt av. Tror på det sistnämda.
Vad stod det i meddelandet? Hon kanske hade 1% batteri och notifierade pappa att telefonen kommer dö men att hon var på väg att åka hem.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
En sak som talar kraftigt emot JV är hans straffregister. Det värsta han har i bagaget är ofredande.
Jag tror att GM har betydligt värre saker i sitt straffregister än så.

JV verkar vara en sån välkänd knäppgök att han knappast kunna lyckats slinka på såna grova brott.

Trams. Så du menar att man måste vara dömd för grov misshandel tex för att kunna mörda?

JV ser ut som en perfekt gärningsman Verkar ganska sinnessjuk.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rramboi
Inte varit aktiv under kvällen så vet ej om det har skrivit men JV var igår stax efter lunch på rasta i Götene, han kom gående med cykelhjälm på huvudet.

Kan ni inte låta honom vara ifred nu? Det finns i nuläget ingenting som tyder på att han skulle vara inblandad. Eller menar ni att det faktum att han visar kuken på twitter skulle vara ett bevis på att han befann sig vid kaféet eller i närheten av BO? Det kan lika gärna vara den riktige GM som vill sprida desinformation i tråden eller någon som bara vill att JV ska få det jobbigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in