Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 19:10
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Är det bara jag som tycker att det är märkligt tyst kring flickan själv och hennes familj? I de flesta andra krimtrådar brukar den/de inblandades vänner komma in och kommentera, berätta om framför allt BOs (i detta fall eventuella BO) karaktär och eventuella misstankar de kan ha. Här har det varit i princip knäpptyst. Det närmaste vi sett av någon som helst personlig relation till någon närmare berörd är den fd pojkvännens fotbollstränare, enligt egen utsago.

Jag tror hennes familj är i chock och har noll ork när det gäller att underhålla oss på FB med teorier om vad som hänt. Har tyvärr själv varit med om att en släkting varit försvunnen och sedan hittats död. Fanns inte en tanke under den dagen att prata med allt och alla. Det gällde bara mest att hålla ihop och hoppas...
2015-06-10, 19:11
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nich
Jag har begärt ut alla domar med JV från Skaraborgs tingsrätt. Återkommer om det finns något mer än rattfyllan!
Kommer du lägga ut dem som PDF-filer på Minfil.org?
2015-06-10, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Är det bara jag som tycker att det är märkligt tyst kring flickan själv och hennes familj? I de flesta andra krimtrådar brukar den/de inblandades vänner komma in och kommentera, berätta om framför allt BOs (i detta fall eventuella BO) karaktär och eventuella misstankar de kan ha. Här har det varit i princip knäpptyst. Det närmaste vi sett av någon som helst personlig relation till någon närmare berörd är den fd pojkvännens fotbollstränare, enligt egen utsago.

Troligen rör det sig om att närstående till Lisa vill inte läsa det som skrivs för det kan minska hoppet det har om att hitta henne vid livet å grund utav tidigare poster med statistik såväl som information från äldre fall som påminner om detta. En annan förklaring kan vara att närstående gör allt de kan för Lisa genom att söka efter henne.
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Magkänslan säger mig att både MP och Polisen söker för nära cafeet. Varför skulle hon vara där? GM har troligen åkt minst 4-5 km bort. Dessutom verkar sökningarna gå väldigt seeeeegt. Det var imorse man sökte igenom ladan.

Precis. Kolla hur området ser ut. Det är stora åkrar och ängar. Lååååånga grusvägar. Har man tagit henne i en bil så har man ju kört minst hela den raksträckan och det kan vara långt åt helvete långt bort. Kan vara en annan "stad" och plats totalt.

Att hon skulle ligga just där är inte alls självklart.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
Det är därför brott inte förekommer....

De 2 tjejerna som lämnade lisa 10 minuter tidigare borde åtminstone sett någon bil...
Nej, det var fyra tjejer som jobbade på fiket, en av de åkte hem 10 min tidigare än de tre övriga, dessa tre lämnade fiket samtidigt "strax efter 18:00", två av de hoppade in i en bil och hade lite bråttom iväg eftersom en av de skulle hinna med en buss och då blev LH ensam kvar.
Medlem
Kan inte han/hon som är där o söker ge nån rapportering hur de ser ut och om eventuella fynd
2015-06-10, 19:13
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Igår kväll var en person ute och åkte i området då han ser en svart Audi stå parkerad mitt på vägen. När han närmar sig bilen ser han en tjej springa till bilen och hoppar in och kör iväg fort därifrån. Han fick reg numret på bilen och var och pratade med polis på plats. Jag undrar vad hon gjorde där då klockan ändå var efter tio på kvällen. Bilen var en hyrbil tydligen hyrd i Uppsala...

Med tanke på hur smala vägarna är i området, även de bredaste, så skulle jag också snabbt springa tillbaka till bilen om jag parkerat mitt i vägen...
2015-06-10, 19:14
Medlem
Vad gör Mobilfodralet på åkern? Kan hon ha sprungit den vägen? Jagad?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Igår kväll var en person ute och åkte i området då han ser en svart Audi stå parkerad mitt på vägen. När han närmar sig bilen ser han en tjej springa till bilen och hoppar in och kör iväg fort därifrån. Han fick reg numret på bilen och var och pratade med polis på plats. Jag undrar vad hon gjorde där då klockan ändå var efter tio på kvällen. Bilen var en hyrbil tydligen hyrd i Uppsala...
Kan det finnas likheter med kidnappningen av Uppsalastudenten?
Medlem
8711s avatar
Saker man kan ha hittat är ju plånbok med ID-kort. Hennes ROSA jacka.

Sånt är ju otvivelaktigt hennes om det är i området.
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wetnurse
Detta är lite lustigt, jag säger givetvis INTE att det är så.
Men OFTA är hundpatrullerna så 'offline' mot sin jycke att de förstår inte varför hunden slitit sig.
Hunden är juh tränad att få beröm mm mm vid påvisning av fynd.
Man ska ABSOLUT inte hindra hunden att frivilligt leta då.
Jag har inte sett klippet det pratas om här.
Men min sambo tränar sök med våran jycke och han älskar verkligen att leta efter grejer.
Det absolut sämsta jag kan göra är att ropa in honom och avbryta hans 'vittring'.
Han kommer ju vid inkall, givetvis.
Han vill ju göra husse/matte glad trots han får lov att avbryta.

Mvh

Jag reagerade på samma sak. Man hindrar inte sin hund när den fått vittring. Ganska puckat. Den kan definitvt ha fångat någon lukt i luften och vände därför. Polisen bode följt sin hund och inte styrt den åt ett annat håll.
Medlem
Jag tror ju inte heller "tjejerna-spåret" är det mest sannolika.

Ang. att det hittats fler saker undrar man ju lite.... Som någon skrev, så är det väldigt många saker som legat kvar efter dådet, för att hon samtidigt är spårlöst försvunnen.

Men har GM lagt upp ett villospår (medan hon låg medvetslös i någon bil?) så är det en relativt klipsk person, men samtidigt vete f-n. Det låter som taget ur en film...

Förvisso är ju ett alternativ att hon medan hon blivit bortförd kanske slängt av sig saker för att lämna spår, men då har hon lyckats hålla huvudet kallt i en mycket svår situation. De flesta 17-åriga tjejer hade nog fått panik, och knappast lyckats utföra någon "lämna spår-strategi".

Men sen iofs....det kan ju hända saker också som är väldigt svåra att i efterhand "komma fram till". GM kan möjligt ha ändrat sig och bytt "väg", vilket gjort att de rört sig på ett irrationellt sätt.

Däremot har man väl inte funnit blodspår vid något av ställena, vilket kan tyda på kanske pistolhot och att tjejen i smyg slängt handsken t.ex.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in