2015-06-10, 16:19
Medlem
WalterNeffs avatar
Familjehemsplacering brukar innebära en ganska stökig bakgrund, kanske med en lång historia av att ha blivit utsatta för misshandel/sexuella övergrepp/missbruk. Om dom är så pass våldsbenägna i så unga år är det inte långsökt att tro att dom antagligen har farit ganska illa.

Äldre ensamstående herre + två unga pojkar på rymmen ger också ganska kraftiga homosexvibbar. Det är heller inte långsökt att dra slutsatsen att dom antagligen varit där i något sorts sexuellt sammanhang. Antingen har dom fått kontakt via internet eller hört ryktesvägen att gubben gillar unga småpojkar. Antagligen med något sorts löfte om utbyte av pengar mot sexuella tjänster.

Och antingen har dom genomfört detta och sen försökt utpressa gubben, möjligtvis rånat honom efteråt. Eller gått direkt på utpressning och/eller rån. Och sen har situationen eskalerat till mord. Scenariot är varken särskilt långsökt eller ovanligt i dom sammanhangen. Men ja, det här är ju bara en ren spekulation.
Citera
2015-06-10, 16:32
Medlem
MisterMozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://unvis.it/www.expressen.se/gt/13-aringens-advokat-han-fornekar-brott/
Värdelös advokat
Citera
2015-06-10, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Familjehemsplacering brukar innebära en ganska stökig bakgrund, kanske med en lång historia av att ha blivit utsatta för misshandel/sexuella övergrepp/missbruk. Om dom är så pass våldsbenägna i så unga år är det inte långsökt att tro att dom antagligen har farit ganska illa.

Äldre ensamstående herre + två unga pojkar på rymmen ger också ganska kraftiga homosexvibbar. Det är heller inte långsökt att dra slutsatsen att dom antagligen varit där i något sorts sexuellt sammanhang. Antingen har dom fått kontakt via internet eller hört ryktesvägen att gubben gillar unga småpojkar. Antagligen med något sorts löfte om utbyte av pengar mot sexuella tjänster.

Och antingen har dom genomfört detta och sen försökt utpressa gubben, möjligtvis rånat honom efteråt. Eller gått direkt på utpressning och/eller rån. Och sen har situationen eskalerat till mord. Scenariot är varken särskilt långsökt eller ovanligt i dom sammanhangen. Men ja, det här är ju bara en ren spekulation.

Även om det är en spekulation, är den synnerligen osmaklig. Förmodligen sitter du fast i sjuka fantasier.
Citera
2015-06-10, 16:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Man undrar ju lite om det var 13-åringar eller "13-åringar" ?

Nu är jag ju inte 65 själv, men dom 13-åringar jag känner hade jag kunnat slå medvetslösa med vänsternäven samtidigt som jag åt en macka. Bönder brukar inte vara speciellt klent byggda, ens i 65-årsåldern.
Citera
2015-06-10, 16:46
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Är det invandrare? Får mig att tro det eftersom media verkar tysta ner något som borde vara toppnyhet.

Det kan naturligtvis vara så, men även om det handlat om två pursvenska 13-åringar hade media varit mycket försiktiga. Vad man än tycker och tror, så handlar det (i alla fall nominellt och vad vi kan känna till) om två barn som dessutom bara är misstänkta. Att hänga ut dessa i media gör man helt enkelt inte, i alla fall inte i Sverige.
Citera
2015-06-10, 16:47
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Är det invandrare? Får mig att tro det eftersom media verkar tysta ner något som borde vara toppnyhet.

Nog mest troligt, att man 'tystar ner' (alternativt är försiktig med misstänktas bakgrund) pga deras ålder....
Citera
2015-06-10, 16:51
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndraSortering
Nog mest troligt, att man 'tystar ner' (alternativt är försiktig med misstänktas bakgrund) pga deras ålder....
Helt tyst är inte. Kommenteras just nu på kvart-i-fem ekot.
Citera
2015-06-10, 17:04
Medlem
Megr1ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Du menar troligen
"Var ute och gick med sin hund vid vår gård."
För det var väl inte du som gick med hans hund, vilket var vad du egentligen skrev.

Alldeles riktigt, skrev det på mobilen och kontrollerade det inte.
Revision: Jag var alltså inte ute och gick med hans hund, utan han gick med sin hund utanför vår gård!
Tack för det Grisbrottaren!
Citera
2015-06-10, 17:16
Medlem
Samma namn som jag fått från min vän oxå...

Citat:
Ursprungligen postat av west86
jag vet vem den här är du la upp.
jag ska höra mig för. har en kompis som varit boende hos han för massa år sedan. och vet sedan innan att P inte är som han borde
Citera
2015-06-10, 17:21
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Blir väl ungdomshem för de unga mördarna:
Citat:
- När det gäller barn under 15 år så är det socialtjänstens ansvar att utreda vilka insatser som behövs för att personen ska komma på rätt väg. Det finns väl upparbetade rutiner mellan polis och socialtjänst. Det kan finnas ett flertal omständigheter som pekar åt olika håll, och då tar man ställning till den minderåriges behov och skräddarsyr en lösning.

Oavsett vad polisutredningen kommer fram till eller den eventuella skuldfrågan så kan inte minderåriga i Sverige dömas till fängelse.

- Men enligt paragraf tre i lagen om vård av unga kan man placera minderåriga under 15 år på ett så kallat särskilt ungdomshem, säger Lisbeth Nilsson.

Sådana ungdomshem är låsta institutioner, och det är enbart statens institutionsstyrelse som får ha den typen av låsta institutioner.
https://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2742620-sa-jobbar-man-med-mordmisstankta-barn
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2015-06-10 kl. 17:30.
Citera
2015-06-10, 17:47
Medlem
Är det en pedogubbe ? Skulle ju förklara allting.
Citera
2015-06-10, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man undrar ju lite om det var 13-åringar eller "13-åringar" ?

Nu är jag ju inte 65 själv, men dom 13-åringar jag känner hade jag kunnat slå medvetslösa med vänsternäven samtidigt som jag åt en macka. Bönder brukar inte vara speciellt klent byggda, ens i 65-årsåldern.

Man behöver väl inte vara bonde för att man bor på en gård? Har inte sett någon uppgift att BO är bonde.
Senast redigerad av Reda 2015-06-10 kl. 18:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in