Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 20:22
Medlem
Så ett mobilskal OCH en krossad display har hittats.
Medlem
Att de hittar saker utspritt på en åker nära jobbet, alltså så har hon inte blivit borttransporterad levande iallafall? vad fan har hänt?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av activity
Det är ju bara o sätta tillbaka tändhatten? hur svårt och hur lång tid tar de tror du?

Hade du tänkt så rationellt i ett eventuellt överfall?? Va?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Nu har de hittat andra tillhörigheter. Men hade hon inte en påse med sina tillhörigheter i, och som hittades där mopeden stod? Vad skulle det vara som hon mer hade på sig förutom mobil när hon blev bortförd/flydde/vad det nu var som hände? När de från början sade "påse med flickans tillhörigheter i" tänker man ju att det mesta ligger i den såsom plånbok, nycklar osv. Kan de mena smycken eller sådant kanske?

Det kan ju vara massor av olika möjliga saker. I påsen vid mopeden skulle det kunna finnas ombytesplagg, skor, sminkväska, drickaflaska, matsäck osv osv.

Hon kan förutom vanliga kläder och ev hjälm och mobilen förstås haft på sig plånbok, smycken, solglasögon, kort, smink, godis, hårspännen, plåster, klocka, hårextensions osv osv.
2015-06-10, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
Någon som vet hur långt från vägkanten mobilen hittades???

Dem sa intill vägkanten i ett inslag. Var privatpersoner som hittade det!
2015-06-10, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xevilmf
Så ett mobilskal OCH en krossad display har hittats.

Om mobilen inte är i delar och bara krossad display så är chansen väldigt stor att den blivit kastad ur bilen.
2015-06-10, 20:24
Medlem
Frozzzts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Hur vet du att det är ett stort område?
De har spärrat av ett stort område, ja, men det framgår väl ingenstans vilket avstånd delarna ligger på? Inte heller vilka delar eller hur många telefonen var i.

För övrigt går det alldeles utmärkt att få åtminstone en androidlur att gå i bitar om baksidan på telefonen spräcks. Då ramlar batteri osv med lätthet ut.

1. Det är en Iphone hon ägde
2. Det är på en grusväg med vegetation på bägge sidor = dämpar nedslag om en mobil kastas ut
3. En väg som tillåter låg hastighet innebär att 1. delarna sprids över mindre område OM hela mobilen kastas ut på en gång=man borde hittat i stort sett hela mobilen på samma plats. 2. Låg hastighet innebär även det ett otänkbart scenario att mobilen skulle demoleras såpass att man hittar "en sprucken display osv"

Tycker det verkar självklart att mobilen krossats Innan den antagligen spreds ut från fordonet under färd.
Medlem
Skulle inte förvåna mig om hon ligger i en av ladorna under golvet. Där man minst tror sakerna finns, brukar de finnas. beklagligt att det händer så mycket skit i Sverige. Snart vågar man inte lämna sitt hem längre.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tadotoka
Ska se v ad jag kan göra, just nu verkar det som om telefonerna där nere går varm för jag kommer inte alls fram till min vän. Men det första jag kom att tänka på själv är om hon möjligen hade ett studentkort, hm eller lindexkort eller liknande. Som sagt ska jag kolla vad jag kan få fram nu under kvällen.

jaha! Jag tänkte kort = Foto. Inte i form av plastic.

Då förstår jag! Intressant! Lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av gowild
Skulle inte förvåna mig om hon ligger i en av ladorna under golvet. Där man minst tror sakerna finns, brukar de finnas. beklagligt att det händer så mycket skit i Sverige. Snart vågar man inte lämna sitt hem längre.

Det skulle avge lukter och spår som hundarna borde snappat upp direkt tycker jag.
2015-06-10, 20:25
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Att det skulle ha vart en knasboll på fiket som ägaren säger behöver inte vara sant, ingen annan verkar ha sett någon knäppgök.

Sen tycker jag att en av dom unga tjejerna som var med på bild i aftonbladet för någon dag sen ser riktigt snipig ut. Hon vet nog mer om det här än hon vill säga.

då har vi alltså en iakttagelse av snipighet att addera till de i tråden redan framkomna scoopen om siffermystik på youtube, att den lokale byfånen viftar med snoppen på twitter, och att fadern äger en porsche. känns som att det här kommer lösa sig snart
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thejiberish
Om mobilen inte är i delar och bara krossad display så är chansen väldigt stor att den blivit kastad ur bilen.

Är det iphone eller android vi pratar om? Det har betydelse då iphone är ju liite svårare att ta sönder? Rätta mig om jag har fel
Medlem
Min gissning om vad som hänt:

GM anländer till platsen i bil när BO är på väg att åka, och han försöker på något sätt ge sig på henne.
BO springer in i ladan för att gömma sig, hon sliter där av sig handsken för att ringa eller skicka sms om vad som pågår. När GM närmar sig så springer hon och lämnar då handsken.

GM jagar henne och hon springer ut på vägen, där slänger hon ifrån sig hjälmen. Hon försöker fortfarande kontakta någon via sin telefon, som nu eventuellt har dött eftersom batteriet är slut. Hon tappar telefonen ett par gånger, men plockar upp den igen (förklarar fodral samt bitar av displayen).

GM får tag på henne och tar henne med sig i bil. På väg därifrån plockar han upp de saker som han ser slängda utmed vägen (hjälmen), för att fördröja upptäckt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in