Om batteriet är i går det att söka den. Du får ta reda på mer.
OK, här är 'mer': http://techpp.com/2013/08/22/track-phone-turned-off/
Om batteriet är i, och NSA har installerat en trojan på den, så kan de tracka den.
Svensk polis kan alltså inte göra det, om den är av, eftersom den då inte är på, och inte skickar ut några signaler som går att spåra (och svensk polis inte installerar trojaner på alla telefoner).
Ehh det är väl aldrig trevligt att hitta en död oavsett anledning ?den teorin tror jag inte på även fast En mördad kanske är lite mer tillknycklad. Har inte missing ppl letat mördade förr?
Det handlar ju inte om graden av trevlighet, utan att spår inte får förstöras.
Så nycklarna i tändningslåset och en påse med hennes saker vid sidan om.
Ett föremål är hittat av polisen, men det är inte hjälm och inte mobiltelefon. Varken hjälm eller telefon är upphittade.
Min första tanke var att det var hennes jacka som var hittad, att någon GM har slitit av henne jackan ihop med en våldtäkt. Dock skulle jag gissa på att hon hade mobilen i jackfickan. Alternativet vore byxfickorna och hon hade på sig jeans eller adidasbyxor. Det sistnämnda är ju klart fördelaktigt för en våldtäktsman som vill våldta där och då. Han skiter i hjälmen och skiter i jackan, sliter av adidasbyxorna och gör sitt.
Å andra sidan är brottsrubriceringen "bara" ändrad till försök till människorov från olaga frihetsberövande.