Citat:
Ursprungligen postat av
fasttrain
Enligt polisen har personal sagt att det inte fanns någon knasboll där överhuvudtaget på lördagen, uppgiften är en sk trådsanning.
Var det inte som så att att ena kollegan hade sagt. "Det var något konstigt den dagen, kanske var det bara någon knasboll, det finns gott om knasbollar.."
Det tyder jag mer som att kollegan märkt att Lisa betett sig annorlunda, att en "knasboll" möjligtvis var anledningen till det beteendet.
Nu kommer jag spåna en ny teori här, som kanske inte kommer ses så trovärdig men jag tycker vi ska undersöka alla möjliga scenarion.
Lisa åkte till jobbet ensam för första gången, varför? Kan det möjligtvis vara som så att hon varit oense med fadern om något? Kan hon kanske exempelvis på fredagskvällen/lördagsmorgonen kommit på sin pappa göra något? Otrogen? Lisa blir väldigt arg och uppspelt och väljer därför att hoppa på mopeden för att köra till jobbet (hade varit lite stelt att få lift av farsan om det här stämmer). Pappan som självklart blir stressad över händelsen känner att han måste reda ut det här med sin dotter innan det kanske splittrar hela hans familj. Medan lisa är på arbetet så beter hon sig annorlunda enligt ena kollegan. Hon trodde att det var på grund av någon jobbig kund, men kanske var det på grund av något som hände i morse? Eller kvällen innan? Fadern vill reda ut det här och åker till fiket vid stängning för att prata med sin dotter gällande den information hon kom över. Det hettar till och hon säger att hon ska berätta för mamma, pappan vet inte vad han ska ta sig till och helvetet brister loss. Fadern som är högt uppsatt militär vet självfallet hur man hanterar en kropp, och hur man leder bort polis (de utspridda föremålen). Pappan skickar bland annat smset till sig själv. Någon tidigare i tråden har meddelat att hens bekanta blev i närområdet hastigt omkörd av en bil vars beskrivning ska falla in på en bil ägd av pappan vid 7 tiden, vilket passar bra inom tidsramen om pappan varit där vid 18:30. Lisas Far hinner hem och låtsas som ingenting har hänt. Vi vet väl inte om pappan var hemma vid 18:30? Eller?
Som sagt en ganska rubbad teori men ingenting är omöjligt där vi just nu befinner oss.