Citat:
Ursprungligen postat av
Reda
Man behöver väl inte vara bonde för att bo på en gård? Har inte sett någonstans att BO är bonde.
Googlade lite. Det verkar vara en bonde som deklarerar för jordbruksrörelse. Även om bönder är starkare än vad de flesta tror, är många av dem välvilliga och vänliga mot människor. De tror gott om många. De bor ju inte i ett förortsgetto eller behöver ha och göra med det vi andra råkar ut för varje dag. Du behöver inte vara "street-smart" om du sköter ditt jordbruk bra.
Du kan ju tänka dig scenariot att en av dem frågar om vatten eller vill ha hjälp med en att visa vägen på en karta. Den andra ungjäveln drämmer till bakifrån med slägga eller järnrör mot huvudet. Då hjälper det inte om du kan lyfta båda ungjävlarna i var sin rak arm.
Skulle nog tro att bönderna längs 41:an blir mer misstänksamma efter detta. Gårdarna ligger som pärlband utspridda längs vägen. Jag skulle nog inte knacka på någon dörr där om jag fått punktering en mörk natt....
Mycket tråkigt. Jag lider med bondens familj och vänner. Jag önskar ungjävlarna och deras ansvariga familjer och förmyndare dit pepparn växer...