Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 00:01
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rramboi
Inte varit aktiv under kvällen så vet ej om det har skrivit men JV var igår stax efter lunch på rasta i Götene, han kom gående med cykelhjälm på huvudet.
Det såg du själv?
2015-06-11, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Hur gör det honom omöjlig som GM att han, mer än 3 dygn efter LIsas försvinnande, cyklar i Skövde?

Jag tycker bara de är så jävla fel att säga att de är någon utan att veta de 100% det finns mer psykopater som bor runt omkring Skövde/Lidköping.. Jag har pratat med honom flera ggr och han verkar inte alls vara sån.. Sen kan skenet bedra men kommer fortfarande tycka att de är så fel å hänga ut någon! Tänk om de va någon av er som fick såna rykten utspridda utan att ha något med ett Brott å göra! Låt polisen göra sitt jobb och hoppas på att de hittar henne vid liv
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Hur vet du att det är ett stort område?
De har spärrat av ett stort område, ja, men det framgår väl ingenstans vilket avstånd delarna ligger på? Inte heller vilka delar eller hur många telefonen var i.

För övrigt går det alldeles utmärkt att få åtminstone en androidlur att gå i bitar om baksidan på telefonen spräcks. Då ramlar batteri osv med lätthet ut.

Läste någonstans att mobildisplayen hittades 500 m från mobilskalet. Tror det var Expressen, minns inte men är säker på att det var så.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odlarmaja
Från anhörig som var med på söken idag

Att låta anhöriga vara med på söket känns ju inte troligt. Polisen skulle aldrig låta en anhörig få springa på sin dotters, syskon eller släktings döda kropp.
Medlem
Jag har läst rätt mycket i tråden under kvällen och sammanfattningsvis vill jag lägga fram de troligaste teorierna(enligt mig själv.)

Någon gång efter 18:30 stänger Lisa caféet hon går till sin moped, hade antagligen hjälmen på huvudet, kanske inte helt nere men så att den satt fast, detta baserar jag på att hon hade en påse i ena handen och nyckeln till mopeden i den andra. Nu till scenariona:

Scenario 1: Det är någon som planerat det. GM kör fram en bil till platsen när hon är halvvägs till mopeden, GM har en längre tid observerat henne och känner till hennes rutiner så GM vet att hon stänger. Här finns två troliga versioner:

1.1 Hon springer ut över ängen, försöker i panik få fram telefonen för att ringa efter hjälp men GM kommer ikapp. GM krossar telefonen och sprider grejer för att förvilla polis och e.v sökande.

1.2 Hon vågar inte springa och blir med i GM:s bil. Jag tror inte att det är gästarbetare, det känns lite för konstigt för att allt skulle vara en slump, tror inte att gästarbetarna skulle slå sönder hennes telefon, den är säkert värd mycket mer än de tjänar på några dagar

Scenario 2: Det är en slump. Hon var vid fel plats vid fel tillfälle, verkar inte troligt, fastän det händer. Nu vet jag inte hur långt caféet ligger från vägen och hastigheten som råder på vägen utanför. Men om man tar mopeden till jobbet parkerar man inte den särskilt långt bort, D.V.S. Hon gick inte långt efter stängning, jag tror inte att på den minuten råkar det dyka upp en psykopat.

Scenario 3: Hon rymmer. Det ser jag som minst trolig, även om det är möjligt.

Tillägg: Youtube-videon talar för en planerad kidnappning, att hundarna inte hittar något talar för att hon förts bort med något fordon. Frågan om hon är vid liv är intressant, är det en planerad kidnappning kan hon mycket väl vara vid liv, är kidnappningen en "slump" är hon garanterat död. Ni får gärna lägga till om det är något jag missat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odlarmaja
Från anhörig som var med på söken idag

Fick du reda på varför det tog så lång tid för pappan att åka dit då isåfall?
Medlem
Lazeeboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nolan11
Skumt det där med telefonen, att 18:23 skickas sms till pappa, runt 18:30 stängs den ner, batteriet som dog eller GM som stängt av. Tror på det sistnämda.

Ifall dådet var impulsivt, så tror jag inte att man i stundens hetta med en antagligen rejält hög puls och en gissningsvis medvetslös flicka i sitt förvar, tänker att "oj, jag måste nog stänga av telefonen för att inte kunna bli spårad". Känns inte troligt alls.

Sen, varför skulle det i första hand vara ett planerat mord? Våldtäkt - visst. Men råkade GM exempelvis slå LH alldeles för hårt i huvudet, så tror jag att hen främst fokuserar på "vad fan ska jag göra" än "oj, telefonen".

Att övriga saker hittades kan bero på att hon haft en jacka eller väska som GM länsat och kastat ur saker från. Ogenomtänkt givetvis. Tror inte heller att Lisa är perfekt gömd någonstans. Snarare bara lagd där hon inte syns på direkten. Såvida GM inte fört henne från platsen. Men tycker att allt känns på tok för osammanhängande för det scenariot.
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rramboi
Inte varit aktiv under kvällen så vet ej om det har skrivit men JV var igår stax efter lunch på rasta i Götene, han kom gående med cykelhjälm på huvudet.

Du har ringt polisen om det förmodar jag?
Medlem
Danneskjölds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonasnilsson
Det går ju knappast ihop. Om hon skulle pratat med någon runt 18:30 som hörde tumult i bakgrunden, varför kom då inte polisen på plats förrän 21-22? Det var väl hennes pappa som kontaktade polisen när hon inte kom hem och han märkte att mopeden stod kvar vid caféet med nyckeln i.

Skulle ju kunnat vara en kompis eller annan bekant hon ringde, som bara uppfattade skrik och tummult, men inte vad som tvunget var en nödsituation.. samtalet avbryts och kompisen försöker ringa upp varpå BO inte svarar. Efter ytterligare försök börjar kompisen bli orolig. Inte orimligt att det dröjer någon timme innan kompisen ringer till föräldrarna och frågar om hon kommit hem och berättat om konstigt samtal. Kan också förklara varför pappan ganska omedelbart efter BO:s förväntade hemkomst gav sig iväg för att söka, liksom varför polisen snabbt satte in instatser.
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Du har ingen aning om vad du pratar om. Alla som inte levt under en stor sten de senaste 100 åren vet hur lätt det är att identifiera en kropp numer.

Okej, förklara hur man identifierar en kropp som bränd med tänder utslagna om det nu är så vida känt.
2015-06-11, 00:03
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Omöjligt att hinna läsa allt och om det är sakligt så bör det heller inte finnas i tråden. BO har aldrig ringt någon...

...och det vet du? Sanslöst korkad människa som får utbrott och tror sig veta allt i detalj. Finns massor av anledningar till att det inte är känt i media.
2015-06-11, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Kan väl hålla med till viss del, kom även med ett liknande inlägg igår, jag tror däremot att hon blivit frågad något för att sedan utsättas för hot. Som anställd på ett café tänker man inte så jättemycket på om någon närmar sig en och ställer en fråga.

En bil måste finnas med i bilden, för hade en våldtäkt, blodutgjutelse eller liknande skett och hon sedan dumpats utan hjälp av fordon känns osannolikt.

Håller med om att en bil måste finnas med i bilden. Så med 99 % säkerhet bör GM vara 18 år & inneha körkort.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in