Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Det känns inte sannolikt alls. Det ska enligt tidigare uppgift i tråden dessutom ha blåst åt motsatt håll.

Kan bekräfta att det i söndags blåste så att en handske omöjligt kan blåsa från caféet till ladan.
Medlem
Nu när jag tittat på kartan och spridningen utav föremålen slår det mig att hon kanske själv har kastat ut föremål för att visa vilken riktning hon försvunnit i? Men hur är då frågan. Är hon kidnappad i en bil känns detta inte troligt. Kan hon ha färdats på en MC eller liknande? Känns också orimligt då föraren knappast skulle kunna ha henne med sig mot hennes vilja.

Om hon nu hade hjälmen på sig när hon försvann, vilket är mest troligt eftersom den annars borde funnits vid mopeden, hur har gärningsmannen övermannat henne? Känns svårt att slå någon medvetslös med hjälm på, går väl säkert men ändå.
Så scenariot borde väl i så fall varit så att GM slängde henne i bilen (troligtvis i bagageutrymmet eller om bilen var av mindre lastbilsmodell eller liknande) sedan måste denne ha suttit i bilen och gått igenom hennes tillhörigheter medans denne körde bilen och slängt ut det längs med vägen, alternativt att det var mer än en gärningsman och att den ene körde och den andra hade hand om offret.
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fick PM-uppgifter om att JV ska ha betett sig svinigt och hotfullt (har lovat att inte gå in på detaljer) på caféer i Lidköping och Götene. Bedömer det som trovärdiga uppgifter.
Det är väl uppgifter som funnits i tråden sedan hans namn dök upp? Eller har du fått exakta detaljer som skiljer sig mot det vi redan visste?
2015-06-10, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Ja, han ligger högst upp på min lista också.
Gissar det med. Tror man spräcker hans alibi inom kort.
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Om hon blivit jagad kan hon ha tappat grejer. Om det blåser kraftigt kan sakerna ha blåst omkring. Vi vet inte, men det bör gå att hitta fler fotspår/hjulspår om något annat hänt omkring de grejer som hittats.

Jag har faktiskt hittat spår i grus... Det rörde sig om en bil som kört i ganska kraftigt uppförslut. Trots det var det ABSOLUT inte lätt att se. Nu rörde det sig om en väg som ingen egentligen behöver åka på. Av det skälet framstod spåren sedda lite på håll. Om det hade varit en brukad väg hade spåren inte alls synts eftersom alla spår hade släkt ut varandra. Däremot fanns det spår i några gyttjepölar där vägen planade ut. Även där är det bra att bilen var ensam om att ha kört där.

Med andra ord är det inte så lätt som det låter att finna spår i grus. Jag har även varit vid caféet och sett hur det ser ut där. Det är ingen mark där spår lätt avsätts...
Medlem
Angående vinden så var den "typ" västlig, dvs det blåste från sjön och det blåste ordentligt. Så pass att man reagerar på att det blåser för djävligt, alltså inte en normalt blåsig dag.

En handske som tappas vid fiket bör alltså inte blåsa in i ladan då vinden gick åt andra hållet. Det kan visserligen virvla bakom ladan men knappast så en handske blåser någon längre sträcka mot den generella vindriktningen.

Om någon ger sig ut på sjön med en liten båt i denna vinden så är han bra mycket modigare än gemene man.
2015-06-10, 22:42
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fick PM-uppgifter om att JV ska ha betett sig svinigt och hotfullt (har lovat att inte gå in på detaljer) på caféer i Lidköping och Götene. Bedömer det som trovärdiga uppgifter.
Det har mumlats om det tidigare i tråden. Även att han vid något tillfälle skulle ha uppehållit sig vid något café vid stängningsdags.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Och där övertygade du mig, det är han, fy fan vad sjukt

A men ingen vet ju ens vilket cafe han var på. Han som la upp bilden först skrev nått om att de va i Lidköping, sen har ja inte sett nått svar.
Medlem
Grandiosos avatar
Kommer ni att söka under natten?

– Vi kommer att fortsätta söka under natten och kraftsamla för morgonljuset. Det här släpper vi inte på något sätt, säger Martin Fredman, polisens insatschef.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6187201
2015-06-10, 22:43
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llamas
Kan bekräfta att det i söndags blåste så att en handske omöjligt kan blåsa från caféet till ladan.

Varför säger polis***larna att man utgick från att den blåst in dit... Förstår jag det rätt så hittades nya spår i ladan efter att avspärrningen hävts och nu har man spärrat av igen?

Är det så här är det inte konstigt att förtroendet för polisen är så lågt.
Senast redigerad av Readyfreddie 2015-06-10 kl. 22:45.
Medlem
Strombolizs avatar
Det jag inte riktigt får ihop är fynden av utspridda tillhörigheter. Om BO som troligt har blvivit bortrövad i en bil varför slänger gärningsmannen ut tillhörigheter? För att vilseleda och fokusera polisens resurser till närområdet?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
Nu när jag tittat på kartan och spridningen utav föremålen slår det mig att hon kanske själv har kastat ut föremål för att visa vilken riktning hon försvunnit i? Men hur är då frågan. Är hon kidnappad i en bil känns detta inte troligt. Kan hon ha färdats på en MC eller liknande? Känns också orimligt då föraren knappast skulle kunna ha henne med sig mot hennes vilja.

Om hon nu hade hjälmen på sig när hon försvann, vilket är mest troligt eftersom den annars borde funnits vid mopeden, hur har gärningsmannen övermannat henne? Känns svårt att slå någon medvetslös med hjälm på, går väl säkert men ändå.
Så scenariot borde väl i så fall varit så att GM slängde henne i bilen (troligtvis i bagageutrymmet eller om bilen var av mindre lastbilsmodell eller liknande) sedan måste denne ha suttit i bilen och gått igenom hennes tillhörigheter medans denne körde bilen och slängt ut det längs med vägen, alternativt att det var mer än en gärningsman och att den ene körde och den andra hade hand om offret.

Eller så kanske GM förstörde mobilen , för dom kan spåras vet du , har någon kidnappat henne vill väl denne knappast bli funnen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in