Citat:
Ursprungligen postat av
znorlax
Jag tror verkligen inte hon blivit släpad eller överfallen vid mopeden. Det är grus & gräs där runtom och polisen säger inte att det ser ut att ha varit något kamp eller liknande, och det syns isf och lämnar spår. Även ifall de blåser. Speciellt när pappan & polis var där 1.5h efter redan.
Inte heller tror jag att hon blev överfallen på mopeden när hon tagit på sig hjälm & satt i nyckeln.
Det är inte ovanligt att tjejer som kanske inte riktigt når ner när dom sitter på mopeden står jämte scootern och sätter i nyckeln o startar för att putta ner den från centralstödet innan dom sätter sig.
Nu vet jag inte höjd på mopeden men jag minns att det var väldigt vanligt för även medel till långa tjejer att göra så.
Jag tror inget överfall har hänt vid mopeden. Vilket är VÄLDIGT konstigt då hon har vart vid mopeden iom att hjälmen inte är där, nyckeln är i tändningen och hennes påse med tillhör (antar extra kläder osv) stog vid mopeden. Mopeden startade och var orörd i mekanisk väg dessutom enligt polis.
Det är riktigt fundersamt detta.
Lisa kan ha suttit på mopeden i färd med att starta mopeden, när en bil stannar till vid vägen och frågar om hur man hittar till xxxx plats/by, Lisa går av mopeden går bort till bilen och ut hoppar den hotfulla GM och Lisa springer iväg till ladan, där hon tappar handsken, GM fångar Lisa och åker iväg med henne i bilen till någon planerad lokalitet. Efter dådet tar GM Lisas kläder etc och sprider dom evt. i den ordning i vilken man skulle klä av sig.
Att polisen säger att det är "en röd tråd" mht. de fynd som hittats, skulle kunna innebära att GM leker någon sorts "cat & mouse" lek med polisen, om så är fallet då är detta sannolikt ett planlagt mord, uttänkt av mördaren som någon slags mord "artwork", en riktigt kuslig mördartyp i så fall.
(Hoppas värkligen att jag har fel och att Lisa "bara" hålls fången och snarast hittas av polis eller annan person.)