Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Har läst någonstans att belöningar skapar otroligt mycket sidospår som i många fall förlänger sökandet.

dessutom försöker folk att utnyttja det till max.
Medlem
POTATISHACKANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aidsprutten
Jag ser 3 alternativ, antingen ett äckel till lastbils chaffis ala eklund, den lokale idioten eller en svartsjuk pojkvän

Eller en svartsjuk fru.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Det är ofta folk spekulerar men ofta stannar det vid initialer eller maskerat namn. Detta som händer med JV är bortom alla gränser för vad som är okej. Folk som inte själva är drabbade tar så lätt på uthängningar, men de inser inte att de kan förstöra någons liv.

Det finns grund för det, annars skulle polisen aldrig tagit tipsen på allvar.
Men det finns ju som tidigare nämnts inget bekräftat att JV har något med det hela att göra. Det återstår att se. Just nu känns det ju som det kan vara vilken idiot som helst.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aidsprutten
Jag ser 3 alternativ, antingen ett äckel till lastbils chaffis ala eklund, den lokale idioten eller en svartsjuk pojkvän

Ex-pojkvännen har ett alibi.
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Väl skrivet. Sjukt att man inte inser vad man egentligen gör när man sprider rykten som det så tydligt är i det här fallet.

Killen verkar dock knappast vara någon ängel, hade inte massa folk vittnat om att han hotat folk i affärer/cafe samt skrivit han vill köpa pistol på twitter, samt visar upp sitt håriga rövhål och kuk för alla att se, så hade folk bett om ursäkt direkt om polisen avfärdat honom.

Men verkar mer som polisen håller ännu mer koll på han bara, så något är på g.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POTATISHACKAN
Ramlar in sent i tråden. Följde TV4:as livesändning med ett halv öga på em. Något som slog mig var att cafeets ägarinna var ofta i rutan. Nog för att de behövde utfyllnad men kan inte hon vara skyldig?
Lite Linda Chenfallet övet detta.
Därför inget spår av våld. Någon som hon kände väl borde ju skickat smset för det sände väl sent.
Ägarinnans man kanske varit lite klåfingrig och det kan man förstå. Flickan ser ju väldigt bra ut.

I Linda Chen fallet var Mats Alm, dvs mördaren, den som skulle få ut en livförsäkring. Jag är ganska säker på att cafeets ägarinna inte är förmånastagare till de anställdas eventuella livförsäkringar. Det är förvisso inte lätt att avskeda anställda, men de flesta gör nog hellre det än mördar dem.
Tror faktiskt inte ett dugg på att det skulle vara någon på cafeet.
2015-06-10, 21:01
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Jo, det är ju verkligen så en 17-åring tänker när någon försöker mörda och våldta henne.

Ja då hade hon nog inte kommit mer än några meter ifrån Cafeét innan hon var död.
Medlem
whateverwhats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slasktomte
Det var alltså första gången hon inte blev skjutsad till/från jobbet?
Talar helt emot att det var planerat, lutar åt en besökare på caféet som fått ett infall.
Vore också intressant om hennes far har alibi.

Eller så var det väldigt planerat av en som visste att hon skulle för första gången åka hem på egen hand..
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Jag tror verkligen inte hon blivit släpad eller överfallen vid mopeden. Det är grus & gräs där runtom och polisen säger inte att det ser ut att ha varit något kamp eller liknande, och det syns isf och lämnar spår. Även ifall de blåser. Speciellt när pappan & polis var där 1.5h efter redan.

Inte heller tror jag att hon blev överfallen på mopeden när hon tagit på sig hjälm & satt i nyckeln.

Det är inte ovanligt att tjejer som kanske inte riktigt når ner när dom sitter på mopeden står jämte scootern och sätter i nyckeln o startar för att putta ner den från centralstödet innan dom sätter sig.
Nu vet jag inte höjd på mopeden men jag minns att det var väldigt vanligt för även medel till långa tjejer att göra så.

Jag tror inget överfall har hänt vid mopeden. Vilket är VÄLDIGT konstigt då hon har vart vid mopeden iom att hjälmen inte är där, nyckeln är i tändningen och hennes påse med tillhör (antar extra kläder osv) stog vid mopeden. Mopeden startade och var orörd i mekanisk väg dessutom enligt polis.

Det är riktigt fundersamt detta.

Lisa kan ha suttit på mopeden i färd med att starta mopeden, när en bil stannar till vid vägen och frågar om hur man hittar till xxxx plats/by, Lisa går av mopeden går bort till bilen och ut hoppar den hotfulla GM och Lisa springer iväg till ladan, där hon tappar handsken, GM fångar Lisa och åker iväg med henne i bilen till någon planerad lokalitet. Efter dådet tar GM Lisas kläder etc och sprider dom evt. i den ordning i vilken man skulle klä av sig.

Att polisen säger att det är "en röd tråd" mht. de fynd som hittats, skulle kunna innebära att GM leker någon sorts "cat & mouse" lek med polisen, om så är fallet då är detta sannolikt ett planlagt mord, uttänkt av mördaren som någon slags mord "artwork", en riktigt kuslig mördartyp i så fall.

(Hoppas värkligen att jag har fel och att Lisa "bara" hålls fången och snarast hittas av polis eller annan person.)
2015-06-10, 21:02
Medlem
Catpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamite__
Hjälmen är inte hittad, och med tanke på storleken så borde den ha hittats om inte GM tagit den med sig.

(Se mitt tidigare inlägg för teori om det: (FB) 17-årig kvinna försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart) )

Verkar också ganska långsökt att GM skulle gått runt och lagt ut "villospår", det ökar förmodligen risken mer än vad det hjälper honom. Varje extra minut han uppehåller sig på platsen ökar risken för upptäckt.

De har hittat flera andra fynd men hjälmen är fortf borta. Konstigt tycker jag. Om nu L flytt från GM som en del verkar vara inne på är det osannolikt att hon släpat med sig hjälmen. Hade hon lämnat den hade den varit funnen vid detta laget. vad ska GM med hjälmen att göra? Gömma bevis från polisen?
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Usch får vibbar från Bodenstyckningen brr

Appropå det, finns det några ödahus i området för försvinnandet?
Medlem
Upphittat kontokort tyder på rånöverfall?
Varför vill en våldtäktsman sprida offrets plastkort kring sig?
Trasig mobil däremot....hmm

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in