Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 22:52
Medlem
Hegamons avatar
Ladan kan vara platsen där brottet begåtts, sedan har GM återvänt på natten och tagit med sig en kropp?
Medlem
Ladan där handsken hittats är åter avspärrad pga fynd. Alltså samma lada man tog bort avspärrningarna från förut på dagen.
Medlem
Sonnenwendes avatar
Vänern ligger nära platsen där hon försvann, kan hon inte förts bort, våldtagits och mördats och sänkts i sjön.
Snabbt, nära och förhållandevis enkelt.

Sen måste GM varit vid gården när de låste? De övriga bör ha sett något?
För rimligtvis fördes hon bort med fordon, alt fördes hon till en byggnad i närheten! Men det låter mindre troligt.

Bör vara någon med lokalkännedom?
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Vem fan är JV, frågade jag!
Jag ska väl inte behöva gå tillbaka 200 sidor för att få svar på detta?
Snubben nämns i vartannat inlägg här, alltså är frågan befogad.

Svara mig bara så håller jag käften sen.

https://instagram.com/johanvadman/
https://twitter.com/666vadman

JV
Medlem
Nu har ladan spärrats av på nytt då den tidigare avspärrningen upphörde. Verkar som poliser bär ut fynd.
Källa: Expressen på plats
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrZ
Mer och mer fynd görs i ladan, återigen avspärrat.

Konstigt att dom hittar fynd där nu 3 dagar efter som dom inte hittade första dagen?
2015-06-10, 22:53
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Det som förbryllar mej mest är varför GM så snabbt ville bli av med BOs ägodelar?
Mobiltelefonen kan jag förstå men kontokort och andra grejer?
Vad är vitsen?
Eller är det helt enkelt så att hon själv har tappat dem när hon springande försöker undkomma GM? Kanske enda rimliga förklaringen.

Vitsen kan ju lika väl vara att det är ett spår men hur många grejer har BO på sig, hur långt kan det räcka? -När tar det slut liksom, för det måste det göra förr eller senare. Då hoppas jag att vi har kommit en bit på vägen med lite "mer kött på benen".

-Men absolut, jag är helt med på vad du säger!
Citat:
Ursprungligen postat av Rorbasson
Tycker att det verkar ganska viktigt vad som har hänt med hjälmen som hon hade, för mej så har hon inte tagit av sej hjälmen av någon anledning, kanske bjöd någon på skjuts på mc?
Nycklarna i moppen kanske hon inte brydde sej att ta bort på morgonen då hon parkerade av den anledningen att hon trodde att Ingen skulle hur som helst försöka att sno en moppe bakom ladan på ett sådant avlägset ställe.
Men kassen bredvid moppen betyder ju att hon dock var där innan händelsen, som blev för henne dramatisk.
En hjälm hittar man ju ganska lätt i bebyggelse av så många människor som söker, men om den har blivit bortforslad så blir det svårt.
Undrar varför mobilen blev mosad? bättre att bara kasta den på ett ställe i närheten innan man kör vidare.
Tror nog att någon tog med henne med hennes vilja på ett fordon som fordrar en hjälm!
Hon kann enligt min mening finnas långt bort därifrån, men.
Varför ringer hon sin pappa och säger att hon snart är hemma?
Killen som tog med henne på en mc eller moppe eller liknande fick under färden en annan Idee?

Alltså hur mår du? Inser du hur långsökt din lilla story är? Om det nu är som du säger varför skulle hon gå och trampa sönder sin mobil, strö ut den lite här och där på en fucking åker för att sedan lämna sin mopedjävel tillsammans med nycklarna och någon form av ica kasse för att sedan åka iväg på en motorcykel med en FRÄMLING? Om nu "Mc-kidnapparen" fick andra planer under färden tror du då han åker tillbaka för att krossa hennes mobil och strö ut den över åkern? Varför finns det ett youtube klipp med en tickande klocka som tickar i 13 sekunder upplagd 14 dagar innan hon försvann av en användare som kallar sig Lisa Holm? Jag tänker såhär, förmodligen var det kidnapparen som la upp den och tänkte kidnappa henne redan på lördagen 13 dagar senare men det gick inte som planerat? Någonting kom ivägen..

Det måste ju vara en som har hyfsad koll på datorer och gillar skräckfilmer, vem gör det i närheten?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k0ng
Ser onekligen ut som något en person med lokalkännedom skulle kunna använda sig av.

Lasses Grotta? Det har jag väldigt svårt att tro. Det är ju bara ett förfallet stenhus som ligger väldigt nära landsvägen. Har själv varit där i unga år, på klassutflykt och liknande. Det besöks dessutom av turister frekvent och det är skyltat till platsen. Känns som det mest puckade stället att gömma sig och någon annan på.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korviugn
Pågår ett stort bygge vid dafgårds som ligger ungefär 5 minuter ifrån caféet. Vad jag vet så är det bara polacker som arbetar där. Kan det vara så att någon polack var på väg hem till Polen och kunde inte motstå frestelsen utav den där söta tjejen han tidigare sett på caféet.

Väldigt hemskt det som har hänt, känns overkligt. Bor bara 1 km ifrån brottsplatsen och kan säga att det kryllar utav poliser/journalister/frivilliga personer. Hoppas att de hittar henne snart!

Dom skulle jag kollat upp också, bara för att va på den säkra sidan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengtjerry
Om någon ger sig ut på sjön med en liten båt i denna vinden så är han bra mycket modigare än gemene man.

Serievåldtäktsmannen som kallas "mp3-mannen" är från Bohuslän, men bor numera i Skövde där han senast i vintras misstänktes för nya sexualbrott efter att ha varit utanför fängelset sedan ett par år eller så. En bohuslänning vet väl hur man "drejar en spak", som Taube skaldade.
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonasnilsson
Det är en väldig massa frågor gällande varför det ligger massa med föremål utspridda så nära caféet.

Min teori är att alla föremål dumpades på samma plats, men att vinden sedan tog fart på de olika föremålen.

Det blåste 12-14 m/s vilket är mer än tillräckligt för att ta fart på de saker som hittats.

På ett fullständigt plant och rent underlag möjligen. Knappast genom högt ängsgräs och bulligt underlag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in