Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 20:31
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Den där handsken som hittades i en lada på andra sidan vägen om caféet. Vad tror ni om den? Den kan knappast ha blåst dit. Lisas moped stod på baksidan av Cafét. Ladan ligger mitt emot framsidan.
Hon kan ha tappat den på morgonen när hon kom till jobbet t.ex?
2015-06-10, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Finns det någon möjlighet/hur stor är sannolikheten att eventuell GM har färdats över Vänern direkt efter kidnappningen?

Och sänkt henne nånstans mellan Fästa och Källby...
Moderator
blomvattnares avatar
Många inlägg pollas just nu för misstänkt brott mot 1.06. Låt bli att försöka kartlägga medlemmar.

/Mod
Medlem
maestro6s avatar
Enligt tidiga uppgifter skulle hon vara väldigt påpälsad med kläder för en kall färd hem.
Inga kläder har hittats mer än en handske.
Jag tror hon har förts längre bort.
2015-06-10, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Hon kan ha tappat den på morgonen när hon kom till jobbet t.ex?
Hon hade ingen naturlig anledning att besöka den ladan. Men jag läste nu att nån skrev att hon kanske rusade in där i flykten och i panik försökte ringa med telefonen. Det låter rimligt förutsatt att det var en högerhandske.
2015-06-10, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sol45
Ser att bilden på BO och denna Joh*n v*dm* börjar spridas flitigt på facebook och folk uppmanar att dela bilden.

I bilden har någon skrivit att det är JV som lagt ut detta "13" klippet vilket,vad jag förstått det som, inte finns någon som helst bevisning eller grund för.

Kanske kan vara bra att tänka sig för innan man sprider sådan information som uppenbarligen har felaktig information.

Stackars jävel! Inte nog med att han är ful och äcklig, som toppen över i:et så blir han uthängd som mördare och våldtäktsman också..
2015-06-10, 20:34
Medlem
Ja och då måste han ha varit iskall... Det rimliga borde vara att man drar iväg fort som f*n istället för att vandra/åka runt och lämna spår av hennes tillhörigheter i nära anslutning till caféet. Om man punktar upp alla de platser där fynd gjorts och sedan slår en cirkel mellan punkterna får man en mittpunkt vilket mycket väl kan bli caféet i slutändan. Men jag tror inte ens själv på den teorin...

Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
För att förvirra/försvåra så mycket som möjligt såklart. Alternativt att hon tappat grejer för att någon ska hitta henne.
Medlem
Talades något om att det blåste kuling den natten, i vilken riktning låg vinden? Och exakt hur stark var vinden?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Om hennes farsa är militär som det påstås så kan det mycket väl vara så att Lisa själv har fått lära sig ett och annat när det kommer till överlevnad. Kan hoppas att hon har blivit rädd för någon och sprungit iväg, därav lämnat nycklarna i mopeden och letat sig utåt och strategiskt lämnat lite saker efter sig så polis, militär, MP skulle kunna få upp ett spår. Hon kanske ligger och trycker någonstans? Hoppas innerligt det.

Känns osannolikt. I ett scenario där hon gömmer sig för GM ute i naturen, så lär hon väl knappast ha legat och tryckt längre än 5-10h. Det blir kallt på natten, hon skulle ha blivit hungrig, därtill efter 5-10h undrar jag hon rimligen skulle trott att GM fanns kvar så att det vore en risk att försöka nå närmsta bebyggelse.

I så fall, om hon verkligen finns i livet i skogen och trycker någonstans skulle det möjligtvis vara p.g.a. chock/ångesttillstånd/allmän förvirring, att hon inte förmår ta sig därifrån. Men tiden talar emot ett sådant scenario där hon fortfarande är i livet.

Om man går på att hon skulle vara i skogen, svältande, psykiskt utslagen tror jag att hon svälter till döds på 3-4 dygn.

Men jag är inte särskilt bra uppdaterad på hur naturen ser ut i området, finns det "oändligt med skog" i vissa riktningar skulle hon helt klart kunna ha förirrat sig in i ett sånt område, och därför inte upptäckts, men fan vet, hon borde ha dött vid det här laget utan mat och dryck...
2015-06-10, 20:35
Medlem
scaleo97s avatar
Här är några intressanta länkar till alla hobby detektiver.

https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=zOmqTEpmrbKs.kpfjECwgJkZI

https://www.youtube.com/watch?v=n3IuUuNV_zk
Senast redigerad av scaleo97 2015-06-10 kl. 20:45.
Medlem
Frozzzts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kabman
Du verkar ha koll på omgivningarna: finns mobildelarna på höger sida av vägen från caféet sett? Kan ju i så fall tyda på att en passagerare slängt ut dem under pågående färd. (och tvärtom ifall det är på vänster sida)

Nej tyvärr så kan jag inte området, använder bara fakta som faktiskt presenterats + google maps + sunt förnuft.

Tycker, av det jag skrev innan, det åtminstone finns ett Väldigt troligt scenario;
1. mobilen har krossats Innan färd
2. den har, av döma av terräng, spridning av delar, samt typ av väg (smal grusväg), kastat eller strötts ut från ett rullande fordon.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sicomet
Jag tror att den har plockats isär och att delarna består utav ett batteri, en batterilucka och själva mobilen. Alltså en under färden isärplockad telefon, inte någon sönderstampad/krossad telefon.
Det tror inte jag eftersom det krävs verktyg för att göra det. Länk
Därför tror jag att skärmen rör sig om glasbitar från en skärm eller något som inte har med fallet att göra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in