Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 21:28
Medlem
Ferry31s avatar

Intressant inlägg. Jag är inne på ditt spår och tycker också det är som mest intressant. Vad händer efter att hon satt nycklarna i mopeden? Om hon blir rädd för någon som hon kanske känner igen och börjar springa därifrån så borde det ha skett en strid på en annan plats, om nu GM hinner ikapp och övermannar henne.

Jag vetefan alltså, det är så mycket skumt i det här fallet. Jag tror faktiskt allt gått lugnt till, men frågan är varför. GM kan i och för sig ha planerat allt och varit riktigt iskall genom hela proceduren, men det är ändå inte särskilt troligt att denne inte gör några misstag. Det är är ingen film liksom.

Någon som vet hur befolkat det var i området förresten? Borde någon höra om en flicka skriker för sitt liv?
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanahh92
Det här verkar vara hennes konto då det finns videos med en ung tjej som liknar henne oerhört

http://notvine.co/user/951923489349185536

Detta har redan varit uppe....
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Vem var det här som kände någon som åkt förbi kl 20 00 och då sett en moped utanför och att dörrarna var öppna till caféet? Denne någon måste ju ha sett i syne eftersom hennes moppe stod på baksidan, alltså inte vid dörrarna.
Det skulle kunna vara den andra tjejen på moppe som öppnat för Lisas pappa?
2015-06-10, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Är det verkligen bekräftat att JV befann sig i Luxemburg i söndags? Det finns uppgifter i tråden om ögonvittnen som säger att han tvärtom var hemma.

Aldrig någon som sagt att han är där, bara någon idiot i tråden som sa att han snackat med polisen, och att dom hade gett honom den infon, inte jätte troligt.
Medlem
snurresnigels avatar
Förstår inte nojandet över att en person hängs ut. Det är så internet fungerar. Både på gott och ont. Går inte att påverka folk genom att digitalt försöka få folk att inte hänga ut..

Håller med om att det är intressant att det var just denna dag hon skulle åka moped hem.. Samma sak med yt-videon. Konstiga tillfälligheter minst sagt..
Senast redigerad av snurresnigel 2015-06-10 kl. 21:31.
Medlem
klinger75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
En sjö hindrar hundar från att sniffa upp kroppen. Och med ett ordentligt sänke så kommer kroppen aldrig att flyta upp till utan.

fel likhundar känner lukten av kropp genom vattnet , nu hoppas vi dock att hon är i livet .
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Är det verkligen bekräftat att JV befann sig i Luxemburg i söndags? Det finns uppgifter i tråden om ögonvittnen som säger att han tvärtom var hemma.

Till er som oroar er över att JV hängs ut och kan vara oskyldig:

Jag förstår och instämmer i att bland det jävligaste som finns är falska ogrundade anklagelser mot oskyldiga personer. Man bör alltid vara försiktig med att dra förhastade slutsatser och komma med grova anklagelser utan konkreta bevis, och framförallt inte själv ge sig på den misstänkte utan först låta polisen sköt sitt jobb. Men det finns mycket som pekar mot JV i detta fallet och för lite info från polisens sida huruvida de förhört honom eller inte. Jag kan därför inte släppa misstankarna mot JV så länge jag inte fått bekräftat från säker källa att polisen förhört honom, och eventuellt avfört honom från utredningen.

Polisen har ju sagt att dom undersöker honom. Att han var i Luxemburg är absolut inte bekräftat, snarare tvärt om. Han verkar som en jobbig typ men om du nu tycker det är illa att hänga ut oskyldiga så är ju dina anledningar irrelevanta eftersom polisen sagt att dom har koll på honom och att dom kollar hans alibi.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pointzero
Hej. Kan någon pma mig lite uppgifter. Vad heter hennes pappa, mamma samt syster. Ev deras facebook. Om någon har. Samt vad pappan har/hade för tjänst vid Försvarsmakten. Om dom ursprungligen är från Skövde. Kan ha något på g men måste först ha lite info. Tack

vänd dig till polisen!
Medlem
Illkrokkodills avatar
Börjar även låta som själmord. Tjejer i den åldern har mycket att bära på.. Hålla fasaden utåt är säkert lätt. Men när sorgen slår till, skiter man kanske i moppar, hjälmar, mobiler osv....
2015-06-10, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Hon väntade på moppen tills han svängde in, sen satte dom sig i hans bil för att prata och då blev det bråk? Inte så långsökt kanske. Han avvaktade till de andra hade åkt, av någon anledning.
Skulle förklara varför hon inte ville bli upphämtad.

Det som talar emot är ju att polisen borde ha koll på hennes surf- och mobilkontakter. Hon kan ju flörtat med någon kund och stämt träff efter stängning och då är det ju jobbigt läge. En härlig "bad boy" kanske.

Och den telefonkontakt som då troligtvis skett precis innan kan ju då förklara den frenesi som brukats i "demonteringen" av mobiltelefonen. GM ville helt enkelt göra sig av med bevis att ett möte planerats.

Bland de troligaste teorierna just nu...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Med tanke på en desperat gärningsman med "tidsbrist" om man säger så, så är nog sjön det snabbaste sättet att dumpa en kropp...

Jag hoppas dock att hon fortfarande är vid liv, bunden i en jordkällare eller liknande vid något ödetorp..

Fy faan vad illa berörd jag är av detta fall.

Ja fyfan, eftersom de inte hittat någon kropp än kan vi ju bara hoppas att det betyder att hon inte blivit mördad på plats och därmed fortfarande finns vid liv någonstans. Men ja, personligen önskar jag att jag kunde delta i söket som man känner att man gör nåt vettigt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Om GM är kunnig och BO har dödats.. Var är smartast att dumpa en död kropp? I en sjö (vänern ligger precis intill) eller gräva ned?

Ifall kroppen skulle ha dumpats i en sjö borde den ha flutit upp till land vid det här laget, om inte GM har fäst stenar på kroppen.

Att gräva ner en tid kan ta väldigt lång tid och polishelikoptrar borde ha märkt spår efter det ifall det har skett på en åker. Om kroppen är nedgrävd i ett mer tätt område är det svårare för helikoptrarna att finna platsen men borde inte vara något problem för polis hundarna eftersom lukten blir starkt efter något dygn.

Enligt mig är det säkraste att man styckar kroppen och bränner delarna senare för att göra det svårare att spåra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in