Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 23:11
Medlem
Att saker ligger utspritt får mig att tro att det INTE handlar om kidnappning/bortföring.
Känns mer som ett frivilligt val då hon kan varit riktigt arg/ledsen och sulat grejer i backen och försvunnit iväg.

Svårt att tänka mig att kidnapparen inte skulle plocka upp alla spår som lämnas
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llamas
Om hon hittas i ladan så tror jag att polisen seriöst behöver se över hur deras hundar är funtade.

Frysen på caféet känns som att du får dra ner på filmkonsumtionen. Dessutom har caféet haft öppet.

Jag hoppas att du skämtat när du skriver att caféet haft öppet? Om inte så måste ju dessa poliser vara tidernas jubelidioter...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
hur kan han bo 17 min därifrån när han är bostadslös?

Har lägenhet i götene, skriven i den iaf
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det har kommit in uppgifter via PM:

Citat:
JV bor inte på den adress som anges. Den är gammal. Han är numera bostadslös och myndigheterna vet inte vart han uppehåller sig, mer än att han brukar vara i Lidköping, Skövde och Götene.
Bostadslös pundare med stora psykiska problem. Vanföreställningar, mytoman eller om han tror sig själv.
Polis letar frenetiskt, men dom vet inte vart han är.
Senast någon såg han är i måndags. I götene.

Om han är bostadslös och förmodligen utan vänner, är det då troligt att han gjort och lagt upp "13 dagar kvar"-videon som det spekuleras om? Nog för att han kan ha en laptop men den ska laddas och var gör en kille som han det? Eventuellt kan han surfa på ett internetcafé men där lär han ju inte ha möjlighet att göra en sådan video?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Nej, då hade man tillkallat kriminaltekniker. Större pådrag.
De kan också bara skicka det på analys och få fram en DNA profil. Det är inget arbete som tekniker behöver göra eller kan göra på plats.
2015-06-10, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Jag hoppas att du skämtat när du skriver att caféet haft öppet? Om inte så måste ju dessa poliser vara tidernas jubelidioter...
De har faktiskt haft öppet igen, på tisdagen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Länk fungerar inte.

byt ut # till ett t så funkar det.

Hur är ni säkra på att han är hemlös, det är det jag får upp genom personuplysningen ialf.
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Man kanske borde starta en tråd om alla obekräftade rykten kring JV som förekommer...
Här är väl de vanligaste ryktena, som är helt obekräftade :

a) JV ligger bakom nedräkningsvideon på Youtube
b) JV är den person som var på Lisas cafe på lördagen och uppträdde stökigt
c) Bilden på JV där han är på ett cafe är tagen på Lisas cafe
d) JV är i Luxemburg (!)

(c) och (d) är med all sannolikhet helt felaktiga, och (a) och (b) skulle kunna vara sanna
men är så vitt jag vet helt obekräftade.

c) kan du glömma. Bilden är inte från Lisas café.
2015-06-10, 23:13
Medlem
Fattar inte detta med hennes saker heller.
Mobildelar. Headset. Fodral. Handske. Plus det idag. Det är liksom fördelat över ett ganska stort område. Släpade han henne i 1000 meter cirkel eller hur fan kan grejerna vara över vägen. Parkeringen. På den ängen med mera?!
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Fast vänta lite.
Hans alibi kan ju ifrågasättas. Inte matchen kanske men efteråt.
Var han på Mcdonalds? Åkte han tidigare? Har han förhörts?
Åtminstone om hon berättat något till honom.
Ska allt det där vevas nu igen?

Kortfattat: med all sannolikhet har polisen kollat honom. Punkt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
De kan också bara skicka det på analys och få fram en DNA profil. Det är inget arbete som tekniker behöver göra eller kan göra på plats.

Det skulle vara ett för viktigt fynd för att det skulle generera så lite polisiär aktivitet. Dessutom har ju hundar varit på plats. De hade markerat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Kanske lite överdrivet att inte kunna sova pga orolighet men vad fan är det för fel på dig själv? Låt människan oroa sig, det här är en riktigt obehalig händelse med tanke på hur den har utvecklats och vilka uppgifter som kommit fram.

Tycker inte det är det minsta obehagligt, det hade varit lite obehagligt om man hittat ett öra kvarlämnat i hjälmen, eller ett finger i handsken. Vad är det som framkommit som är så chockerande att man inte kan sova?

Jag har väl missat någon….eller så är det nåt fel på mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in