Citat:
Ursprungligen postat av
Unity
Vi har även tidsaspekten. De tre tjejerna stängde tillsammans, antagligen var inte BO betrodd med nyckeln utan det var någon av de äldre tjejerna som hade den. BO gick alltså till sin moped antingen före eller samtidigt som de andra tjejerna gick till sin bil. Hur lång tid tar det att sätta nyckeln i låset, ta fram hjälmen, stoppa i påsen och rulla iväg mopeden? Inte många sekunder alls. Under denna tid hade de andra tjejerna sett om det kommit någon i en bil, för ett fordon krävdes för att transportera bort BO.
Ingen ansats har gjorts för att stoppa ner påsen i lådan, vilket kan tyda på att BO väntade på annan last. Inga spår av strid kring mopeden, påse står prydligt, moped står upp. Det verkar troligare att BO frivilligt har gått runt till framsidan av cafét där hon sedan förlorade sin handske. Det finns ingen anledning att göra detta utan mopeden om hon var på väg hem. Hon verkar ha bestämt träff. Förutsatt att ingen riktigt anal GM har lyckats städa och ställa allt precis tillrätta, vilket man naturligtvis inte vill lägga tid på.
Visst finns det en möjlighet att en GM har dykt upp precis i rätt tid för att ingen ska se och i precis rätt tid för att fånga in BO, men den marginalen för att lyckas är verkligen liten.
Nu spekulerar jag bara. Men efter att ha läst lite i tråden verkar det som bo rökt. Kan ju helt enkelt varit så att hon tagit en cigg medans dom andra åkte iväg. Att röka en cigg kan ju ta 5minuter. Under tiden så hinner medarbetarna åka iväg. Eventuell GM hinner göra vad han nu gör efter att dom åkt.
Som fd rökare hade jag alltid tagit en cigg innan en timmes fordornsfärd.
Ren spekulation som sagt, men man tar en cigg.. messar familjen att man är på gång hem under tiden. Låter helt och hållet logiskt enligt mig.