Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kan en bil på ett "naturligt" sätt stått parkerad i direkt anslutning till caféet, efter stängning?

Varför måste en bil stått parkerad just där? GM kan likagärna parkerat bilen någon km bort. Pistolhot vid mopeden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Är det bekräftat att handsken är Lisas? Om så inte är fallet, så skulle jag kunna tänka mig att handsken är GMs och att Lisa blir överfallen av GM och flyr åt första bästa håll vilket blir in i ladan. GM följer efter och försöker slita tag i Lisa varpå hon tar tag i GM i ett försök att ta sig loss. I den kampen lyckas Lisa slita av handsken från GM innan hon till slut blir övermannad. GM är för adrenalinstinn och stressad för att märka detta eller bekymra sig om det, och plockar därför inte upp den igen.

Nej det var Lisas, men jag skrev igår att även jag tror på teorin om att första bästa håll blir att springa mot ladan.

http://sv.tinypic.com/r/2ntg235/8 Så typ.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tessaladiss
Hörde nyss (i tredje hand) att man hittat hennes trosor
Någon som vet nått om detta ?

Sjukt om det stämmer. mer info lär komma.
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Hur vet du att dom inte har en värmekamera likt helikoptern i engelska traffic cops?

Det borde polis gått ut med om de använt värmekamera. Vad jag vet står det ingenstans.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blake2010
vart har man nämnt att man hittat hennes trosor ? som någon här i tråden vill påstå ?
Du är väl medveten om att din fråga kan skapa en trådsanning som vi måste brottas med många sidor framåt?
Medlem
Karjalainens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Okej, förklara hur man identifierar en kropp som bränd med tänder utslagna om det nu är så vida känt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/PKU-registret
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Ja, att batteriet tar slut så nära inpå låter inte rimligt. Hon lär ju laddat telefonen i kafét för att ha batteri till hemfärden.

Hon skickar SMS:et sittandes på mopeden med mobilen och hjälmen på. Strax därefter ger sig GM på henne. Hon försöker komma undan. Tappar handsken som senare blåser in i ladan.

Precis, 50 min moped till jobbet och 50 min från jobbet hem.
Hon måste antingen laddat mobilen innan hon åkt till jobbet, eller så brukar man ha med sig laddare som man kan ladda antingen på rasten eller lunchtid.
Ungdomar brukar slarva med ha mycket appar uppe på mobilen samt ha på 3/4G, framförallt det sistnämnda slukar batteri.
Kanske finns det Wi-fi på cafeet? Isåfall kan youtube eller annat på lunchrast ta en del batteri.
Men iphones brukar varna ifall det är 20?, eller 10% kvar av batteriet.
2015-06-11, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirlosbrorsa
Den här Youtube-videon som alla skriver om, är det den med nedräkningen eller har det framkommit någon annan? Länka gärna isåfall.

Det är den. Det jag tycker är lite intressant är att användaren har lagt upp en annan video på YouTube men som är dold. Om man hovrar över användarnamnet så står det "2 videoklipp". Men bara ett som är synligt.
Medlem
massepojkens avatar
Den konstiga husbilen som setts är mycket intressant. En konstig husbil är troligtvis detsamma som en äldre utländsk husbil.

Här lär polisen släppa uppgifter framöver tror jag. Har man sett en husbil har man åtminstone sett vilken färg den har. Dom kan vara ganska uppseendeväckande.

För tillfället det spår med mest potential tror jag. Polisen borde omedelbart släppa mer detaljinfo kring husbilen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morrissey1
Skulle en bil kunna vara parkerad inne i ladan på andra sidan vägen? Av bilder att döma från google maps skulle man kunna få in en bil, gömd, utan problem. Lagom väg att dra flickan för att sedan köra iväg. Därav handskens position, som absolut INTE skulle kunna BLÅSA dit.
Möjligheten finns också att den är strategiskt placerad, men tveksamt då det inte är det första man tänker på vid en situation som kidnappare.

Skulle nog gissa att risken är för stor att en eventuell ägare påträffar honom där. Tror ej det var där den stog.
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Teori

Gästarbetare har jobbat på ladan och vart inne och fikat. Öst-statare som inte fått sig något och såg sin chans.

Man forslar bort henne i en jobbarbil, våldtar henne, gräver ner henne ordentligt, slår ut tänder / bränner liket först. Tar id handlingar och mobil som direkt knyter kroppen till henne.

Tror jag också, och dom kommer inte få några träffar på DNA.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Varför måste en bil stått parkerad just där? GM kan likagärna parkerat bilen någon km bort. Pistolhot vid mopeden.

Jag tror inte att en pistol använts. Verkar också ganska riskabelt att under pistolhot tvinga henne att gå en kilometer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in