Citat:
Ursprungligen postat av
Xehke
Om hennes farsa är militär som det påstås så kan det mycket väl vara så att Lisa själv har fått lära sig ett och annat när det kommer till överlevnad. Kan hoppas att hon har blivit rädd för någon och sprungit iväg, därav lämnat nycklarna i mopeden och letat sig utåt och strategiskt lämnat lite saker efter sig så polis, militär, MP skulle kunna få upp ett spår. Hon kanske ligger och trycker någonstans? Hoppas innerligt det.
Känns osannolikt. I ett scenario där hon gömmer sig för GM ute i naturen, så lär hon väl knappast ha legat och tryckt längre än 5-10h. Det blir kallt på natten, hon skulle ha blivit hungrig, därtill efter 5-10h undrar jag hon rimligen skulle trott att GM fanns kvar så att det vore en risk att försöka nå närmsta bebyggelse.
I så fall, om hon verkligen finns i livet i skogen och trycker någonstans skulle det möjligtvis vara p.g.a. chock/ångesttillstånd/allmän förvirring, att hon inte förmår ta sig därifrån. Men tiden talar emot ett sådant scenario där hon fortfarande är i livet.
Om man går på att hon skulle vara i skogen, svältande, psykiskt utslagen tror jag att hon svälter till döds på 3-4 dygn.
Men jag är inte särskilt bra uppdaterad på hur naturen ser ut i området, finns det "oändligt med skog" i vissa riktningar skulle hon helt klart kunna ha förirrat sig in i ett sånt område, och därför inte upptäckts, men fan vet, hon borde ha dött vid det här laget utan mat och dryck...