Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 21:43
Medlem
Hej, någon har skrivit följande i tråden, "hoppas dom hittar ludret i dammen", nu har en äldre man boende i området sett hjulspår i vegetationen som leder mot dammen vilket han aldrig någonsin sett tidigare. Detta är mycket intressant men jag kan inte skriva i tråden då jag är nyreggad

Är dammen utesluten nu?
Medlem
"Ursprungligen postat av gaylordfucker
På koordinaterna N 58° 32.388 E 013° 21.255 finns det en jordkällare som kanske är intressant."

Är det något som kollat upp detta? på google earth ser man klart och tydligen att där är en väg inte så långt ifrån källaren samt skogsparti runt om kring.... Kan någon själ tipsa polisen ?
Medlem
UrbanJungles avatar
Om jag inte missat något så var det så att hennes kollegor lämnade caféet tidigare än BO och lät BO stänga caféet för dagen? Är det helt lagenligt att låta en underårig stänga och låsa en butik som hanterar valuta?
I vart fall så tycker jag det faller väldigt märkligt att kollegorna inte har sett ett dyft, inte en bil/fordon/person som uppehållit sig vid caféet när dom lämnade. Låter som eventuell gärningsman ska ha lurpassat en bit ifrån och sett kollegorna lämna och rusat fram strax efter för att möta upp BO i sin totala ensamhet. Det är något som inte stämmer med kollegorna..
2015-06-10, 21:44
Medlem
Antag att GM väntat gömd utanför på att hon skall åka hem.

Men hur kan GM veta att bilen med hennes två kompisar åker iväg först?

Detta var tydligen första gången hon åkt moped till jobbet.

Det normala är väl att åker iväg ungefär samtidigt i ett sådant här fall?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
ett kontokort har hittats , inget mer som vi vet just nu.
Är det bekräftat eller bara en trådsanning??
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Jag gissar på vad tidigare skribent skrev.. att det kan varit fler GM. Det sågs ju en ung kille på kvällen vid cafét som pratade i mobil. Möjligtvis kan det ju varit en kompis som var å leta efter henne eller också en GM som hämtade saker vid moppen som han sedan spred ut. Tror knappast hon hade allt i fickorna. Jag tycker det är för kort tid för att bara en GM ska hinna göra allt innan pappan/caféägaren kom dit vid 20-21 och sedan polisen efter det. Hon försvann väl runt halv sju. Det är många saker som är mysko!

Vad skulle ett rimligt motiv vara om det rör sig om flera GM?

Jag tycker mycket talar för att GM är stalker, dåre, sexualsadist eller en kombination av dessa. Sådana personer jobbar sällan i grupp.
Medlem
Såg en bild inifrån ladan som någon la upp här. Det hade grävts med grävskopor. Är det polisen som grävt eller är det så det ser ut i ladan normalt?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
Hur vet GM att just den dagen kommer hon låsa ensam och att de 2 andra måste skynda iväg för att åka med en buss? Hade GM kommit om det nu var så att alla 3 tjejer var där och försökt kidnappa henne och lämna kvar de andra 2?

Allt tyder på att GM var ute efter just Lisa, varför kan jag inte veta men kanske lördagen händelse.
2015-06-10, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Grannen som säger att han sett en ung kille prata i mobil vid 21.30 säger att han var extra vaksam pga av att det stulits byggställningar i området.

Vilka stjäl byggställningar i Kinnekulle?
Den som stjäl byggnadsställningar har troligtvis en större bil och opererar knappast ensam.

Är väldigt mycket organiserade stöldligor i farten över hela Sverige. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6183977

Har polisen några leads på dessa stölder månntro.

Detta bekräftar iallafall att det på sistone rört sig folk i området med skumma avsikter. Hur "skumma" är givetvis oklart.

Polacker / ryssar som är på stöldturne? brukar förekomma mycket sådant sommartid då dom följer med bärplockarna till Sverige.
2015-06-10, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristaeus
Känns det inte som att det upphittade mobilfodralet tyder på att GM tänkt behålla telefonen och att det då lutar åt ett rånöverfall, alternativt kombinerat med sexuella motiv då han funnit flickan vacker?

Ska du krossa en mobil så är det enklare om du tagit ut den ur fodralet....
2015-06-10, 21:46
Medlem
Josef Fritzls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det här blir ju märkligare. Man kan tappa/kasta mobilsaker och en handske, men inte ett kontokort också.
Skalet som sägs vara hittat kan väl lika gärna vara ett iphone-fodral med fickor för bankkort etc och under en ev. jakt/flykt där Lisa har försökt springa och samtidigt kontakta någon kan de lätt ha trillat ut.
2015-06-10, 21:46
Medlem
c0rtexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Expressen intervjuade nån vän och vännen har det där kontot i sin vänlista... hm.

Henns fb är borttagen förmodligen utav familj, däremot VINE/INSTA/YOUTUBE (eventuellt hennes jag väntar på mailsvar fort) finns kvar!

Se mina tidigare inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in