Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-08, 18:07
  #25
Medlem
ojvamysigts avatar
Verkar som att många av de klassiska sakerna för den här typen av brott inte stämmer in på flickan.

Om det har hänt henne något finns GM säkert att hitta bland kaféets gäster den dagen.
2015-06-08, 18:20
  #26
Medlem
TiramiSues avatar
Är det bara jag som tycker det är lite udda att som 17-åring smsa sina föräldrar att man är påväg? Kanske var det så att hon kände sig otrygg/hotad av kontrollerande ex-pojkvän eller liknande, och att hon därför höll den "extra" kontakten med sina föräldrar. Kan ju också förklara varför man inte går ut med namn o bild, dvs att man redan har en misstänkt GM/motiv etc. Hoppas verkligen hon kommer hem helskinnad.
2015-06-08, 18:22
  #27
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiramiSue
Är det bara jag som tycker det är lite udda att som 17-åring smsa sina föräldrar att man är påväg? Kanske var det så att hon kände sig otrygg/hotad av kontrollerande ex-pojkvän eller liknande, och att hon därför höll den "extra" kontakten med sina föräldrar. Kan ju också förklara varför man inte går ut med namn o bild, dvs att man redan har en misstänkt GM/motiv etc. Hoppas verkligen hon kommer hem helskinnad.
Eller så kan hon ha haft något annat ärende i SMS:et och tillagt att hon skulle åka hem snart.
2015-06-08, 18:24
  #28
Medlem
Troians avatar
Jobbar hon i Blomberg och bor i Skövde, och åker moped däremellan? Ett avstånd på typ fem mil. Det funkar väl, men känns som rätt drygt.
2015-06-08, 18:25
  #29
Medlem
meas19s avatar
Eller så va det kidnapparen som sms:ade som i Norska fallet

Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Eller så kan hon ha haft något annat ärende i SMS:et och tillagt att hon skulle åka hem snart.
2015-06-08, 18:26
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TiramiSue
Är det bara jag som tycker det är lite udda att som 17-åring smsa sina föräldrar att man är påväg? Kanske var det så att hon kände sig otrygg/hotad av kontrollerande ex-pojkvän eller liknande, och att hon därför höll den "extra" kontakten med sina föräldrar. Kan ju också förklara varför man inte går ut med namn o bild, dvs att man redan har en misstänkt GM/motiv etc. Hoppas verkligen hon kommer hem helskinnad.


Om man är riktigt nära med sin morsa så är det väl inget konstigt. Vilket de tydligen är och ja, jag vet vem det är.

Ni kan utesluta att det är en kändis dotter och den kontrollerande ex-/pojkvännen kan ni även den utesluta.
2015-06-08, 18:35
  #31
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiramiSue
Är det bara jag som tycker det är lite udda att som 17-åring smsa sina föräldrar att man är påväg? Kanske var det så att hon kände sig otrygg/hotad av kontrollerande ex-pojkvän eller liknande, och att hon därför höll den "extra" kontakten med sina föräldrar. Kan ju också förklara varför man inte går ut med namn o bild, dvs att man redan har en misstänkt GM/motiv etc. Hoppas verkligen hon kommer hem helskinnad.

Många föräldrar som vill att ens söner/döttrar gör det. Fan min morsa vill fortfarande att jag sms:at när jag åkt hem ifrån dem när jag vart på besök. Sex år sen jag bodde hos dem...

Iaf jag tycker också det är konstigt att det inte finns bild. Håll utkik efter tjej i rosa jacka, jo tjena det finns ett par sådana.

Iaf så är kinnekulle mycket för turister. Har väl dock inte dragit igång riktigt ännu men en söndag så är det ändå oftast mycket trafik. Familjen hade stuga en bete bort ifrån blomberg och söndagar är värsta dagen att köra bil där uppe. Mycket trafik och turister. Så tycker egentligen att det borde vara svårt att "kidnappa" något, även fast det är runt halv sju på kvällen så borde det vara lite trafik tycker jag.
2015-06-08, 18:38
  #32
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Verkar som att många av de klassiska sakerna för den här typen av brott inte stämmer in på flickan.

Om det har hänt henne något finns GM säkert att hitta bland kaféets gäster den dagen.

Caféets facebooksida... med en bild på en skylt... IDAG STÄNGT
https://www.facebook.com/pages/Caf%C...38910449570492
2015-06-08, 18:39
  #33
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Verkar som att många av de klassiska sakerna för den här typen av brott inte stämmer in på flickan.

Om det har hänt henne något finns GM säkert att hitta bland kaféets gäster den dagen.
Du kanske har rätt. Personal från caféet:

Citat:
Personen har ingen aning om vad som kan ha hänt den försvunna tonårsflickan. Möjligtvis finns det en händelse under lördagen som skulle kunna kopplas samman med försvinnandet.
– Det var någonting i lördags. Det kanske var något som inte riktigt var som det skulle. Det kan säkert vara så att det kommit in någon knasboll. Knasbollar finns över allt, men man vill inte tro att det där har något med det här att göra, säger representanten för arbetsplatsen.

Citat:
Vid 18-tiden på måndagen berättar Christer Fuxborg att sökandet efter tonårsflickan nu kommer att rikta in sig på ett gods eller fabriksområdet i närheten av hennes arbetsplats.
Det är något fabriksaktigt med mycket skrymslen och vrån som vi ska undersöka med våra hundar, som är överlägsen människan vid den typen av sökande, säger Christer Fuxborg.

Obehagligt, det här.

http://www.expressen.se/gt/stort-sok...nnen-tonaring/
2015-06-08, 18:39
  #34
Medlem
Tomatos avatar
Jag blir inte klok på att telefonen var avstängd. Var det batteritorsk, eller ett direkt överfall?
Annars borde den kunnat pejlas om hon fått lift av någon t.ex. Otäckt om någon varit så kallsinnig och tagit mobilen det första den gör.
2015-06-08, 18:40
  #35
Medlem
Glufses avatar
Citat:
Vid 18-tiden på måndagen berättar Christer Fuxborg att sökandet efter tonårsflickan nu kommer att rikta in sig på ett gods eller fabriksområdet i närheten av hennes arbetsplats.
http://www.expressen.se/gt/stort-sok...nnen-tonaring/
2015-06-08, 18:41
  #36
Medlem
welcometorealitys avatar
Väldigt tråkigt när folk försvinner, sen så hittas de efter ett tag drunknade eller så.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback