Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 00:03
Medlem
NirvanAs avatar
Har polisen nämnt något om de har spanat/kollat upp gästarbetarna? De är ju som tidigare sagt, högintressanta.
2015-06-11, 00:04
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Klart. Men har man som planer att göra detta till ett gangstermord där kroppen fräts i syra så slarvar man inte. Då bränner man alla Lisas tillhörigheter eller gör så att de inte kommer hittas.

Allt pekar (Enligt mig) att det är slarvigt gjort och det inte kommer ta allt för lång tid innan hon hittas.

Syra har väl ingen pratat om ? En dunk med bensin och en hammare så har du väl minst sagt försvårat identifieringen ? Krävs inget större intellekt för att komma på den idén, speciellt inte om GM har planerat det här mer än 2 minuter.
2015-06-11, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Okej, förklara hur man identifierar en kropp som bränd med tänder utslagna om det nu är så vida känt.

DNA, om man har en hyffsad gissning på vem det kan vara. matchar med DNA från föräldrarna.
2015-06-11, 00:05
Medlem
TeamMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odlarmaja
Från anhörig som var med på söken idag

Så personen i fråga berättar detta för dig, som jag antar är okänd för vedkommande,
men håller det hemligt för alla andra, inklusive pressen? Låter föga troligt tyvärr.
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Vi ser att vissa i tråden vill peka på en i Lidköping/Götene känd person och han bor tydligen främst i Götene. Spår som pekar bort från ladan och ned över grusvägen där mobildelarna fanns är spår som pekar mot att bilen åkt mot Götene. Om man medvetet sprider ut spår så kan det vara för att man på förhand planerat och hoppats att den utpekade skulle bli misstänkt.

Kännedomen om området gör det snarare troligt att gärningsmännen (som jag tror är två) kommer från området. Jag tror att brottet kan vara planerat sedan längre tid och att nedräkningsfilmen har med det hela att göra.

Håller med om att GM har områdeskännedom. Det som övertygat mig är vägarnas beskaffenhet och hur de uppfattas från den större nord-sydligt gående vägen utanför kaféet.

Det finns bara två rimliga vägar till fyndområdet:

http://postimg.org/image/p527eonuv/

Den första (röda) går upp till Blombergs herrgård. Från stora vägen ser den ut som en privatväg, till och med flankerad av en mur och med antydningar om en allé. Har svårt att tro att någon som just kidnappat eller dödat en människa skulle välja att vika in på den vägen - såvida personen inte visste att det är en allmän väg som man dessutom kan ta sig vidare ifrån.

Den andra vägen (blå) är ett djävla traktorspår som försvinner över ett krön. Högst osannolikt att en person som saknade områdeskännedom skulle åka in på den vägen. Vet man inte vart den leder kan den ju lika gärna sluta i intet - och dessutom är det ju knappt möjligt att vända en bil på den.

Nä, GM visste vad han gjorde när han tog en av dessa vägar - han visste hur det såg i området och att han inte skulle bli fast i en återvändsgränd, såsom uppfarten till en herrgård, eller finna sig strandad mitt ute på Västgötaslätten.
Medlem
Rorbassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Kan väl hålla med till viss del, kom även med ett liknande inlägg igår, jag tror däremot att hon blivit frågad något för att sedan utsättas för hot. Som anställd på ett café tänker man inte så jättemycket på om någon närmar sig en och ställer en fråga.

En bil måste finnas med i bilden, för hade en våldtäkt, blodutgjutelse eller liknande skett och hon sedan dumpats utan hjälp av fordon känns osannolikt.
Glöm inte att hjälmen saknas....
Medlem
Haggeifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag har inte läst i tråden sen tidig kväll men har en fundering om de nya fynden.

Kan hon ha kastat saker från en bil hon färdats i, ni vet som Hans och Greta gjorde för att hitta hem, men i detta fall för att lägga ut spår åt andra?

Ja, ganska många har påpekat det. Kan vara så men känns enligt mig inte så troligt, men å andra sidan blir jag inte överaskad om det är så.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buggparty
Har de gått ut med ett klockslag då dagens arbete skall vara över? Eller köttar dem bara på nu iom de nya fynden?
Polisen kommer att leta hela natten enligt ekot
Moderator
blomvattnares avatar
Upprepningar raderade.

Igen.

SÖK i tråden innan postning. I en så här lång tråd har mycket redan diskuterats. Nu var dels expojkvännen och dels JV kontra VJ-World (eller vad tusan det nu heter) på tapeten IGEN.

/Mod
2015-06-11, 00:06
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Håller med om att en bil måste finnas med i bilden. Så med 99 % säkerhet bör GM vara 18 år & inneha körkort.

Det är väl inte nödvändigt, jag kunde köra bil när jag var 14 år och skaffade inte körkort förrän jag var 21, men visst, att GM är äldre än 18 är väl rimligt.
2015-06-11, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harlemsfinest
Moraltanter i tråden får fan ta och lägga av med att försvara JV. Hur oskyldig han än må vara i dagsläget (eller skyldig för den delen) är han faktiskt högintressant för utredningen och kommer så vara tills och om han bevisas oskyldig. Att detta då diskuteras på flashback är givet. Take it or leave it.

Har inte sett någon som försvarat honom. Bara folk som påpekar saker som pekar på att han sannolikt inte är han.
2015-06-11, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Och hur kan alla vara så säkra på att det inte är en planerad rymning?

Om du läst någonting vare sig här i tråden eller på nyheterna, så hade du vetat.

Varför skulle hon slänga av sig kontokort och en massa annat om hon planerat att rymma? Lagt en handske vid en jävla lada? Och varför satt moppenyckeln i tändningen? Har du fullkomligt missat grundläggande info?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in