2015-06-10, 21:26
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Om GM är "kunnig/kan tänka till" och det är planerat och BO har dödats.. Var är smartast att dumpa en död kropp? I en sjö (vänern ligger precis intill) eller gräva ned?

Beror på vad han har tillgång till. Har han båt? Har han grävmaskin? Kan räcka med att gömma kroppen på ställe i naturen där människor inte rör sig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Den är raderad. Jag känner till personer som känner tjejen och hon finns inte kvar på deras vänlistor.

Konstigt. Sidan var väl ändå bara synlig för vänner? Vet inte varför familjen om de nu har lösen skulle vilja plocka bort den och Facebook skulle absolut inte göra det innan dom vet om hon lever eller inte. GM eller hon själv som gjort detta?
Medlem
Det här verkar vara hennes konto då det finns videos med en ung tjej som liknar henne oerhört

http://notvine.co/user/951923489349185536
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blablablu
Hur vet vi att hjälmen inte är funnen?

Precis. Det är inte säkert att polisen kommunicerar ut alla eventuella framsteg de gör.
2015-06-10, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
En sjö hindrar hundar från att sniffa upp kroppen. Och med ett ordentligt sänke så kommer kroppen aldrig att flyta upp till utan.
Finns som sagt likhundar för vatten också. Men tror det är betydligt mycket mer komplicerat sök om man inte vet var man ska söka.
Medlem
Catpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pointzero
Hej. Kan någon pma mig lite uppgifter. Vad heter hennes pappa, mamma samt syster. Ev deras facebook. Om någon har. Samt vad pappan har/hade för tjänst vid Försvarsmakten. Om dom ursprungligen är från Skövde. Kan ha något på g men måste först ha lite info. Tack

Hör av dig till polisen ist. Onödigt att hänga ut familjen när de redan befinner sig i en otroligt svår och hemskt situation. Det sista de vill just nu är nog att få sitt privatliv uthängt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Nu sa de i Expressens sändning att polisen har en misstänkt som de jagar. Kanske någon redan skrivit, sorry för det i så fall.

What?? Länka?
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
En sjö hindrar hundar från att sniffa upp kroppen. Och med ett ordentligt sänke så kommer kroppen aldrig att flyta upp till utan.

Dykare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RennTech71
Har tenkt litt i denne retningen tidligere - og jeg mener det sannsynligvis er noe slikt som faktisk skjedde i Sigrid-saken i Norge. Altså at det ikke var en planlagt handling.

I dette tilfellet var det mye vind den dagen, og politiet har jo faktisk antydet at hansken som ble funnet i en bygning kunne ha blåst dit.

Et scenario kan være: Hun sender SMS til foreldrene sine, setter nøkkelen i mopeden før hun tar på seg hjelm og hansker (den rekkefølgen brukte ihvertfall alltid jeg når jeg hadde moped/MC - satte alltid i nøkkelen før jeg tok på meg det siste kjøreutstyret).

Hjelmen tas på og hanskene ligger på setet til mopeden. En av dem blåser av gårde og hun løper etter den over veien med sterkt redusert sidesyn og hørsel på grunn av hjelmen. Hun blir påkjørt og gjerningsmannen/kvinnen og hjelper henne inn i bilen under påskudd av å kjøre henne til sjukhus. Gjerningsmannen er kanskje påvirket av alkohol eller narkotika, kjører en stjålet bil, har kjørt altfor fort eller får rett og slett panikk med tanke på hva som vil skje når noen finner ut av påkjørselen.

Eventuelt manglende spor etter en påkjørsel på stedet kan jo være begrunnet med at hun hadde på seg hjelm - de fleste tilfeller der man begynner å blø synlig umiddelbart etter en påkjørsel er vel fra hode/ansikt/nese

Bare et innspill som tar for seg alternativt hendelseforløp der det ikke er noen 'ful gubbe' med i hendelsen. Slike ting har jo hendt tidligere - det var en hendelse i Norge for flere år siden der en ung jente ble påkjørt og hengende fast under bilen. Hun som kjørte stoppet ikke opp men kjørte hjem (!) i panikk med jenten hengende under bilen.
Borde det inte varit bromsspår på vägen i så fall?
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dude70
Nej det har du rätt i,men är man sist kvar på platsen så kanske man känner ansvar i att gå och kolla.
Söndag kl.18,skitväder och inte mycket folk i rörelse.GM ser henne rycker åt sig mobilen och slänger den i backen,sen urartar det.

Jag tycker att just väder och vind talar emot att hon kliver av och går och spanar. Nu är det bara jag men skulle jag ha en timmes moppefärd i pissväder framför mig vill jag hem så snabbt som möjligt. Hör jag dessutom skumma ljud från en lada när jag är totalt ensam skulle få mig att bara dra ännu snabbare.

"Ängarna ovanför kaféet" låter både obehagligt och som en Håkan-låt. Vad har hänt på de där jävla ängarna egentligen?
2015-06-10, 21:28
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Om GM är "kunnig/kan tänka till" och det är planerat och BO har dödats.. Var är smartast att dumpa en död kropp? I en sjö (vänern ligger precis intill) eller gräva ned?

Med tanke på en desperat gärningsman med "tidsbrist" om man säger så, så är nog sjön det snabbaste sättet att dumpa en kropp...

Jag hoppas dock att hon fortfarande är vid liv, bunden i en jordkällare eller liknande vid något ödetorp..

Fy faan vad illa berörd jag är av detta fall.
2015-06-10, 21:28
Medlem
Första gången tjejen åker moppe hem lägger mobilen av och hon blir bortrövad samt får sina tillhörigheter utspridda längs en byväg. Är detta maximal otur eller vad?

Med tanke på färdväg och om spåren till dammen tillhör detta, kan man fundera över vad för fordon som används. Spårbredden (ca 110cm) stämmer inte med bil, kan det i så fall varit en 4-hjuling?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in