Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderworker
Det kan ju vara massor av olika möjliga saker. I påsen vid mopeden skulle det kunna finnas ombytesplagg, skor, sminkväska, drickaflaska, matsäck osv osv.

Hon kan förutom vanliga kläder och ev hjälm och mobilen förstås haft på sig plånbok, smycken, solglasögon, kort, smink, godis, hårspännen, plåster, klocka, hårextensions osv osv.

Sant! Tänkte inte så långt.

-

Jag begriper inte varför man inte letar längre bort? Tror de verkligen att hon helt plötsligt ska dyka upp där alla dessa människor har härjat och sökt i flera dagar redan? Jag vet att offret ofta befinner sig i närheten av där han/hon sågs sist, men det känns ju givet att hon befinner sig säkert en bra bit där ifrån åtminstone.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Att de hittar saker utspritt på en åker nära jobbet, alltså så har hon inte blivit borttransporterad levande iallafall? vad fan har hänt?
Nu kan väl i enstaka fall en ungdom överleva en sönderslagen mobil, så än är inte loppet kört.
Det positiva är att man hittat så graverande saker i närheten men inget tecken på vare sig strid eller skador.
Hoppas fortfarande på att dessa saker är planterade och flickan fortfarande är vid liv.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinaw
Har Lisas facebook länkats?

Vet ej. Men hennes Instagram har iaf.
Medlem
Den där handsken som hittades i en lada på andra sidan vägen om caféet. Vad tror ni om den? Den kan knappast ha blåst dit. Lisas moped stod på baksidan av Cafét. Ladan ligger mitt emot framsidan.
2015-06-10, 20:28
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djbruin
Tycker oxå det är märkligt att fynden verkar göras på så olika platser. Varför dumpade inte gärningsmannen (?) allt på samma gång? Känns som en ruggigt iskall typ detta. Men kanske inte stämmer att de nya fynden gjordes väster om caféet utan var där skalet hittades. Hittar de andra fynd runt om på andra platser nu börjar jag så smått fundera på den idiotiska lösningen att hon finns någonstans på caféet.....

För att förvirra/försvåra så mycket som möjligt såklart. Alternativt att hon tappat grejer för att någon ska hitta henne.
Medlem
Mr.Maazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xevilmf
Är det iphone eller android vi pratar om? Det har betydelse då iphone är ju liite svårare att ta sönder? Rätta mig om jag har fel
Ja, slänger man en iPhone är den ju hyfsat hel efteråt, förutom sprucken skärm. En androidtelefon har ju löst bakstrycke så att man kan ta ut batteriet t ex, så den borde vara i fler delar efter att man har slängt iväg den.
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Finns det någon möjlighet/hur stor är sannolikheten att eventuell GM har färdats över Vänern direkt efter kidnappningen?
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Helt omöjligt att hinna läsa ifatt tråden ju. Vilken hets! Jag är inte helt 100 på exakt var alla fynd gjorts relativt caféet. Skulle vara trevligt ifall det fanns en karta som någon kunde markera på?

Tidigare har jag trott att någon tog med henne i en bil, men jag börjar faktiskt tro att hon har flytt till fots. Om det är som jag tror med fynden så ligger handsken konstigt (fel sida av vägen), men sen tror jag att hon flytt ut på fältet bakom/söder om caféet, det är väl där man gjort nya fynd idag? Det kan mycket väl vara hjälmen man hittat då den är jobbig att springa med. Sen kan hon ju även ha tappat en jacka eller plånbok som är lätt att koppla till henne. Även gårdagens fynd med mobilskal och display ligger i samma riktning från caféet (om jag fattat rätt) och någonstans här har hon antagligen blivit upphunnen. Låt säga att någon lurpassat på henne vid caféet och hotfullt närmar sig precis när hon ska sätta sig på mopeden, då är nog den naturliga instinkten att springa och inte sitta kvar på moppen för att hinna starta, fälla upp stöd och accelerera iväg.

Jag tror hon hittas inom 24 timmar inom 2km från caféet

Det finns karta i tråden
2015-06-10, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Om hennes farsa är militär som det påstås så kan det mycket väl vara så att Lisa själv har fått lära sig ett och annat när det kommer till överlevnad. Kan hoppas att hon har blivit rädd för någon och sprungit iväg, därav lämnat nycklarna i mopeden och letat sig utåt och strategiskt lämnat lite saker efter sig så polis, militär, MP skulle kunna få upp ett spår. Hon kanske ligger och trycker någonstans? Hoppas innerligt det.

då kunde hon väl släppt mobilen , varför skulle hon kasta sönder den för?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frozzzt
1. Det är en Iphone hon ägde
2. Det är på en grusväg med vegetation på bägge sidor = dämpar nedslag om en mobil kastas ut
3. En väg som tillåter låg hastighet innebär att 1. delarna sprids över mindre område OM hela mobilen kastas ut på en gång=man borde hittat i stort sett hela mobilen på samma plats. 2. Låg hastighet innebär även det ett otänkbart scenario att mobilen skulle demoleras såpass att man hittar "en sprucken display osv"

Tycker det verkar självklart att mobilen krossats Innan den antagligen spreds ut från fordonet under färd.

Du verkar ha koll på omgivningarna: finns mobildelarna på höger sida av vägen från caféet sett? Kan ju i så fall tyda på att en passagerare slängt ut dem under pågående färd. (och tvärtom ifall det är på vänster sida)
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hopeyouguessmyname
Mycket bra teori men skriken borde hörts in till tjejerna i caféet, om de var kvar på plats.

Lisa var ensam kvar på platsen. De andra hade redan åkt.
2015-06-10, 20:30
Medlem
Ser att bilden på BO och denna Joh*n v*dm* börjar spridas flitigt på facebook och folk uppmanar att dela bilden.

I bilden har någon skrivit att det är JV som lagt ut detta "13" klippet vilket,vad jag förstått det som, inte finns någon som helst bevisning eller grund för.

Kanske kan vara bra att tänka sig för innan man sprider sådan information som uppenbarligen har felaktig information.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in