Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Vet inte om det har upprepats tidigare, men är det bekräftat att JV var på caféet i lördags? Enligt lokaltidningen stod det att personalen inte hade bekräftat "knasbollen"s identitet
Enligt polisen har personal sagt att det inte fanns någon knasboll där överhuvudtaget på lördagen, uppgiften är en sk trådsanning.
2015-06-10, 19:03
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugzvamp
Finns inget i den youtube-feeden som antyder att det är en svensk som har den.
Som jag skrev tidigare finns t ex fler Lisa Holm i USA än i Sverige.

Självklart är det så, du kan din logik. Landet har trots allt 30 gånger fler invånare än oss.
Men varför måste något i feeden peka på att användaren är svensk för att vara relevant?
Jag har inte ett skit i min feed som pekar på att jag är svensk.
2015-06-10, 19:04
Medlem
MrEchozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werner3
Verkligen suspekt att JV befinner sig i Luxemburg. Vad har Sverige för utlämningsavtal där?
Polisen bör kolla med JVs vänner utifall någon liknar JV med allt detta skägg?

Ett scenario är att JV samarbetar med en vän som åker bort i hans namn, nu i dagarna har JV åkt till Luxemburg på dennes pass och planerar i vanlig ordning att resa hem och mötas av polis.
Hans vän däremot stannar kvar, ingen koppling hittas och han flyger säkert hem efteråt.

Han är inte i Luxemburg, då några som jobbar på Rasta i Götene såg honom igår strax efter lunch.
Han skall enligt de som stötte på honom vart som han brukade vara dvs creampy..
Rasta ligger ca 18 km från caféet där BO jobbade.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sahores
Anser du själv att det kommer hjälpa undersökningen får du mitt samtycke att besöka hans bostad. Ta även med något att dokumentera med ifall det skulle behövas, t ex klädsel, blod eller annat som upplevs misstänksamt. Tänk på att vara diskret och hålla dig gömd så du själv inte kan bli misstagen för MGM för det kan försvåra utredningen samt sätta dig i en obehaglig situation.

Tack jag åkte förbi när jag åkte och tankade. Jag såg inget ljus från lägenheten
Medlem
Ducadreams avatar
Min magkänsla säger mig att detta inte är bra. Jag hoppas att de hittar henne oskadd dock.

Det finns riktigt sjuka människor i den här världen. Man borde vara mer försiktig, speciellt som kvinna/tjej. Och är man attraktiv så är man en måltavla, både för tjejer och killar.
Medlem
Citat:
vad skulle de vinna på att skada Lisa? Ingenting förutom ett livstidsstraff.

Det är därför brott inte förekommer....

De 2 tjejerna som lämnade lisa 10 minuter tidigare borde åtminstone sett någon bil...
Bannlyst
Magkänslan säger mig att både MP och Polisen söker för nära cafeet. Varför skulle hon vara där? GM har troligen åkt minst 4-5 km bort. Dessutom verkar sökningarna gå väldigt seeeeegt. Det var imorse man sökte igenom ladan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarxistHunter
Jag är ganska säker på att Lisa holms instagram var öppen igår..
Varför är den privat idag?
http://www.enjoygram.com/lisaholmmmm

Kan vara anhöriga som gjort den privat. Om hon har en surfplatta är det ganska troligt att man loggas in automatiskt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phobic
VJWorld? VJ blir JV baklänges. Trollvarning igen?
VJ står även för VideoJockey, vilket företaget vjworld sysslar med, typ en agentur.
2015-06-10, 19:05
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hank565Heaven
Polisen måste ju ha förhört de två tjejerna som vissa här misstänker är GM. Har det kommit vad de tjejerna har sagt ang. vad de själva gjorde 1-2h efter att de hävdar att de skildes från BO?

Den historien måste ju ev. kunna bekräftas, eller har de 2 tjejerna bara varit tillsammans utan att träffa en enda person under de 1-2h?

Om de t.ex. hävdar att de träffat något skulle det varit lätt att avskriva dem, så jag antar att deras alibi inte är särskilt starkt? Annars borde det spåret varit avfärdat.

Sen kan ju unga tjejer agera i ren ondska mot varandra, men statistiskt är det knappast ofta de har ihjäl varandra, medan scenariot ensam våldsman dödar kvinna är betydligt mer statistiskt troligt.

Att tjejerna är de senaste man vet som såg henne i livet bevisar ju ingenting - det bevisar bara att de är de sista som man vet såg henne innan hon försvann.

Hur menar du nu? Bara för att spåret inte är avfärdat här på FB (där ingen vet vad arbetskamraterna sagt), så kan polisen mycket väl ha avfärdat spåret eftersom de med all säkerhet redan har kollat upp tjejernas alibi.
2015-06-10, 19:05
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellahug94
Förlåt om någon lagt upp detta tidigare, inte kollat igenom allt. Men hur konstigt är inte detta? Detta verkar vara Lisas riktiga youtube (lisaholm98), och där har någon prenumererat på en kanal för två dagar sedan. Någon annan som använder hennes konto eller vad kan det vara?
Förmodligen en enkel förklaring, men ändå intressant.

https://www.youtube.com/user/LisaHolm98/feed

Enligt Ratsit finns det fyra Lisa Holm födda 1998 i Sverige.
2015-06-10, 19:06
Medlem
Citat:
Det var imorse man sökte igenom ladan.

Nej

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in