Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 19:33
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Fast hur kan du vara så säker på det? GM kan ju lika gärna ha slängt hennes tillhörigheter medan han satt i bilen. Möjligtvis kan han också ha kastat ut det helt random för att lura polisen. Isåfall har vi att göra med en riktig psykopat.
Tryff, har rätt. Varför åka in i djupt i ängen för att vilseleda polisen. Detta skulle attrahera mycket uppmärksamhet om GM åker omkring och slänger saker från bilen. Men om det är en bil som tror jag att det är två gärningsmän vi talar om. En som sitter i bilen och vaktar flickan och en annan som slänger bort mobilen för att försvåra arbetet för polisen.
2015-06-10, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
Läser i tråden om VJ eller vad han heter, reagerar på att någon såg en hyrd bil från uppsala köra iväg fort för några dagar sen? Vj verkar vara en typ som gärna hyr bilar? https://mobile.twitter.com/666Vadman/status/583169899746451456

Jag och min sambo körde förbi vid 22 på söndagskvällen med en hyrd volvo s60.
En notis är att mellan Uddevallamotet och Lysekil när vi låg på motorvägen så körde en mörk BMW X3 i över 200km/h på landsvägen bredvid som går till Lysekil.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicknightinggale
Vet någon när mobilen stängdes av?

Kort efter att ett sms skickats vid 18:23
Medlem
Fortfarande inget om VAD man gjort för fynd, som jag uppfattade på ett inlägg skulle man ha hittat två saker under de senaste timmarna.

Kan tystnaden tyda på att det är blodspår man hittat och därför inte lämnar informationen på samma sätt som ang. t.ex. när man fann en handske? But I really hope not.....
2015-06-10, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Nu sa de i Expressens sändning att polisen har en misstänkt som de jagar. Kanske någon redan skrivit, sorry för det i så fall.

Det kan röra sig om JV, bara det att XP är bra på att förvränga.
2015-06-10, 19:35
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Nu sa de i Expressens sändning att polisen har en misstänkt som de jagar. Kanske någon redan skrivit, sorry för det i så fall.

då är det ju JV dom jagar. Dom har med andra ord inte fått tag i honom för ett förhör. Det gör det ganska avgjort att det är JV som är skyldig till det här. Klart han chappar när han blir avslöjad på en gång på flashback.
2015-06-10, 19:36
Medlem
Jag tillhör ju en av dom som tror på att gm är bilburen. Är det inte fullt rimligt att gm fått med sig Lisa i bilen men att hon gjort för mkt motstånd och därför har han stannat bilen för att "få ordning på henne" eller våldföra sig på henne? I detta skede så tappar Lisa sitt mobilskal och andra tillhörigheter som man nu hittat en bit från hennes arbetsplats.
I samband med detta så oskadliggör gm Lisa helt, slänger in henne i bagaget och drar vidare. Därför hittar man henne inte i det här området. Jag har en väldigt olustig känsla om att Lisa inte finns på flera mils avstånd tyvärr. Vad tror ni om min teori? Denna teori anser jag också pekar bort från den där JW... Tankar på detta?
Medlem
Aston-Martins avatar
Mycket tyder på att detta är en ensam galning. Hon kommer hittas i ett skognäste om några dagar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hank565Heaven
Fortfarande inget om VAD man gjort för fynd, som jag uppfattade på ett inlägg skulle man ha hittat två saker under de senaste timmarna.

Kan tystnaden tyda på att det är blodspår man hittat och därför inte lämnar informationen på samma sätt som ang. t.ex. när man fann en handske? But I really hope not.....

Skulle kunna tänka mig att det är mer "känsligare" saker, kanske underkläder, kroppsdel (inte sannolikt kanske) eller som du sa, blod..

Edit: Så det behövs inte DNA-test för att fastställa det hela, så jag tror att det är underkläder.
Om dom skulle ha hittat hjälmen så borde de väl ha gått ut med det?
Senast redigerad av XAjTiNGfb 2015-06-10 kl. 19:42.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brizax
Kort efter att ett sms skickats vid 18:23
Isf är det en självklarhet att en eventuelly GM stängt av alt. förstört den, alt. gått sönder vid en kamp.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
då är det ju JV dom jagar. Dom har med andra ord inte fått tag i honom för ett förhör. Det gör det ganska avgjort att det är JV som är skyldig till det här. Klart han chappar när han blir avslöjad på en gång på flashback.

Kom igen... aldrig läst aftonbladet vidare? Söker en person blir JAGAR.
2015-06-10, 19:37
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hank565Heaven

På tv sa polisen att det var personliga saker och att det var bekräftat att dom tillhörde henne.
Men dom ville inte avslöja vad det var för något dom hade hittat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in