Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 19:15
Medlem
flugzvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Självklart är det så, du kan din logik. Landet har trots allt 30 gånger fler invånare än oss.
Men varför måste något i feeden peka på att användaren är svensk för att vara relevant?
Jag har inte ett skit i min feed som pekar på att jag är svensk.
Det var du som sa att det finns fyra Lisa Holm födda 1998 i Sverige. Mitt argument var att i och med att det inte fanns något i feeden som pekade på att det var en svensk, är trots allt antalet potentiella uppladdare betydligt större (det hade varit skillnad om personen lajkat en massa svenskspråkiga clip, då hade det varit enklare att avgränsa kandidaterna till de fyra du nämnde).
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berge1
Vad gör Mobilfodralet på åkern? Kan hon ha sprungit den vägen? Jagad?
Hur vet du att den är hittad på åkern?
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Igår kväll var en person ute och åkte i området då han ser en svart Audi stå parkerad mitt på vägen. När han närmar sig bilen ser han en tjej springa till bilen och hoppar in och kör iväg fort därifrån. Han fick reg numret på bilen och var och pratade med polis på plats. Jag undrar vad hon gjorde där då klockan ändå var efter tio på kvällen. Bilen var en hyrbil tydligen hyrd i Uppsala...
Kanske en journalist? Jag hade nog också dragit fort som fan om en skum person dyker upp i skymmningen
2015-06-10, 19:16
Medlem
crachies avatar
Någon som vet var platsen är för de nya fynden dem funnit under dagen ligger?
Medlem
Hur har vädret varit i området dessa dagarna? Om det varit torrt borde det ju finnas tydliga spår på någon av alla dessa grusvägar. Speciellt om hon gjort motstånd.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Med tanke på hur smala vägarna är i området, även de bredaste, så skulle jag också snabbt springa tillbaka till bilen om jag parkerat mitt i vägen...

Du kanske har rätt men vad gjorde hon ute på åkern efter kl tio i en hyrbil från Uppsala? Hon sprang fort och flög in i bilen och iväg i en rivstart. Så snabb är man väl inte om man står ivägen?
2015-06-10, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Hur har vädret varit i området dessa dagarna? Om det varit torrt borde det ju finnas tydliga spår på alla dessa grusvägar. Speciellt om hon gjort motstånd.
Runt 20 i skuggan senaste dagarna
Bannlyst
Sett utifrån mitt perspektiv (jag bor i en stad med över 100 000 invånare), så hade jag aldrig låtit LH låsa cafeet själv med tanke på hur långt bort det är från närmaste stad Skövde (40 km), mitt ute i ingenstans.

Den här helylle bilden av den svenska landsbygden sitter kvar i folks hjärnor. Är man inte medveten om att den svenska landsbygden svämmar över av psykfall, balter, zigenare och annat löst folk som gärna tar sin tillflykt dit? I en normalstor stad finns det alltid folk i omlopp så att bli bortrövad därifrån är nog chansen mycket liten även om Elin Krantz-fallet skedde i centrala Göteborg. Fast GM kunde inringas ganska fort med hjälp av kameror.
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Bara en tidsfråga innan kroppen dyker upp snart känns det onekligen som. Fy fan

Fy fan, vadå ??
Är det inte bra om de hittar liket så att familjen får klara besked och att polisen får lite mer material att jobba med för att hitta GM

Sökandet i höga gräset borde vara ganska resultatlöst med tanke på att grönskan lägger sig ner om man springer genom sådan växtlighet, och viker ner sig ännu mer om man släpar fram med en slapp kropp där.
Medlem
Axel-Foleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Hur har vädret varit i området dessa dagarna? Om det varit torrt borde det ju finnas tydliga spår på någon av alla dessa grusvägar. Speciellt om hon gjort motstånd.

Lite blåsigt, Mestadels soligt. Inget regn vad jag vet,
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola-Connyy
Hur vet du att den är hittad på åkern?

Så vitt jag minns har ordet "diket" använts, dvs diket intill vägen.
2015-06-10, 19:18
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Du kanske har rätt men vad gjorde hon ute på åkern efter kl tio i en hyrbil från Uppsala? Hon sprang fort och flög in i bilen och iväg i en rivstart. Så snabb är man väl inte om man står ivägen?

Var det en person som var lik henne då? Blond, ung?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in