Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Att de hittar saker utspritt på en åker nära jobbet, alltså så har hon inte blivit borttransporterad levande iallafall? vad fan har hänt?

Någon skrev tidigare att det blåste kraftigt kvällen vid hennes försvinnande. Om mobilen flisats och det blåst väldigt mycket så förklarar det hur delarna kan ha spritts på en stor yta.
2015-06-10, 20:25
Medlem
Xehkes avatar
Om hennes farsa är militär som det påstås så kan det mycket väl vara så att Lisa själv har fått lära sig ett och annat när det kommer till överlevnad. Kan hoppas att hon har blivit rädd för någon och sprungit iväg, därav lämnat nycklarna i mopeden och letat sig utåt och strategiskt lämnat lite saker efter sig så polis, militär, MP skulle kunna få upp ett spår. Hon kanske ligger och trycker någonstans? Hoppas innerligt det.
2015-06-10, 20:26
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thejiberish
Om mobilen inte är i delar och bara krossad display så är chansen väldigt stor att den blivit kastad ur bilen.

Citat:
Ursprungligen postat av Xevilmf
Är det iphone eller android vi pratar om? Det har betydelse då iphone är ju liite svårare att ta sönder? Rätta mig om jag har fel

Det är en Iphone.
Bannlyst
Har Lisas facebook länkats?
Medlem
Fler saker hittas, men inget livstecken på något sätt - illavarslande...

Det här pekar dessvärre mot att hon är död. ELLER hålls fången någonstans av GM.

Förutsatt att GM är okänd hos polisen, så skulle ju ett fångescenario kunna utspela sig i någon avlägsen sommarstuga. Motivet för GM att hålla henne fången om det inte gäller utpressning (men någon kontakt har ju inte tagits gällande utpressning) är såvitt jag kan se det upprepade våldtäkter.

Det är ju iofs klart att är GM okänd, kan ju denne ha hunnit göra både det ena och det andra. Troligtvis är risken stor att hon knappast bara släpps fri, utan mördas och göms undan. Om inte GM räknar med att aldrig bli igenkänd/kopplad till ev. DNA.
Medlem
Helt omöjligt att hinna läsa ifatt tråden ju. Vilken hets! Jag är inte helt 100 på exakt var alla fynd gjorts relativt caféet. Skulle vara trevligt ifall det fanns en karta som någon kunde markera på?

Tidigare har jag trott att någon tog med henne i en bil, men jag börjar faktiskt tro att hon har flytt till fots. Om det är som jag tror med fynden så ligger handsken konstigt (fel sida av vägen), men sen tror jag att hon flytt ut på fältet bakom/söder om caféet, det är väl där man gjort nya fynd idag? Det kan mycket väl vara hjälmen man hittat då den är jobbig att springa med. Sen kan hon ju även ha tappat en jacka eller plånbok som är lätt att koppla till henne. Även gårdagens fynd med mobilskal och display ligger i samma riktning från caféet (om jag fattat rätt) och någonstans här har hon antagligen blivit upphunnen. Låt säga att någon lurpassat på henne vid caféet och hotfullt närmar sig precis när hon ska sätta sig på mopeden, då är nog den naturliga instinkten att springa och inte sitta kvar på moppen för att hinna starta, fälla upp stöd och accelerera iväg.

Jag tror hon hittas inom 24 timmar inom 2km från caféet
Medlem
maestro6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gowild
Skulle inte förvåna mig om hon ligger i en av ladorna under golvet. Där man minst tror sakerna finns, brukar de finnas. beklagligt att det händer så mycket skit i Sverige. Snart vågar man inte lämna sitt hem längre.

Hundarna skulle hittat henne.
De har säkert likhundar.
Medlem
Tycker oxå det är märkligt att fynden verkar göras på så olika platser. Varför dumpade inte gärningsmannen (?) allt på samma gång? Känns som en ruggigt iskall typ detta. Men kanske inte stämmer att de nya fynden gjordes väster om caféet utan var där skalet hittades. Hittar de andra fynd runt om på andra platser nu börjar jag så smått fundera på den idiotiska lösningen att hon finns någonstans på caféet.....
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Om hennes farsa är militär som det påstås så kan det mycket väl vara så att Lisa själv har fått lära sig ett och annat när det kommer till överlevnad. Kan hoppas att hon har blivit rädd för någon och sprungit iväg, därav lämnat nycklarna i mopeden och letat sig utåt och strategiskt lämnat lite saker efter sig så polis, militär, MP skulle kunna få upp ett spår. Hon kanske ligger och trycker någonstans? Hoppas innerligt det.

Man hoppas ju det, men har svårt o tro att det skulle vara så bra...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xevilmf
Är det iphone eller android vi pratar om? Det har betydelse då iphone är ju liite svårare att ta sönder? Rätta mig om jag har fel

Beror på märke och modell, men om man kastar den ut från bilen och träffar en sten så går garanterat skärmen sönder.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamite__
Min gissning om vad som hänt:

GM anländer till platsen i bil när BO är på väg att åka, och han försöker på något sätt ge sig på henne.
BO springer in i ladan för att gömma sig, hon sliter där av sig handsken för att ringa eller skicka sms om vad som pågår. När GM närmar sig så springer hon och lämnar då handsken.

GM jagar henne och hon springer ut på vägen, där slänger hon ifrån sig hjälmen. Hon försöker fortfarande kontakta någon via sin telefon, som nu eventuellt har dött eftersom batteriet är slut. Hon tappar telefonen ett par gånger, men plockar upp den igen (förklarar fodral samt bitar av displayen).

GM får tag på henne och tar henne med sig i bil. På väg därifrån plockar han upp de saker som han ser slängda utmed vägen (hjälmen), för att fördröja upptäckt.
Mycket bra teori men skriken borde hörts in till tjejerna i caféet, om de var kvar på plats.
2015-06-10, 20:27
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gowild
Skulle inte förvåna mig om hon ligger i en av ladorna under golvet. Där man minst tror sakerna finns, brukar de finnas. beklagligt att det händer så mycket skit i Sverige. Snart vågar man inte lämna sitt hem längre.

Det är nog ganska jobbigt att ta bort ett golv och lägga ner en kropp under och sen återställa golvet.
Jag tror att kroppen finns inom en radie av 5-6 mil.
Har för mig att GW Persson har sagt att det är det inom det området det brukar vara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in