Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 22:22
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Hur f*n kan GM som lurpassade utanför vetat att bilen med jobbarkompisarna skulle åka iväg först, och sedan BO bli kvar själv?????

I nio fall av tio åker man samtidigt hem i liknande situationer???

Jag misstänker att lurpassande GM:s gör så vid flera tillfällen och ibland faller bitarna på plats för kräken. Det är ju inte så att GM vet att han ska lyckas i förväg. Det var nog inte predestinerat att den aktuella tjejen skulle råka illa ut i söndags. Det hade nog lika gärna kunnat vara någon av kollegorna, eller en annan tjej någon annanstans vid ett senare tillfälle.

Varför skulle man åka hem tillsammans om man bor på olika adresser? Jag och mina kollegor som ska åt olika håll brukar av naturliga skäl skiljas vid arbetsplatsen.
2015-06-10, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Ladan var för tillfället satt under renovering och användes inte .

Om ladan var under renovering. Vilket företag har då entreprenaden och eventuell underentreprenad på detta? Tycker detta kan vara intressant då det kan placera en ev GM direkt på platsen.

Detta vill jag veta mer om.

Skulle inte vara första gången inhyrda gästarbetare skulle ställt till det för sig. Är inte helt ovanligt att lantbrukare använder sig av utländsk arbetskraft.

Våldtäkt som gått överstyr kanske.
2015-06-10, 22:23
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Om det var han som höll på på cafeét så är han GM till 99%.

Har du meddelat polisen om detta Defero?

Bra jobbat hur som helst.

Nej, det är inte säkert.

Bilden som föreställer troligtvis JV är tagen på ett annat café.

Bilden kommer inte från mig utan en annan flashbackare.
Medlem
Vad är JV sen tidigare dömd för?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Hur f*n kan GM som lurpassade utanför vetat att bilen med jobbarkompisarna skulle åka iväg först, och sedan BO bli kvar själv?????
I nio fall av tio åker man samtidigt hem i liknande situationer???

Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det kanske var det GM inte visste. Där kommer mitt andrahandsalternativ in (det första är sexbrott). Detta alternativ är att en eller flera GM väntade ut personalen i syfte att göra inbrott efter stängning. De höll sig lite på avstånd och såg de andra åka. Trodde då att kusten var klar. Och så springer de på Lisa. Det ena ger det andra och plötsligt har de en död kropp att ta hand om.

Denna teori verkar inte alls otrolig, om nu hennes jobbarkompisar har rent mjöl i påsen!
Medlem
Snapple-s avatar
Är det någon som vet om hon är religiös eller politiskt aktiv? Hon kanske helt enkelt vill försvinna?
Medlem
Jag antar att folk INTE har sett den spanska filmen "Barnhemmet". Att detta skulle ha något med detta att göra är dock osannolikt.

Kanske man måste fortsätta att leta på gården. Jag vet inte. Någon skrev att man möjligtvis grävt inne i ladan? Alla stenar måste vändas på återigen.
2015-06-10, 22:24
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biepa
Det vi vet: rattfylla. Enligt Lexbase: ingenting.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biepa

Rattfylla vad jag vet iaf.
Medlem
massepojkens avatar
Är det någon som bor i trakten som kan bekräfta att det pågick renovering i ladan?

Kanske inte just den dagen men någon byggjobbare kan ha spanat in Lisa tidigare och dessutom skulle han varit väldigt familjär med platsen (baksida cafe) vilken GM verkar vara.

Känner att jag vill kolla upp detta. Om det renoverades för tex 2 veckor sedan så kan polisen ha missat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C11H17N2O2SNa
Möjligt scenario:

Hon stoppar in nyckeln. kanske startar för att varmköra. sätter på sig hjälmen och handskarna. kommer på att hon skall sms:a pappa. tar av en handske. Kommer på att hon glömt påsen med saker, Går fram till framsidan, men hjälmen på och en handske i handen där någon får syn på henne och tvingar med henne. In i ladan, eller in i en bil.

+Där mopeden står syns man inte från vägen, men på framsidan syns man.
+Det förklarar varför hjälm är borta men inte påsen.
+Det förklarar varför hon hinner bli bortförd under den normalt korta tiden från nyckel i till avmarsch.
+Det möjliggör en random galning som råkar passera.
+Det förklarar varför påsen fanns kvar. Hon borde ju annars lagt den i "handskfacket" på mopeden vilket kräver att nyckeln används, och bör således göras först.
-bygger på att påsen hittades på framsidan av huset

Då hade ju mopeden varit på när dom andra kommit dit? En moped klarar väll och köra på tomgång i nästan 2 timmar? Annars låter det som en bra teori
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Var fick du bilden ifrån!?

Den ena bilden postades igår på forumet, den från ett närliggande café från de där Lisa Holm försvann. Den högra är från JVs twitter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in