Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Varför tror du att polisen vill prata mer just honom. Det enda som framkommit är att de vill prata med en person, den personen kan vara vem som helst till och med LHs pappa.

Märkligt. Jag trodde jag läste nyss på AB eller EX att polisen bekräftar att det förekommer ett namn på vissa internet-sidor som de vill kolla upp. Jag hittar det inte nu, sorry.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Förstår inte nojandet över att en person hängs ut. Det är så internet fungerar. Både på gott och ont. Går inte att påverka folk genom att digitalt försöka få folk att inte hänga ut..

Håller med om att det är intressant att det var just denna dag hon skulle åka moped hem.. Samma sak med yt-videon. Konstiga tillfälligheter minst sagt..

Om han döms skyldig så är han, men tills att han är bevisat skyldig så är han lika oskyldig som dig!! Kom igen förfan!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Det känns mer och mer som att dom som jobbar där är inblandade, framförallt med tanke på den här användaren Ekulap eller vad personen nu heter som skriver så hetsigt här inne...

Har du så jävla usla argument och teorier att du inte kan komma fram med något bättre så förstår väl alla varför du blir förlöjligad.
2015-06-10, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gowild
Skulle inte förvåna mig om hon ligger i en av ladorna under golvet. Där man minst tror sakerna finns, brukar de finnas. beklagligt att det händer så mycket skit i Sverige. Snart vågar man inte lämna sitt hem längre.

Då skulle polishundarna märka ladan direkt...
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Det känns mer och mer som att dom som jobbar där är inblandade, framförallt med tanke på den här användaren Ekulap eller vad personen nu heter som skriver så hetsigt här inne...

Ja, det är den enklaste lösningen. Det brukar för det mesta vara den korrekta.
Bråk, olyckshändelse, panikåtgärder för att dölja brottet med sms, ologiskt spridda saker och försök att förvilla polisen i utplacering av prylar.
Medlem
Bensin i tanken? Tar på hjälm sätter i nyckel och undrar om bensinen räcker hem (första turen hem). Tar av handske för att ta mobil eller kolla kontant eller Kort - läget för ev tankning. Låg batteri=gå tillbaka in på café för att ringa eller hämta pengar. Eller gå till ladan för att fråga om bensin om någon är där.

Sådant kollar väl snuten va?
Medlem
Vad är det som säger att det är en ensam gm? En annan märklig sak är, att om hon blivit upplockad i en bil varför hittas då telefonfodralet 7-800 m från hennes arbetsplats (punkt 4). Caféets ägare bor i ett hus 750 m norr om punkt 4.
2015-06-10, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
En sjö hindrar hundar från att sniffa upp kroppen.

Nej det gör den inte. Åtminstone inte på de vattendjup som är tillgängliga utan båt i Vänern.
Medlem
Ponanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Hjälmen sitter nog fortfarande på hennes huvud tyvärr.
Varför det?
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Jaa det känns ju så. Att hon gått till mopeden, börjat göra sig redo för avfärd. Sätter nyckeln i tädningen, sätter ner påsen med tillbehör, tar på sig hjälmen och innan hon hinner lägga påsen med tillbehör i sadelfacket,putta ner scootern från centralstödet och starta & åka blir hon lockad/vapenhotad lungt, därifrån? Skulle även förklara varför hjälmen inte är funnen. Hon hade precis tagit på sig den i denna teori.

Tänk dig då.. att du hör någon ropa på hjälp eller något ifrån ladan, självklart kollar man vad det är även ifall man inte känner igen rösten, om ropet känns genuint.

Jag misstänker iaf att händelseförloppet är såpass att hon stog vid mopeden, satte ner sina saker och i med nycklarna, sedan på med hjälmen och HÄR, händer något. Vad vet jag inte men väldigt lite tyder på kamp på platts.

Samt att hon blivit slagen medvetslös och det inte blivit något blod p.g.a hjälmen tror jag inte heller på. En moped/MC hjälm flyger det smådelar & plast ifrån vid smäll. Så mycket småflis och delar att GM aldrig skulle ha tid att rensa upp detta osv.

Jag vet inte. Jag kan inte fastslå något alls men det är just denna tidspunkt som fångar mitt intresse mer än det upphittade delarna. Vad hände här? Hur lämnade hon mopeden när det uppenbarligen verkar som hon va sekunder ifrån att ge sig av etc. Kanske såg hon GM/GMs eller något och blev rädd just vid denna tidpunkt och började springa ifrån mopeden? Man har inte tid att starta moped och putta ner samt köra iväg vid en sådan hotbild. En Original scooter är riktigt slö i början. Speciellt vid kallstart.

EDIT: http://sverigesradio.se/sida/images/97/3533607_2048_1152.jpg?preset=article

Där är bild på där mopeden stog. Hade det blivit kamp där så blir det spår i grus & gräs som inte blåser bort på 90m innan pappan dyker upp.

Ingen som tänker som jag? Jag vill se mer tankar kring just denna tidpunkten vid mopeden och inte bara BS runt "JV" och de upphittade delarnas locations.

Det är så jävla odd. Så mycket som inte klickar.

LH behöver som sagt inte haft på sig hjälmen,den kan ha legat på mopedens sadel,hon kanske bara hunnit sätta i nyckeln och kanske hört något rop på hjälp,det finns mycket träd och buskage,så svårt att gömma sig där har det nog inte varit.
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag tror detta är gjort i efterhand. Såvida det inte satt någon påtänd medhjälpare och gjorde detta i farten?
Men varför kasta ut ägodelar om i så fall lisa skulle finnas kvar i bilen?

Risken är rätt stor att saker och ting kastats direkt efter försvinnandet.
Kanske det finns mer än en GM ?
En som kör och en som håller fast och plockar av Lisa hennes ägodelar.
Det finns också en möjlighet att Lisa försökt ringa under färden,men mobilen rycks ifrån henne.
Mannen/gossebarnet/idioten/puckot tar loss mobilskalet för att komma åt batteriet men misslyckas ock kastar ut skalet. Han försöker med all sin kraft att få ur batteriet men misslyckas även här som den totalt misslyckade individ han är.
I ren jävla ilska stampar och slår han i sönder mobilen, kastar ut delarna allt eftersom han får loss dom.

Ska Lisa klara sej ur detta med livet i behåll så hoppas jag att hon försöker hålla sej lugn som det bara går, vilket jag tror kan vara oerhört svårt i ett sånt här utsatt läge.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Ne det visste jag faktiskt inte. Tror inte heller att BO befinner sig i Vänern.
Sen så var väl min tanke att man kanske dyker på ställen som verkar troliga på något vis.

Vad bra, då har jag lyckats att utbilda någon idag! Skämt o sido så vad jag menade var att om du ska hitta någon på måfå i Vänern mha dykare måste du ha otroligt med tur.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in